Assembly programozás mire jó?
Sziasztok ma olvasgattam egy prog.hu cikket és ott láttam,hogy Assembly és utána néztem és szerintem elég hülyeség ez a nyelv vagy csak szerintem?Alapvetően nem értek a programozáshoz,de olyan össze visszaság van a kódban,hogy az........
Alapvetően mire fejlesztették ki ezt a programozási nyelvet?
Mit lehet benne megírni könnyebben mint egy sokak által ismert nyelvből mondjuk c++ lehet nagyon buta kérdés,de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre legfőbbként akik értik a programozást.
Igen, csak szerinted nagy hülyeség ez a nyelv.
Először is vedd figyelembe, hogy ez egy nagyon alacsony szintű nyelv. Majdnem gépi kód.
#1 már megválaszolta, hogy mire fejlesztették ki, és hogy mi az értelme.
Ha értenél hozzá, akkor nem tűnne hülyeségnek meg összevisszaságnak.
Mit lehet vele megcsinálni? Bármit...
Alapvetően mire fejlesztették ki ezt a programozási nyelvet?
oké hogy a 3d-s játékodat csilivili nyelvekkel meg API-val írod
de hogy írnál meg egy fordítót?
ha megírtad, mi fordítja le?
tegyük fel hogy nincs fordítód, akkor mi van?
Assemblyben bármit lehet, csak nem a legkényelmesebben.
Akár egy 3D-s MMORPG-t is. Csak igazán nem erre szokták használni. Régebben ténylegesen írtak komolyabb alkalmazásokat is, de manapság inkább csak olyan helyeken alkalmazzák, ahol nagyon fontos a sebesség és a kis méret. Na meg persze pl. fordítók készítésénél, vagy ahol mélyen a rendszerbe kell nyúlni, hogy úgy mondjam.
Kezdetben közvetlenül gépi kódokba programoztak, nem volt más lehetőség, ennek megkönnyítésére fejlesztették ki az assembly-t ...
Ahogy egyre nőtt a hardver teljesítménye egyre komplexebb szoftvereket írtak és ezért alakultak ki a különböző programozási nyelvek, fejlesztői környezetek.
"Könnyebben szerintem semmit nem tudsz assemblyben megírni, mint mondjuk c++-ban."
Ezen én is meglepődtem hogy kezdő programozó az assembly-re sokkal fogékonyabb mint a c-re c++-ra és könnyebben megír benne egyszerű programot. Persze csak nagyon primitív programot, később ahogy bővül a tudása ez nem igaz kicsit is bonyolultabb programra.
"Cserébe ha jól írod meg a kódot, biztos lehetsz benne, hogy egyetlen felesleges utasítást sem hajt végre a processzor a program során."
Csak ez nagyobb szoftverre nézve gyakorlatilag tarthatatlan, ember legyen a talpán aki ilyen szinten optimálisabb kódot írna mint a c++ fordító amit generál a c++ kódból.
Prince of Persia például assemblyben íródott. Mert régebben még ez is opció volt, kellően kicsi és kellően számításigényes programoknál. Azóta a fordítók erősen fejlődtek, így nincs értelme mindent ebben írni, viszont a C/C++ szabvány lehetőséget biztosít assembly betétekre, tehát nyelvi szinten tudsz "optimális" kódot írni (azért ""-ben, mert vagy sikerül, vagy nem) az igazán kritikus részekre.
Amúgy bármi, ami lefordult binárisba, azt meg lehetett volna írni assemblyben is, mi sem jobb bizonyíték erre, mint hogy a binárisokat lehet disassemble-elni, míg a decompile vagy sikerül, vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!