Elmagyarázná nekem valaki, hogy mi az a játékmotor?
példának vegyük,hogy C++ ban kellene írni egy játékmotort.
Miből áll egy játékmotor(tudom,hogy kb 5000 sor kódból).
pl.. Unity,3d game studió ezeknek már előre megírt játékmotorjuk van de nem értem mi az.magyarázzátok el léci.
Akkor biza jól elrontottad. Persze ha assemblyben írod, akkor több sor lesz.
Nem azt mondtam egyébként, mielőtt a magyar nyelvi hiányosságaid miatt félreérted, hogy MINDEN engine 5000 soros, hanem azt mondtam, hogy léteznek simán jó engine-k alacsony sorszámmal. Ugyanis ha nem kell űbergyorsnak és optimalizáltnak lenni, akkor simán rátámaszkodhatsz egy meglévő könyvtárra, ami elvégzi helyetted a munka egy jó nagy részét. De bizonyára baromira értesz hozzá.
A kérdező írta: "tudom,hogy kb 5000 sor kódból", ez egy "kicsit" általánosító szerintem... Nem sok olyan engine van, ami ilyen kevés sorból áll, vagy a közelében van. És igen az enyém volt 50000 sor,üres sorok,kommentek nélkül. XNA-ban csináltam szóval, rengeteg dolog kész volt előre.
Mert te aztán tudod, okoska...
Ha 50.000 sor volt, akkor valamit nagyon eltoltál, pláne XNA-ban :D
Én most küzdök vele, modelInstancing, parallax mapping, network támogatás, saját időzítés, quadtree-k és melette négy szál együttes futtatásával, stabilan meg tudtam jeleníteni több, mint 5000 épületet 40 FPS fölött.
Ja, és az egész nincs 2000 sor kód sem.
Egy jó motor nem attól jó motor, hogy húszmillió sorból áll. Sőt, nem a sorszám a mérője a jó programnak. Kevésből is lehet jót (meg rosszat) és sokból is lehet jót (és szintén rosszat.) Sokkalta többet számít, hogy mennyi a futási ideje, és memóriahasználata :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!