Sokat kell tanulni és mégis mennyi időbe telne egy alacsonyabb iq val rendelkező személynek az, hogy teljes egészében megértse az OpenGL lib és GLSL nyelv működését?
C++ már megy azért elég jól,szerintem.
Ha olyan matek tudást igényel amit nem bírna el az iq,akkor hagynám a franc*a ezt. :)
Homogén koordináták
Az OpenGL parancsok általában 2 és 3 dimenziós vertexekkel dolgoznak. Az OpenGL minden vertexet olyan 3 dimenziós vertexként tárol, melynek 4 koordinátája van. Minden ( x , y , z , w ) oszlop vektor egy homogén vertexet reprezentál, ha a vektorban legalább az egyik komponens nem nulla. Ha az a valós szám nem nulla, akkor ( x , y , z , w ) és ( a*x , a*y , a*z , a*w ) ugyanazt a homogén vertexet reprezentálja. Egy ( x , y , z ) 3 dimenziós euklideszi pont az ( x , y , z , 1.0) homogén vertexnek, egy ( x , y ) 2 dimenziós euklideszi pont pedig az ( x , y , 0.0, 1.0) homogén vertexnek felel meg. Ha w nem nulla, akkor az ( x , y , z , w ) homogén vertex az ( x/w , y/w , z/w ) 3 dimenziós pontnak, ha w = 0.0 akkor pedig egy végtelen távoli ideális pontnak felel meg. A végtelen távoli pontok megértéséhez tekintsük az (1, 2, 0, 0) pontot, és az (1, 2, 0, 1), (1, 2, 0, 0.01), (1, 2, 0, 0.0001) pontokat; ezek a pontok az (1, 2), (100, 200), (10000, 20000) euklideszi pontoknak felelnek meg. Ez a sorozat a 2x = y egyenes mentén távolodik a végtelenbe. Most már látjuk, hogy az (1, 2, 0, 0) pont ezen egyenes irányában, végtelen messzi van. Homogén koordináták használata több okból is indokolt lehet a számítógépes grafikában. Használatukkal lehetővé válik, hogy a grafikában alkalmazott transzformációkat (eltolás (translate), forgatás (rotate), nagyítás (scale), nyírás (sheering)), és ezen transzformációk kompozícióját mátrixszorzásokkal el lehet végezni. Fontos szerepet kapnak a homogén koordináták a vágási feladat megoldásánál is.
Itt elakadtam.
De milyen okosnak kell már lenni hozzá ez hihetetlen.
El sem hiszem hogy vannak emberek akik rámondják erre,hogy könnyű.
El sem hiszem,hogy emberek vagy én vagyok ilyen buta csak? :O
:D
igaz, én webes téren vagyok, és viszonylag kezdő, de néha nekem is sok időbe telik hogy rájöjjek "mi a f*sz ez?" vagy "mi a hiba?"
Aztán rájövök, és ki kell mennem levegőzni, mert rájövök hogy basszus ilyen egyszerű, és ennyi időt elb*sztam.. :D
Néha csak rossz napom van, vagy félreértek egy kis részt, vagy túl sok ideje ülök előtte..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!