Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Assembly programozás mire jó?

Assembly programozás mire jó?

Figyelt kérdés

Sziasztok ma olvasgattam egy prog.hu cikket és ott láttam,hogy Assembly és utána néztem és szerintem elég hülyeség ez a nyelv vagy csak szerintem?Alapvetően nem értek a programozáshoz,de olyan össze visszaság van a kódban,hogy az........

Alapvetően mire fejlesztették ki ezt a programozási nyelvet?

Mit lehet benne megírni könnyebben mint egy sokak által ismert nyelvből mondjuk c++ lehet nagyon buta kérdés,de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre legfőbbként akik értik a programozást.


2012. dec. 21. 18:53
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
100%
Mire fejlesztették ki? Hogy ne csak gépi kódban lehessen programozni (mert amikor kifejlesztették, más nem nagyon létezett), viszont megmaradjon a gépi kód azon előnye, hogy maximálisan "urald" a hardvert.
2012. dec. 21. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 zsomkovacs ***** válasza:
100%
Könnyebben szerintem semmit nem tudsz assemblyben megírni, mint mondjuk c++-ban. Cserébe ha jól írod meg a kódot, biztos lehetsz benne, hogy egyetlen felesleges utasítást sem hajt végre a processzor a program során.
2012. dec. 21. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
100%

Igen, csak szerinted nagy hülyeség ez a nyelv.

Először is vedd figyelembe, hogy ez egy nagyon alacsony szintű nyelv. Majdnem gépi kód.

#1 már megválaszolta, hogy mire fejlesztették ki, és hogy mi az értelme.

Ha értenél hozzá, akkor nem tűnne hülyeségnek meg összevisszaságnak.


Mit lehet vele megcsinálni? Bármit...

2012. dec. 21. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 A kérdező kommentje:
mondjuk egy 3d játékot is lehetne vele készíteni?
2012. dec. 21. 19:16
 5/27 anonim ***** válasza:
Hihetetlen erőfeszítésekkel, talán. De az sokkal gyorsabb lenne mint a ma meglévő élvonalbeli motorok. Az Assembly a gépi kód után a leggyorsabb, tehát ha pl. a tizennyolc-billiomodik prímet keresed, akkor ezzel éri meg nekiállni.
2012. dec. 21. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim ***** válasza:

Alapvetően mire fejlesztették ki ezt a programozási nyelvet?


oké hogy a 3d-s játékodat csilivili nyelvekkel meg API-val írod


de hogy írnál meg egy fordítót?

ha megírtad, mi fordítja le?


tegyük fel hogy nincs fordítód, akkor mi van?

2012. dec. 21. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:

Assemblyben bármit lehet, csak nem a legkényelmesebben.

Akár egy 3D-s MMORPG-t is. Csak igazán nem erre szokták használni. Régebben ténylegesen írtak komolyabb alkalmazásokat is, de manapság inkább csak olyan helyeken alkalmazzák, ahol nagyon fontos a sebesség és a kis méret. Na meg persze pl. fordítók készítésénél, vagy ahol mélyen a rendszerbe kell nyúlni, hogy úgy mondjam.

2012. dec. 21. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
100%

Kezdetben közvetlenül gépi kódokba programoztak, nem volt más lehetőség, ennek megkönnyítésére fejlesztették ki az assembly-t ...

Ahogy egyre nőtt a hardver teljesítménye egyre komplexebb szoftvereket írtak és ezért alakultak ki a különböző programozási nyelvek, fejlesztői környezetek.


"Könnyebben szerintem semmit nem tudsz assemblyben megírni, mint mondjuk c++-ban."

Ezen én is meglepődtem hogy kezdő programozó az assembly-re sokkal fogékonyabb mint a c-re c++-ra és könnyebben megír benne egyszerű programot. Persze csak nagyon primitív programot, később ahogy bővül a tudása ez nem igaz kicsit is bonyolultabb programra.


"Cserébe ha jól írod meg a kódot, biztos lehetsz benne, hogy egyetlen felesleges utasítást sem hajt végre a processzor a program során."

Csak ez nagyobb szoftverre nézve gyakorlatilag tarthatatlan, ember legyen a talpán aki ilyen szinten optimálisabb kódot írna mint a c++ fordító amit generál a c++ kódból.

2012. dec. 21. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
na az pont hogy nem ember
2012. dec. 21. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 iostream ***** válasza:
67%

Prince of Persia például assemblyben íródott. Mert régebben még ez is opció volt, kellően kicsi és kellően számításigényes programoknál. Azóta a fordítók erősen fejlődtek, így nincs értelme mindent ebben írni, viszont a C/C++ szabvány lehetőséget biztosít assembly betétekre, tehát nyelvi szinten tudsz "optimális" kódot írni (azért ""-ben, mert vagy sikerül, vagy nem) az igazán kritikus részekre.

Amúgy bármi, ami lefordult binárisba, azt meg lehetett volna írni assemblyben is, mi sem jobb bizonyíték erre, mint hogy a binárisokat lehet disassemble-elni, míg a decompile vagy sikerül, vagy nem.

2012. dec. 22. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!