Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Miért olyan nehéz játékot...

Miért olyan nehéz játékot készíteni még akkor is ha már egy meglévő játékmotor van használva?

Figyelt kérdés

Ha egy kész engint kéne írni megértem,hogy szörnyen nagy ész, tudás meg tehetség kell hozzá de ha már használok egy mások által elkésztettet akkor azzal is miért olyan nehéz és bonyolult elkészíteni valamit?

Ott van például a gyorsan feltörekvő unity.

Elég csak megnyitni és csak látványra szörnyen bonyolultnak tűnik és az is szerintem.

Nem a függvénykönyvtárár használatával van a gondom hanem a kezelőfelületről nem bírok beletanulni.


Szerintetek is túl van komplikálva az összes híresebb motor vagy csak én vagyok nyomorult?


2013. febr. 7. 02:08
 1/5 anonim ***** válasza:

Unityt még sosem próbáltam, de azt hallottam hogy elsőre tényleg bonyolult. Az általam használt (próbálgatott) Cryengine felülete szerintem egyszerű (a leírását egyszer átfutva a legtöbb dolog érthető), ennél kicsit bonyolultabb az UDK. Tehát nem feltétlenül bonyolultak, maximum rossz* motorral kezdtél.


*:

Véletlenül sem akarlak lebeszélni a Unityről, megvannak a maga előnyei, pl. azzal fejleszthetsz Linuxra is, de kell programozói tudás. Sokoldalúbb mint az általam említett két motor, mivel azok (szinte) csak FPS-re vannak. Specifikusabbak, ezért egyszerűbbek.


És egy személyes megjegyzés: nekem meg a 3d modellezés és textúrázás a bonyolult, nem egy játék/pálya összerakása.

2013. febr. 7. 04:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
VAlószínűleg nem arra készülnek a motorok, hogy egy ember átlássa és kezelje őket. Gondolj arra, hogy hiába lenne meg az alapanyagod nagyon sokat kellene ahhoz tanulnod, hogy felhúzz mondjuk egy házat, vagy összeépíts egy verseny autót (nem a tv-ben mutatott összeszerelős showban látottat)
2013. febr. 7. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 iostream ***** válasza:
100%

Minél általánosabb valami, annál bonyolultabb lesz. Ott van az rpg maker, azzal triviális játékokat csinálni, igaz, csak egyféle játékra alkalmas.

Azért nehéz játékot készíteni, motorral vagy anélkül, mert a játék egy összetett dolog, amit nehéz leképezni a számítógépre.

Amúgy nemrég másoltam be egy többpaneles snake kódot, ami kommentekkel együtt sem volt 270 sor. Annyira azért nem nehéz a játékfejlesztés, vagyis pontosan annyira nehéz, amilyen bonyolult a probléma, amit meg akarsz oldani. Snake = egyszerű, Starcraft = nehéz.

2013. febr. 7. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
A játékosok sokat akarnak. Legyen benne ilyen feature meg olyan achievement, tutorial, meg ne is legyen rövid, több AI és nehézésgi szint, de ne legyen kijátszhatatlan, legyen multi, de szóló is. Újrajátszható legyen jó sztorival és legyen élethű, de ne önismétlő és legyen benne fantázia is. Ha végiggondolod ezek a dolgok már csak egy kis arcade játéknál is felmerülnek, nem hogy egy komolyabb projektnél. Sok kívánsághoz hiába van motor, attól még hagyományos módon kell leprogramozni a fejlesztőnek. A finomhangolással elvett időről ne is beszéljünk - egy játékos sem szeret bugos játékot a kezébe kapni.
2013. febr. 7. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Utolsó jól összefoglalta.


Ettől függetlenül azért az Unity sem annyira bonyolult, csak gyakorlás kérdése. (Mint minden.)


Ezeket a motorokat ált. olyanoknak készítik, akik már rendelkeznek egy "kis" ismerettel és az ő munkájukat akarják megkönnyíteni és nem elsődlegesen olyanoknak szól, akik életükben először látnak kódot. (Mert sokan bizony úgy esnek neki.)

2013. febr. 7. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!