Játékprogramozást hogyan lehetne elkezdeni és hol?
Előző vagyok.
Csxeba írta,hogy tanulmányozz más forráskódokat.
Ezt nem ajánlom még pedig azért mert ha pl a Doom játék forráskódját tanulmányozza akkor ez csak is akkor bizonyulhat hasznosnak ha a Doom játékmotrában levő dokumentációját felhasználva fog programozni.
Ha az unity-t válassza,akkor az unity kódokat tanulmányozza ne pedig a doom-ot.
Szerintem nem kéne szegény srácot ennyire elbizonytalanítani. Elég sok játékot ír még ma is egy ember, amik nem is szarok. Például a Tricky Truck, Sumotori, vagy egy csomó flash-es game. Külön szoktak a világban lenni egyszemélyes játékversenyek is, ahol használható és játszható dolgok vannak.
Felteszem, a kérdező sem rögtön a gta 6-ot szeretné megcsinálni halflife3 engine-nel. Iphone-ra is sok játékot 1-1 ember csinál, max egy zenész haverját megkéri, h prüntyögjön vmi zenét is alá.
Nem igazán... Ha mobil játékokat akarsz írni, akkor maradj amellett. Pl az egyetemen a szakdogádat írhatod egy általad kreált Android játékból.
A komoly játékok írásához eleve úgy készülj, hogy azt akarod csinálni. És azokhoz nem feltétlenül lesz elég egy C#, javascript meg főleg nem fog kelleni. Mondom, nézz meg egy forráskódot, ha kell írd újra lépésről lépésre az egész programot. Írj egy minimalisztikus játékmotort ha kell. Akkor rájössz, hogy hol vannak az alap buktatók. A Doom-ot én sem ajánlom, annál komplexebb problémákba fogsz ütközni egy komoly 3D-s FPS írásakor. Modellező programokat is elkezdheted tanulmányozni, ha grafikát is írni akarsz.
Igazából komoly játékoknál már szakterületet kellene választanod. Grafikát írsz vagy motort, esetleg mesterséges intelligenciát. Ezek egy csomó logikai problémát vetnek majd fel, amikkel előtted már mások találkoztad és megküzdöttek. Ezért nézd meg más játékok forrását. Quake 3 / OpenArena jó kiindulás, mert az már teljesen 3D modelleket használ, nem "forognak" a hullák a padlón, mint a Doom-ban, hanem rendes wireframe modellezést használ.
Hülyeség mind amit itt a többiek írnak.
A kérdező játékot akar készíteni nem pedig eg kész grafikus motrot.
Nem kéne megnehezítenetek a dolgát ha nem muszáj.
Vannak már előre meg írt grafikus motrok kész dokumentációval ami mindent a programozó segge alá tesz.
Nem kell,hogy azt ajánlani a kérdezőnek,hogy ássa bele magát eőssen a pogramozásba meg a 3D grafikába mert ettől sokkal kissebb tudással is össze lehet rakni 3D játékot.
Megtanulod a javascript nyelvet és kész.Utánna mész unititi tanulni a unity 3x game development című könyvből.
Ne pazarold az idődet olyanokra amik nem is érdekelnek téged.
Ne tanulj xna.
Vagy a c# nyelvet vagy a pythont tanuld meg neked inkább a pythont.
Az unitys js nagyon eltér a normális js től.
Ezért a pythont tanuld utánna pedig érteni fogod a unity s js t.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!