Ehhez elég a OpenGl?
Sziasztok egy 3d teret akarok készíteni.
Ezt c++ programozás nélkül is meglehet valósítani?
Kaptam egy könyvet OpenGl-ről eddig még nem programoztam semmilyen nyelven.
Valami hasonlót akarok készíteni.
http://www.youtube.com/watch?v=Cl24QrDAgQA
Ha nem tudsz programozni, ne 3D világot akarj elsőnek létrehozni, mert csak csalódni fogsz.
Elsőnek kezdj el tanulni valamilyen nyelvet (és szerintem ne C++-al kezd, mert szívni fogsz vele, és elveszi a kedvedet) - tudom ajánlani a c#-ot, de egyéni ízlés, és cél kérdése.
Tehát mindenképpen az alapoknál kezd - a grafikus programozás nem olyan, hogy beírsz két-három sor kódot, és van egy crytek szintű motorod. Ez azért annál sokkalta összetettebb.
Esetleg tudom ajánlani az XNA nyelvet C#-hoz, amihez remek tutoriálok vannak mindenfelé. De természetesen bőven van választási lehetőség :)
Elvileg van:
WebGL
Bár nem tudom, hogy csak JavaScriptes vagy ActionScriptes is-e.
"Ha nem tudsz programozni, ne 3D világot akarj elsőnek létrehozni, mert csak csalódni fogsz. "
A 3d programozás szimpla matematika, lényegében a linkelt animációt bármilyen nyelvben és grafikus környezetben meg lehet oldani (pl. c64 basic-ben is), a követelmény csak annyi, hogy tudjon szorozni, osztani, összeadni, kivonni és az alapvető programstruktúrák meglegyenek (tömb, változó, ciklus, elágazás).
Régen DOS környezetben a játékok C-ben és gépi kódban készültek sima VGA kártyákra, és sokkal jobbak voltak, mint a linkelt animáció.
A használt technológia csak az elkészült "mű" sebességét fogja befolyásolni, a megjelenített kép minőségére nincs hatással.
(Aki nem hiszi járjon utána: win95-re telepített Quake 1 felpecselve glquake-re remekül fut a rendszer szoftveres opengl meghajtójával. Pont úgy néz ki, mint egy 3d gyorsítóval csak a sebessége kb. 1/10 fps erős gépen.
A mai játékok azért nem futnak szoftveres opengl meghajtóval, mert olyan kiterjesztéseket használnak, amelyek nem implementáltak a szoftveres openglben)
Hogy válaszoljak is a kérdésre, nem, az előttem szólóknak abban igazuk van, hogy programozás nélkül nehéz ilyeneket létrehozni, esetleg a Blender ami képes erre - a game engine-nel - de valamilyen alapvető programozási ismeret még ahhoz is szükséges.
Lásd:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!