C#-ban hogyan lehet billentyűgombhoz hozzárendelni parancsokat?
A Formoknak van olyan tulajdonságuk, hogy KeyDown, KeyPress, KeyUp, ezekből kiválasztod a neked megfelelőt - nevük elárulja tulajdonságukat.
Szerintem ez nem nagy magyarázatot igényel, könyvekben le van írva részletesen, érthetően, úgyhogy egy példát írok:
private void Form1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
{
Keys key = e.KeyCode;
if (key == Keys.Enter)
{
this.Text = "Enter";
}
}
"Formoknak van olyan tulajdonságuk"
Tulajdonságuk helyett eseményük...
Most, hogy elkezdtem írni, rájöttem, hogy ez nem elég nekem.
Nem írtam le részletesen azt, amit akarok.
Egy matematikai számolást megoldó programnak a "Számíts!" gomb szerepét akarom az Enter gombbal társítani. Tehát a formban a gomb is működjön, megoldja a feladatot ill. az enter leütésére végezze el a Számíts! gomb alatt lévő utasításokat.
akkor neked kell egy
public int szamit(int ertek)
{
int valami = ertek+3;
return valami;
} //visszaad egy értéket, amit kiszámolsz, én most csak hozzáadtam 3-at
private void Form1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
{
Keys key = e.KeyCode;
if (key == Keys.Enter)
{
textBox2.Text = szamit(textBox1.text).toString();
}
}
és ugyanez a szamit() meghívásra kerül a gomb lenyomásakor is
*ezt kihagytam: Convert.ToInt32(textBox1.text)
de a lényeg, hogy írj egy ilyen int változót, amiből kinyered az értéket, és többször letudod futtatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!