Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Játékprogramozást hogyan...

Játékprogramozást hogyan lehetne elkezdeni és hol?

Figyelt kérdés
komoly válaszokat szeretnék és nem olyanokat hogy ha erre meg erre gondolok hogy én már programozó vagyok el se kéne kezdenem.az csak a cél hogy programozhassak csak el akarom kezdeni.gyorsan tanulok,a kérdésen belül arra gondolok hogy milyen végzettség kell, ha nem kell ide egyetem ne írjuk ide túlzásból és ha meglehet egyszerűen tanulni akkor az csak előny (vannak akik könyvből állítólag megtanulják de gondolom csak oktatótól lehet,de ha mégis ez is csak jó pont.) egy szóval tapasztalt emberektől várok válaszokat,nagyon tanulékony vagyok
2013. nov. 25. 09:05
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

Előző vagyok.

Csxeba írta,hogy tanulmányozz más forráskódokat.


Ezt nem ajánlom még pedig azért mert ha pl a Doom játék forráskódját tanulmányozza akkor ez csak is akkor bizonyulhat hasznosnak ha a Doom játékmotrában levő dokumentációját felhasználva fog programozni.


Ha az unity-t válassza,akkor az unity kódokat tanulmányozza ne pedig a doom-ot.

2013. nov. 26. 06:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

Szerintem nem kéne szegény srácot ennyire elbizonytalanítani. Elég sok játékot ír még ma is egy ember, amik nem is szarok. Például a Tricky Truck, Sumotori, vagy egy csomó flash-es game. Külön szoktak a világban lenni egyszemélyes játékversenyek is, ahol használható és játszható dolgok vannak.

Felteszem, a kérdező sem rögtön a gta 6-ot szeretné megcsinálni halflife3 engine-nel. Iphone-ra is sok játékot 1-1 ember csinál, max egy zenész haverját megkéri, h prüntyögjön vmi zenét is alá.

2013. nov. 26. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat gondolom,a játékprogramozást mindenki a konzol játékokra értette (pc,xbox360 stb ) mert akkor még megkérdezném hogy először kell csinálni ezeket a mobil játékokat? (feltételezem a legalapabbtól kell kezdeni de ez magától értetődik )
2013. nov. 26. 07:11
 14/19 Csxeba ***** válasza:

Nem igazán... Ha mobil játékokat akarsz írni, akkor maradj amellett. Pl az egyetemen a szakdogádat írhatod egy általad kreált Android játékból.

A komoly játékok írásához eleve úgy készülj, hogy azt akarod csinálni. És azokhoz nem feltétlenül lesz elég egy C#, javascript meg főleg nem fog kelleni. Mondom, nézz meg egy forráskódot, ha kell írd újra lépésről lépésre az egész programot. Írj egy minimalisztikus játékmotort ha kell. Akkor rájössz, hogy hol vannak az alap buktatók. A Doom-ot én sem ajánlom, annál komplexebb problémákba fogsz ütközni egy komoly 3D-s FPS írásakor. Modellező programokat is elkezdheted tanulmányozni, ha grafikát is írni akarsz.

Igazából komoly játékoknál már szakterületet kellene választanod. Grafikát írsz vagy motort, esetleg mesterséges intelligenciát. Ezek egy csomó logikai problémát vetnek majd fel, amikkel előtted már mások találkoztad és megküzdöttek. Ezért nézd meg más játékok forrását. Quake 3 / OpenArena jó kiindulás, mert az már teljesen 3D modelleket használ, nem "forognak" a hullák a padlón, mint a Doom-ban, hanem rendes wireframe modellezést használ.

2013. nov. 26. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat,igazából csak konzol játékok programozására gondoltam és ezért keveredtem meg mert mások mobil meg java játékokat írtak,de most már világos.
2013. nov. 26. 09:43
 16/19 anonim ***** válasza:

Hülyeség mind amit itt a többiek írnak.

A kérdező játékot akar készíteni nem pedig eg kész grafikus motrot.


Nem kéne megnehezítenetek a dolgát ha nem muszáj.

Vannak már előre meg írt grafikus motrok kész dokumentációval ami mindent a programozó segge alá tesz.

Nem kell,hogy azt ajánlani a kérdezőnek,hogy ássa bele magát eőssen a pogramozásba meg a 3D grafikába mert ettől sokkal kissebb tudással is össze lehet rakni 3D játékot.


Megtanulod a javascript nyelvet és kész.Utánna mész unititi tanulni a unity 3x game development című könyvből.


Ne pazarold az idődet olyanokra amik nem is érdekelnek téged.

2013. nov. 29. 03:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:
köszönöm utolsó,tőled megkérdezném hogy az xna ról mi a véleményed? van hozzá egy dvd amin meglehet tanulni c# nyelven (nem bíztam a dvd-kben de lehet mégis elég tudást ad,mert nem feltétlenül tanfolyamokon tanulod meg a dolgokat,de gondolom nem árt egy oktató se,de igazából majdnem mindent otthon tanul meg az ember.) Viszont youtube-on nem sok videót láttam hogy own made xna game,pláne 3d ben. Akkor mit javasolnál hogy kellene elkezdenem? Ennyi az egész amit leírtál?
2013. nov. 29. 09:13
 18/19 A kérdező kommentje:
(természetesen konzolokra készíteném a játékot,xbox360,pc,vagy ps1 mindegy csak el akarom készíteni.)
2013. nov. 29. 09:16
 19/19 anonim ***** válasza:

Ne tanulj xna.

Vagy a c# nyelvet vagy a pythont tanuld meg neked inkább a pythont.

Az unitys js nagyon eltér a normális js től.

Ezért a pythont tanuld utánna pedig érteni fogod a unity s js t.

2013. nov. 30. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!