Hogyan tudnék programot/játékot írni?
Egy programot vagy játékot szeretnék készíteni, amit majd később talán el is adhatok.
Azt szeretném tudni, hogy hogyan kell nekikezdjek, milyen programot kell használjak vagy miket kell megtanuljak ?
Nagyon hálás volnék annak aki a fülétől a farkáig elmagyarázná.
Köszönöm!
Programot írni egyszerű: letöltesz egy fordítóprogramot az adott nyelvhez.
Megtanulod a programnyelv használatát.
Lefordítod vele és kész a programot.
A programnyelvekből nagyon sokféle van. Ki kell választanod egyet a sok közül, ami a céljaidnak leginkább megfelel.
Tanulásként: pl. kezd java-val. Sokan ajánják Ehhez töltsd le az java-jre, és jdk programot, esetleg a netBeans-t.
pl. így [is] néz[het] ki egy egyszerű háromszuög terület kerület számoló program java nyelven.
import java.io.BufferedReader;
import java.io.InputStreamReader;
import java.io.IOEXCeption
public class haromszog
{
public static void main(String[] args) throws IOEXception{
float a=0;
float b=0;
BufferedReader olvaso=new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));
System.out.println("Kérem az alapot");
do
{
try
{
a=Float.parseFloat(olvaso.readLine());
}
catch(NumberFormatException nfe)
{
System.err.println("Hibás értékmegadás csak számot tudsz megadni!");
System.out.println("Kérem az alapot");
}
while(a!=0)
do
{
try
{
b=Float.parseFloat(olvaso.readLine());
}
catch(NumberFormatException nfe)
{
System.err.println("Hibás értékmegadás");
System.out.println("Kérem a magasságot");
}
while(m==0);
t=a*m/2;
System.out.println("A háromszög területe: "+t+" cm);
}
}
Ez egy egyszerű kis program. Ennél csak nehezebbek keményebbek is.
Azért egy játék vagy egy olyan program írása ami pénzt is érne, ahhoz azért kel egy kis ismeret, nem véletlenül tanulnak ilyet a programtervező informatikusok 3 évet az egyetemeken.
Ha egyáltalán nem értesz a programozáshoz, állj neki egy egyszerűbb nyelvnek, pl. C#, VB.NET stb.
Valószínüleg szeretnél egy IDE-t is, én a Visual Studio-t ajánlom, de van más is.
Ha meg játékot, akkor valamilyen engine vagy framework kéne, ha nem akarod magad leírni a draw és update fuggvényeket. Ehhez a LUA-s Löve 2D-t ajánlom, de kismillió grafikus motor van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!