Melyik programozási nyelven tudnék egyszerűen egy játékot csinálni?
Nem bonyolultra gondolok, a legmaximálisabb 1 snake, de valami egyszerű nyelven, nem úgy, mint a C-vel, ahol 80-100 soros egy snake source code... melyik nyelvvel lehetne tehát ezt egyszerűen megcsinálni (nem feltétlenül ezt, akármilyen játékot), és megtanulni sem nehéz? Q esetleg?
Ui. C-ből tudok egy keveset de nem application hanem command prompt alkalmazásból, és bár semmi köze ehhez HTML-hez is konyítok valamit (tényleg keveset mind2-höz)
"C-vel csak az a bajom hogy kb. 300 sor 1 snake source kód."
- Igen, ÉS??? Most komolyan nem érted a kérdésem?
Hogyan várnád el, hogy rövidebb legyen? Ha terjengős a C, mitől az?
Minden nyelven egy bonyolultabb program hosszű. Gondolj bele mi kell a snake-be?
Kell egy iránytó rész( ehhez megfelelő karakterek leütését kell érzékelni)
Kell egy rész, ami előretolja a megfelelő irányba a kígyót.
Kanyarodáskor megoldani, hogy a kígyó a kanyarodái pontig kövesse az eredeti pályát, majd onnan az új irányba menjen( általánosan).
Kell egy rész, ami a falakkal, illetve a "farokkal" való ütközéskor befejezi a játékot, ne adj isten elvesz egy életet tőled.
Akkor ha több pályát akarsz akkor azokat külön generálni valamilyen módszerrel.
Szerintem te nem érted, hogy mit jelent programozni. Én írtam már programot ami c-ben olyan jó kétezer sorra sikerült. Más nyelvekben nem lett volna rövidebb szerintem, max néhány helyen hiányzottak az objektumok dolgait( try-catch stb). De ez is alig 1-2%-al rövidebb kódot eredményezett volna becsléseim szerint. A 2000 soros program meg nem olyan nagy cucc. Manapság. Tisztában vagy vele, hogy egy operációs rendszer 15 millió soros c-ben? Assamblyben ennek 10- de inkább 100 szorosa lenne...
A html-nek a c-hez tényleg semmi köze...
"Szerintem te nem érted, hogy mit jelent programozni. Én írtam már programot ami c-ben olyan jó kétezer sorra sikerült. Más nyelvekben nem lett volna rövidebb szerintem, max néhány helyen hiányzottak az objektumok dolgait( try-catch stb)."
1. Ha try-catch akkor te nem C-ben, hanem C++-ban írtad azt a programot. Durván nem mindegy.
2. Más nyelvekben simán rövidebb lett volna, ha ilyet állítasz az csak rólad mondja el, hogy nem ismersz más nyelveket.
A C az egy igen szószátyár nyelv, mert alacsony szintről közelíti meg a problémákat. A C++ segít ezen valamennyit, de még mindig nem triviális benne röviden megfogalmazni a problémáidat, de szerencsére az új szabvány sokat segít a deklaratívságban.
Bocsi Vitatkoznék a dolgon.
Azt írtam más nyelven szerintem 1-2%-al lenne rövidebb.
Azt írtam, hogy hiányoztak a c-ben való programozáskor a Try-catch szerkezet, nem pedig azt, hogy ténylegesen beleírtam őket.
Programozni nem tudok magas szinten( sajnos még nem ezt tanulom, bár autodiakta módon sok mindent megtanultam).
A másik komolyabban tényleg egy nyelvet ismerek( ez pedig a visual basic illetve a pascal programnyelv). Annak idején csináltam egy játékot pascal-ban(rulett program), visual basic .NET-ben pedig egy sakk programot. A c-re illetve a java, és a pythonra( mert mostanában volt számomra igény ezekre) csak most tértem rá.
python <-- jó KDE-s widget-ek készítésére
c-ben <-- elkezdtem tanulni eljutottam a struktúrákig, nem túl sok tudom, de valahol el kell kezdeni, illetve csináltam már md5 függvényt pszeudokódból, valamint a hálózatkezelése is tetszik, bár a java az jobb ebben szerintem
java <-- tetszik a Biginteger, illetve a Bigfloat adattípusa, írtam már RSA algoritmust vele, illetve életjátékot szimuláltam vele, valamint kliens-szerver feladatokat is írtam már vele
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!