Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Ha sikerül eléggé híressé...

Ha sikerül eléggé híressé tennem a weboldalamat és ha elkészítenék én és a csapatom egy jó játékot pc re akkor nagy esélyem lesz arra, hogy 2 millió eurós bevételem legyen a játékból?

Figyelt kérdés

Vagy ez bejöhet:

Elkészítünk egy játékot és árulni fogjuk mások üzleteiben.

Ezt megengedné az üzlet tulajdonosa?


2012. márc. 28. 04:02
1 2
 11/13 A kérdező kommentje:

18:45 szól

Mi az,hogy ki fizette a munkásokat mikor ingyen dolgoznak.

Hogy lehetséges,hogy kész a játék mikor még csak most alakult a vállalat.

Hát úgy,hogy a vállalat megalakulása előtt ezen dolgoztunk.

Istenem.

Miért kell mindent túl bonyolítani.

2012. márc. 28. 19:22
 12/13 anonim válasza:
Ha valami extramega különleges és népszerű ötletetek van (pl.: Pac-man volt régen, Angry Birds, Paper Toss, ilyesmik)akkor a helyetekben először egy okostelefonos alkalmazást csinálnék.
2012. márc. 28. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
68%

Ember, te komolyan azt hiszed, hogy milliomosnak lenni annyi, hogy el kell dönteni, hogy milliomos leszel? Amit feltettél, az kb azt jelenti "bakker, nincs kedvem dolgozni, aztak*rva, meeennyit keres az a Chrstiano Ronaldo... Na, én is focista leszek. Nincs más dolgom, csak kitűnni a magyar NB1-ből, elmenni a Manchaster Unitedbe, nyerni egy Bajnokok Ligáját, egy aranylabdát, és ennyi. Nem kell ezt túlbonyolítani...". Szerinted miért nem minden futballista Christiano Ronaldo??? Elárulom neked: egy NB1-es futballista pontosan ugyanannyi edzésen vesz részt, mint egy nyugati első osztályú. Na és ebből mennyi keres meg egy ferrarit? Nem sok, de a munka az ugyanannyi. Ha egyszerű dolog Steve Jobsnak, Mark Zuckembergnek vagy Bill Gatesnek lenni, akkor miért csak ezt a hármat hozom fel? Miért nem mindenki olyan gazdag és befolyásos? Ha k*rva egyszerű Napoleonnak lenni, akkor ő kiket igázott le?


Látom elképzelésed sincs, hogy működik ez, szóval csak egy minimális bemutatás:


Magyarországon egy pályakezdő programozó fizetése havi bruttó 200-450 ezer forint között mozog (de nekik lövésük sincs az aktuális technológiákról). E mellé egy valamire való szoftver elkészítéséhez elengedhetetlen jó néhány tapasztalt szoftvertervező, ők már több éves rutinnal rendelkeznek, nekik már minimum 600-800 ezer forint a bruttó fizetésük. Egy mostani pc-s játék elkészítése 5-100 fős fejlesztői csapatot igényel, és átlag 1-2 év fejlesztési időt. Ez alatt ezek a programozók főállásban dolgoznak, KIZÁRT, hogy ingyen csinálják. Említést sem tettem az animátorokról, történetírókról, designerekről, könyvelőkről, marketingesekről, hr szakemberekről. Ezt a költséget akkor most számold ki szépen. Fú, és még meg sem említettem, milyen technológiákat kell megvásárolni ehhez (szerintem ötleted sincs, az mennyibe kerül, de milliós nagyságrend egy szoftver, és apám, nem egy kell belőle), milyen tréningekre kell küldeni a programozókat, hogy egy KICSIT is konyítsanak a technikához. Tudod, a pacman megírása nem lesz túl jövedelmező, mert már 30 éve nem menő...


Tegyük fel, elkészült a csodás játék, ezt le kellene gyártani, meg el kéne adni. Te most elképzeled, hogy híressé teszed a weboldalad. Na és ezt hogyan fogod csonálni? És ha híres a weboldal, megveszik a játékodat? Lóf*szt veszik meg! Ezt reklámozni kell, erre külön csapatot építeni. Jaa, és arról nem is beszéltem, hogy egy valamire való pc-s játék rendelkezik netes multiplayer lehetőséggel. Van egy minimális elképzelésed arról, mennyi pénzbe kerül az ehhez szükséges szerverpark kiépítése, üzemeltetése? A biztonságosság karban tartása? Szerintem nagyságrendileg sem tudod elképzelni!


De bakker, tegyük fel, hogy ez mind adott. Be van reklámozva, kész van, nagyszerű a játék: ki fogja megvenni? Na? Te hány eredeti pc-s játékot vettél meg eddig újonnan 15000 forintért (a tescos "ezt vegyed megfelé 500 forinté'" akció nem számít!)? Na? Jól tippeltem, hogy 0 és 5 között? Naná, hogy az emberek a torrentről töltik majd le a cuccodat, és örülhetsz, ha csak a pénzed felét buktad... A valóság az, hogy a szaros játékpiac úgy néz ki, hogy 4-5 sikeres játék tartja el a többit. Ezek több évtizede bejáratott nevek: aki megvette a StarCraftot, megveszi a StarCraft 2-t is, de az új nevek 90%-a veszteséges!


Aminek van esélye, az az okostelefonokra fejleszteni. Itt kicsi, kevésbé képzett csapat is elég, és az erre szakosodott appstore-ba kell feltölteni, így a ráfordítás minimalizálható. Az Android platform nyílt forráskódú, így megvásárolni sem kell semmit. Ellenben itt is akkora a dömping, és annyivel tőkeerősebb csapatok vannak, hogy hihetetlen. Fel lehet hozni az Angry Birds-t, de az a cucc is csak engem igazol: elészült vagy egymillió androidos játék, ebből mennyi lett átütő siker? Na? EGY, azaz EGY: az Angry Birds! És az Angry Birds sem azért sikeres ám, mert olyan k*rva jó játék (az alapötletét már vagy 30 éve megcsinálták százszor)! Egy szart! Azért, mert jól marketingelték, és az a cucc rádaásul I-N-G-Y-E-N-E-S! A banda 10%-a sem tolná, ha csak egy dollárt kéne fizetni érte! Ettől függetlenül most ez a forrongó platform, ide kell betörni, itt még van esély kaszálni. A pc-s játékokat el lehet felejteni, mint áttörési formát. Álmodozni lehet, de ez álom is marad, bocs.

2012. márc. 29. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!