Nagyon nehéz megtanulni? Ezeket:Vektor, Függvények, Geometria, és a többi ami a egy 3D játékhoz kellhet.
Matektudásom csak ennyi:Szorzás,Osztás,Összeadás,Kivonás,Maradékos osztás.
Nagyon nehéz megtanulni azokat?
Belinkelnéd az elözö kérdésed? mert én már töröltem
vagy ird le hanyadikos vagy, vagy hány éves?
hát elég nehéz sájátmagadtól megtanulni meg leginkáb rengeteg féle dolog kell és az is rátesz ara hogy hoszadalmas
azért lene jó ha normális matematikát tanultál voln egész 1.-8. ig aztán gimnáziumban is
vagyis már gimnáziumot kihártad voln akor könyeb dolgod van (és ha tanitotak és tanultad is) netán magas szintü éretségit tetél (vagy mi is a neve)
szóval ha pedig még fiatal vagy nagyon akor zseninek kel ugynond lened
megveszel könyveket vagy neten(röl pdf) olvasgatod és megtanulod teljesen egyedül ez nagyon nehéz és hoszadalmas lesz
meg ha nem érted meg hogy kezdetnek kisebtöl a nagyob felé haladsz
kész engine kel tanulgatsz stb. egyszerü programokat irsz
gyakorlod a matematikai dolgokat feladatokat megoldva
elte, bme oldalán ha keresgélsz (vagy Google zgatol rájuk)
játékfejlesztés 3D grafika kulcsszókal együt akor találhatsz anyagokat még videokat is
matekos anyagokra szintugy igy keres rá googlen meg minden másra ami kelhet
.
aztán azt is ved fontolora hogy senki se csinál egyedül nagyobb méretü (3D) játékot de még kicsi 2D st se hanem csapatok csinálják ezeket
Az első hozzászólónk biztosan nem magyar szakos :) ... ennek ellenére igaza van.
Nem tudom, hogy hány éves vagy, vagy tanulsz-e, de tény és való hogy a minimum a gimnázium.
A gimnáziumban a felsorolt témák mind a kötelező tananyag része, bár nem olyan mélységekben, mint amilyenben majd a későbbiekben szükség lehet rá. Alapnak viszont tökéletes.
Ismétlem magam, nem tudom hány éves vagy, de ha a gimnáziumról már lekéstél, akkor vegyél egy jobb könyvet, ami az emelt matek érettségire készít fel, illetve összefoglalja tananyagát. Ha azt megtanulod, és alkalmazni is tudod, az kitűnő kiindulási alapként fog szolgálni. (Gyakorlásként a korábbi emelt matek érettségik illetve más internetes forrásból is akár.)
Ha nem késted le még a gimit, akkor szerintem fölösleges "előre" tanulnod. Ez esetben koncentrálj a jelenlegi matekodra és igyekezz, hogy a jövőben felvegyenek egy jó gimibe.
Sok sikert :)
A felsorolt dolgokat számtalan helyen felhasználják. Ezek nem olyan dolgok, hogy csak játékot lehet velük készíteni. Utána kell nézni, hogy hogyan kapcsolódnak ezek a fogalmak pl a grafikához. Nem is beszélve, hogy elég magas programozói szintet követel egy 3d-s játék megírása. És akkor még, hol van a mesterséges intelligencia, amihez inkább logika kell.
Szerintem inkább tanulj meg programozni és egy kicsit ismerkedj a mesterséges intelligenciával, oszt próbálkozz meg egy 2d-s játékkal. Hiába akarsz 3d-s játékot csinálni, ha még egy rendesen amőbázó programot sem tudsz megírni. Tűzzél ki elérhetőbb célokat és akkor kevesebb lesz a csalódás, azaz jobb kedvel állsz majd a dolgokhoz.
Először tényleg érdemes egy egyszerűbb játékot készíteni. Egy amőba vagy egy egyszerű sakk jó kezdés lehet.
3D-hez érdemes a Unity free-t választani. Sok indie fejlesztő használja.
Olyan feladatokat (játékokat) találj ki magadnak, amelyek megvalósításához csak nagyon kevés új dolgot kell tanulnod. Mindig lesz egy-két olyan dolog, amire nem is számítottál.
A programozás nem csak matek. Sőt! De vannak nagyon matekos részei egy játéknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!