Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Melyik programozási nyelven...

Melyik programozási nyelven tudnék egyszerűen egy játékot csinálni?

Figyelt kérdés

Nem bonyolultra gondolok, a legmaximálisabb 1 snake, de valami egyszerű nyelven, nem úgy, mint a C-vel, ahol 80-100 soros egy snake source code... melyik nyelvvel lehetne tehát ezt egyszerűen megcsinálni (nem feltétlenül ezt, akármilyen játékot), és megtanulni sem nehéz? Q esetleg?


Ui. C-ből tudok egy keveset de nem application hanem command prompt alkalmazásból, és bár semmi köze ehhez HTML-hez is konyítok valamit (tényleg keveset mind2-höz)



2013. jan. 30. 20:33
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%
tessék, Wampa belekezdett neked a dekompozícióba, tessék szépen folytatni, ezt minden nyelven meg kell tenni valamilyen szinten, ha nem is a Hello Worldnél, de előbb utóbb eljön a pillanat, amikor igen
2013. jan. 30. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 A kérdező kommentje:
C-vel csak az a bajom hogy kb. 300 sor 1 snake source kód.
2013. jan. 31. 07:02
 13/16 anonim ***** válasza:
100%

"C-vel csak az a bajom hogy kb. 300 sor 1 snake source kód."


- Igen, ÉS??? Most komolyan nem érted a kérdésem?

Hogyan várnád el, hogy rövidebb legyen? Ha terjengős a C, mitől az?

2013. jan. 31. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
79%

Minden nyelven egy bonyolultabb program hosszű. Gondolj bele mi kell a snake-be?

Kell egy iránytó rész( ehhez megfelelő karakterek leütését kell érzékelni)

Kell egy rész, ami előretolja a megfelelő irányba a kígyót.

Kanyarodáskor megoldani, hogy a kígyó a kanyarodái pontig kövesse az eredeti pályát, majd onnan az új irányba menjen( általánosan).

Kell egy rész, ami a falakkal, illetve a "farokkal" való ütközéskor befejezi a játékot, ne adj isten elvesz egy életet tőled.

Akkor ha több pályát akarsz akkor azokat külön generálni valamilyen módszerrel.

Szerintem te nem érted, hogy mit jelent programozni. Én írtam már programot ami c-ben olyan jó kétezer sorra sikerült. Más nyelvekben nem lett volna rövidebb szerintem, max néhány helyen hiányzottak az objektumok dolgait( try-catch stb). De ez is alig 1-2%-al rövidebb kódot eredményezett volna becsléseim szerint. A 2000 soros program meg nem olyan nagy cucc. Manapság. Tisztában vagy vele, hogy egy operációs rendszer 15 millió soros c-ben? Assamblyben ennek 10- de inkább 100 szorosa lenne...

A html-nek a c-hez tényleg semmi köze...

2013. jan. 31. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 iostream ***** válasza:
100%

"Szerintem te nem érted, hogy mit jelent programozni. Én írtam már programot ami c-ben olyan jó kétezer sorra sikerült. Más nyelvekben nem lett volna rövidebb szerintem, max néhány helyen hiányzottak az objektumok dolgait( try-catch stb)."


1. Ha try-catch akkor te nem C-ben, hanem C++-ban írtad azt a programot. Durván nem mindegy.

2. Más nyelvekben simán rövidebb lett volna, ha ilyet állítasz az csak rólad mondja el, hogy nem ismersz más nyelveket.


A C az egy igen szószátyár nyelv, mert alacsony szintről közelíti meg a problémákat. A C++ segít ezen valamennyit, de még mindig nem triviális benne röviden megfogalmazni a problémáidat, de szerencsére az új szabvány sokat segít a deklaratívságban.

2013. jan. 31. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
71%

Bocsi Vitatkoznék a dolgon.

Azt írtam más nyelven szerintem 1-2%-al lenne rövidebb.

Azt írtam, hogy hiányoztak a c-ben való programozáskor a Try-catch szerkezet, nem pedig azt, hogy ténylegesen beleírtam őket.

Programozni nem tudok magas szinten( sajnos még nem ezt tanulom, bár autodiakta módon sok mindent megtanultam).

A másik komolyabban tényleg egy nyelvet ismerek( ez pedig a visual basic illetve a pascal programnyelv). Annak idején csináltam egy játékot pascal-ban(rulett program), visual basic .NET-ben pedig egy sakk programot. A c-re illetve a java, és a pythonra( mert mostanában volt számomra igény ezekre) csak most tértem rá.

python <-- jó KDE-s widget-ek készítésére

c-ben <-- elkezdtem tanulni eljutottam a struktúrákig, nem túl sok tudom, de valahol el kell kezdeni, illetve csináltam már md5 függvényt pszeudokódból, valamint a hálózatkezelése is tetszik, bár a java az jobb ebben szerintem

java <-- tetszik a Biginteger, illetve a Bigfloat adattípusa, írtam már RSA algoritmust vele, illetve életjátékot szimuláltam vele, valamint kliens-szerver feladatokat is írtam már vele

2013. febr. 1. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!