Szerintetek folytassam vagy adjam fel?
Belenéztem a Qt be az example projektekbe megnéztem a kódokat és utána pedig egy világ dőlt össze bennem.
Tudatosult bennem,hogy esélyem sincs komolyabb alkalmazásokat írni ilyen prímszám meg barátszámpárok meg egyéb egyszerű ostoba primitív feladatok amiket a tanárok is adnak a diákoknak ezek apróságok de tudatosult bennem hogy esélyem sincs komolyabb alkalmazások készítésére ilyen amőba meg dáma játékokon kívül.
Most mit csináljak?
Teljesen elment a kedvem a kódolástól.
Mikor leszek már képes valami értelmeset is összehozni mondjuk egy saját ötletet megvalósítani nem pedig ilyen szar pársoros hülyeségeket írni.
Mindenki így kezdte, ne add fel!
Próbálj meg valami egyszerűt. Kezd el pl HTML, css, ott gyorsan van sikerélményed, egyből látod, hogy mit hoztál össze
Ne akarj az iskolára támaszkodni, ott nem tanulsz semmit. Az oktatás intézménye maximum iránymuatatást tud adni, tudást nem. Nem kell egyből elkeseredni, inkább menj elébe a dolgoknak. Találj ki vagy keress magadnak valami érdekes feladatot és valósítsd meg (ehhez persze némi türelem is kell, tekintve, hogy a komoly dolgokat nem 5 perc alatt írják).
Nem igazán tudom, a szakmán belül milyen műfajra gondoltál, így pedig tanácsot adni is nehézkesebb; van, akit a játékfejlesztés hoz lázba, van olyan is, akit a technikaibb dolgok, megint más az enterprise szoftvert kedveli a leginkább, stb.
Ráadásul a legtriviálisabbnak tűnő alkalmazás is lehet igencsak komoly, ha az ember szakszerűen igyekszik megoldani a feladatot - ilyenkor a "működik" kivitel már messze nem elég.
Akkor leszel képest "mondjuk egy saját ötletet megvalósítani", ha nekikezdesz, és nem ereszted, amíg el nem készül, vagy amíg be nem bizonyosodik, hogy már az alapötlet sem volt jó.
Amit #4 mond.
Ha segít, az én példám is hasonló. Informatikai szakközépiskolába jártam, botrányosan szar volt az oktatás, de én azt hittem (ez utólag tudatosult bennem) hogy én nem vagyok képes felfogni a programozást. Ki is jelentettem, hogy én bizony soha nem leszek programozó. Elkezdtem irodalmat és történelmet tanulni. Remélem átjön, hogy annyira szarul éreztem magam, hogy reálról átálltam humánra. Közbe foglalkoztam linux-al, és érettségi szünetbe eldöntöttem, hogy csomó python script van linux alatt, megpróbálom én is. Ez 3 éve volt, mostanra első programozási nyelvem a Python lett, de értek C/C++-hoz, valamennyire Javához, C#-hoz, JS-hez. A történet tanulsága hogy nem görcsölj.
Esetleg próbálj meg olyan nyelvek felé nézni ami rövidebb idő alatt látványosabb eredményt produkál. Pl Python, Javascript, PHP
A nyelvi elemeket már bemagoltam.
És írtam már pár apróságot:
Amőba, dáma , prímszámkiíró meg hasonló matematikai feladatokat találtam ki magamnak amiket meg tudtam csinálni.
Az a baj,hogy egy olyan dolgot sem sikerült még megvalósítanom amiért elkezdtem tanulni a programozást.
Qt vel szeretnék csinálni ablakos alkalmazásokat de ez nem megy.
Belenéztem a Qt nek az example projektkteibe és megijedtem nagyon.Nem az volt a baj,hogy az ott levő nyelvi kifejezéseket értelmezzem attól ilyedtem meg,hogy egyszerűen nem bírtam kiolvasni a kódból,hogy hogyan is áll össze ez a program.
Komolyabb alkalmazásokat nem tudok megtervezni ez a baj.
Ha tudnám hogyan állítsam össze a programot a fejembe,vagy a füzetbe vagy bárhová akkor lekódolni már apróság volna.
Nem tudom kitalálni a megoldást a problémákra és nagyobb összetettebb projekteket nem bírok felépíteni.
De az apróságok mindig mennek,de azokból már elegem van.
----
Most olyat akarok csinálni Qt ben,hogy létrehozok egy pici ablakot amiben csak egy gomb fér el és ha azt megnyitom megint megnyílik egy ablak amibe rajzolni lehet de ennek az ablaknak ne legyen olyan alakja mint a normál windows ablak csak egy sárga téglalap vegye körbe az ablakot ékony csíkkal és ezen belül lehessen rajzolni bele egyenes vonalakat.
Azt hiszem nem kérek ezzel sokat magamtól és ezt egy programozónak simán le kell,hogy tudja kódolni sőt minden programozónak le kell,hogy tudja mert ez egy primitív apróság.
nagyon bonyolult az a Qt szerintem.
A Qt nagyon robusztus. Van ennek előnye is és hátránya. Előnye hogy, bocsi hogy így írom, fényesre nyalja a programozónak, de tényleg. Hátránya hogy időbe telik már azt is kibogozni, hogy melyik feladatra melyik osztályt kéne alkalmazni. 0-ról nehéz kitalálni hogy hogy működhet. Nem feltétlen triviális például hogy úgy lehet kikapcsolni az ablak keretét (fejléc, oldal, szóval a frame) hogy:
setWindowFlags(Qt::FramelessWindowHint);
Vagy például hogy CSS-el lehet színezni a Qt programot, pontosan ugyan úgy mint HTML-ben.
Ha tudsz angolul akkor, itt egy kis tutorial, én is ebből indultam el: [link]
Ha fel akarod fedezni a teljes Qt-t, akkor pedig a referenciának állj neki és olvasgasd. Én esténként elalvás előtt ezt szoktam csinálni :D
Megj: amúgy PyQt-t használok
Elsiklottam felette, szóval leírom ezt még, hátha segít. Én úgy szoktam csinálni (python alatt!) külön .ui fájlokban összerakom az ablakokat (pythonban ezeket utána lefordítom .ui-ról .py-re, ez részletkérdés). Minden ablak osztályában szépen kidolgozom a funkciókat amiket majd abban az ablakban el lehet érni. Írok mindig 1db metódust amiben pedig a signal-okat beállítom, ezt a konstruktor végén meghívom. Csak hogy ne keveredjen.
Ez lehet elsőre amatőr, de általában nincs több száz ablak 1-1 programba, szóval ki lehet bírni. Nem egy nagy varázslat amit leírtam, lehet nem is mondtam semmi újat
Hajrá, hajrá, ne add fel! Gyakorlat teszi a mestert. Gyakorlatot pedig csak gyakorlással szerezhetsz :)
Ha magadnak találsz ki feladatokat, akkor mindenképpen ügyelj arra, hogy csak olyasmibe kezdj bele, amit valóban érdekesnek találsz, különben hamar elvész a motiváció. Persze, ne akard elsőre megírni a következő WoW-ot/Windowst/Lánchidat/Traktor/szilvásbuktátmertaztszeretem, de fontos, hogy a cél késztessen arra, hogy leküzdd az akadályokat.
Ha jól látom, akkor leginkább valamilyen GUI -s alkalmazást szeretnél készíteni. Ehhez spec nekem kevés a fantáziám, nem nagyon tudom, mit lehetne elkészíteni, aminek értelme is van, illetve érdekes (oké, mindenkinek más és más).
Tervezésben szívesen segítek, bár ez annak is függvénye, mennyire engedi az időm. Alapvető szabályként talán azt tudom közhelyesen elmorzsolni, hogy nem véletlenül mondogatják mindenütt, hogy le kell ülni átgondolni a célt, diagramokat rajzolgatni, stb. Ezek nélkül nagyobb lélegzetvételű projektebe belevágni, ha nem is lehetetlen, de nem érdemes. Be kell azonosítani a user story -kat, az acceptance criteria -kat, az alkalmazásod egyes komponenseit (még ha kezdetnek csak magasszinten is), az előre látható lehetséges buktatókat, stb. Ha ezt nem teszed meg rögtön az elején, akkor később igen kellemetlen (és kedvszegő) meglepetések érhetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!