Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Ehhez elég a OpenGl?

Ehhez elég a OpenGl?

Figyelt kérdés

Sziasztok egy 3d teret akarok készíteni.

Ezt c++ programozás nélkül is meglehet valósítani?

Kaptam egy könyvet OpenGl-ről eddig még nem programoztam semmilyen nyelven.

Valami hasonlót akarok készíteni.

http://www.youtube.com/watch?v=Cl24QrDAgQA


2013. márc. 10. 08:13
 1/6 anonim ***** válasza:

Ha nem tudsz programozni, ne 3D világot akarj elsőnek létrehozni, mert csak csalódni fogsz.


Elsőnek kezdj el tanulni valamilyen nyelvet (és szerintem ne C++-al kezd, mert szívni fogsz vele, és elveszi a kedvedet) - tudom ajánlani a c#-ot, de egyéni ízlés, és cél kérdése.


Tehát mindenképpen az alapoknál kezd - a grafikus programozás nem olyan, hogy beírsz két-három sor kódot, és van egy crytek szintű motorod. Ez azért annál sokkalta összetettebb.


Esetleg tudom ajánlani az XNA nyelvet C#-hoz, amihez remek tutoriálok vannak mindenfelé. De természetesen bőven van választási lehetőség :)

2013. márc. 10. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Az OpenGLe egy függvénykönyvtár, amit lehet programozni sok nyelven, C, C++, Python, Java, biztos C# is, stb. Előbb egy nyelvet kell elsajátítani hozzá, és utána az OpenGL utasításait és működését. Igen, alkalmas a videóban bemutatott dologra és hasonlókra. :)
2013. márc. 10. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 iostream ***** válasza:
Szinte minden nyelvhez van OpenGL bind, tehát szinte minden nyelven lehet 3D teret készíteni.
2013. márc. 10. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
ActionScripthez is van?
2013. márc. 10. 12:38
 5/6 anonim ***** válasza:

Elvileg van:

WebGL

Bár nem tudom, hogy csak JavaScriptes vagy ActionScriptes is-e.

2013. márc. 11. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

"Ha nem tudsz programozni, ne 3D világot akarj elsőnek létrehozni, mert csak csalódni fogsz. "


A 3d programozás szimpla matematika, lényegében a linkelt animációt bármilyen nyelvben és grafikus környezetben meg lehet oldani (pl. c64 basic-ben is), a követelmény csak annyi, hogy tudjon szorozni, osztani, összeadni, kivonni és az alapvető programstruktúrák meglegyenek (tömb, változó, ciklus, elágazás).

Régen DOS környezetben a játékok C-ben és gépi kódban készültek sima VGA kártyákra, és sokkal jobbak voltak, mint a linkelt animáció.

A használt technológia csak az elkészült "mű" sebességét fogja befolyásolni, a megjelenített kép minőségére nincs hatással.


(Aki nem hiszi járjon utána: win95-re telepített Quake 1 felpecselve glquake-re remekül fut a rendszer szoftveres opengl meghajtójával. Pont úgy néz ki, mint egy 3d gyorsítóval csak a sebessége kb. 1/10 fps erős gépen.

A mai játékok azért nem futnak szoftveres opengl meghajtóval, mert olyan kiterjesztéseket használnak, amelyek nem implementáltak a szoftveres openglben)


Hogy válaszoljak is a kérdésre, nem, az előttem szólóknak abban igazuk van, hogy programozás nélkül nehéz ilyeneket létrehozni, esetleg a Blender ami képes erre - a game engine-nel - de valamilyen alapvető programozási ismeret még ahhoz is szükséges.

Lásd:

[link]

2013. márc. 29. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!