Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan rajzoljak ki OpenGL el...

Hogyan rajzoljak ki OpenGL el olyan 3D kört ami magától véletlenszerűen változtassa a forgása sebességét, forgási irányát és a körnek a dőlésszöge is változzon?

Figyelt kérdés

Ezen kívül milyen logika alapján készítenek olyan programot ami módosítja az objektumot a textúra alapján.

Ilyen pl a displecement map.


2012. nov. 4. 03:06
 1/2 iostream ***** válasza:

Változtatja.

Mi ezen a bonyolult amúgy? Hogy rajzolsz 3D kört? Na, annak, hogy milyen szögben áll és merre milyen sebességgel forog, SEMMI köze az OpenGL-hez, azt attól teljesen független paraméterekkel állítod be.

2012. nov. 4. 04:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Egy kör hogy lehet 3D-s?

Forgatás: glRotatef függvényhívással, eltolás: glTranslatef fgv hívással, dőlésszög: is forgatással azaz glRotatef fgv hívással, x,y,z koordinálta szerint forgat mindig az aktuális állás szeirnt vannak a koordinálták, azaz nincs világ koordinálta rendszer, azaz a "kamera"-hoz viszonyítva.

Időzítőt a glutTimerFunc-al lehet beállítani, paraméterül meg kell adni a függvényt ami szintén paraméterbe adott időközönként hívódik meg, kört meg szinusszal és koszinusszal ki lehet kiszámolni, fel lehet használni a gluDisk függvényt.

Az elején glutDisplayFunc függvénnyel be kell állítani a Renderelő függvényt mint Callback függvényt, amit te írsz meg. Minden művelet ami ténylegesen a kirajzolás az a Renderelő fgv-en belül legyen, az időzítő fgv-be globális változókon keresztül módosítandó a "színtér" ténylegesen a kirajzolás is megtörténjen erre kell az időzítőbe a glutPostRedisplay() fgv hívás.


"Ezen kívül milyen logika alapján készítenek olyan programot ami módosítja az objektumot a textúra alapján."

Az OpenGL-be úgy van tervezve hogy minden alakzat konvex poligon-okból van összerakva, általába háromszögekből, ha nagyon sok háromszögből van akkor ez nem is látszik, ezekre a 3szögekre illesztik rá a textúrát amit egy többen szoktak tárolni, OpenGL-be sokféleképp meg lehet adni hogy milyen színű legyen egy alakzat, ezt egy tömb alapján is ezt akkor érdemes ha pl egy textúra alapján színezünk. Aztán még nem beszéltem a fényforrásról hogy még élethűbb legyen, a valóságba egy tárgy színét a visszaverődő fotonok színe határozza meg, ennek egy közelítő modellje az OpenGL-be hogy 3 fajta foton van, azaz minden szín 3 P(Piros Zöld és Kék színek) valamilyen arányű keveréke (jó közelítéssel.) Szín komponensenkénti visszaverődést bekalibrálni ... pixelsimítás ... holnap estig sem írnám le, persze nem muszáj ezt mindet belerakni csak annál élethűbb lesz meg persze egyre CPU/GPU igényes, erről egy egész könyvet lehetne írni.

2012. nov. 4. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!