Melyiket érdemesebb megtanulni?
DirectX et vagy az OpenGL?
Ha jól tudom a DirectX az egy teljes multimédiás csomag míg az OpenGL csak grafika.
Melyikkel lehet szebb grafikát megalkotni?
És,hogy fogok hangokat tenni egy programba ha az OpenGL csak grafikára jó.
Segítsetek.
Bár ezen a téren nem vagyok túl járatos, de ennyit tudok:
A DirectX kimondottan Windows specifikus dolog ugye, hiszen a Microsoft fejleszti. Az OpenGL viszont alapvetően platformfüggetlen (amúgy ennek a fejlesztésében is részt vett a Microsoft).
Az OpenGL elég fapadosnak tűnhet a Direct3D-hez képest. Bár azt hiszem ez szokás és kiegészítő csomagok kérdése.
A DirectX-nek valóban van egy DirectSound rétege, amit lehet akár egy OpenGL-t használó megjelenítéssel is. De akár a Windows API hanglejátszó függvényeit is használhatod. Más oprendszeren meg azt, ami ott van.
Ha játékot akarsz írni, akkor DirectX. Ha a hordozhatóság a lényeg, akkor OpenGL.
DirectX: Microsoft, de szélesebb körű lehetőségekjet biztosít mint az OpenGL
OpenGL: Multiplatform
Mindegy. Ha Windowsra írod a programot, akkor teljesen mindegy, ha másra akkor meg egyértelmű, hogy OpenGL.
Ha Windowsra, akkor hangot vagy DirectX-el teszel alá (akár OpenGL mellett), vagy bárhogy máshogy. Rengeteg keretrendszer van.
OpenGL-hez is van egy halom plussz dolog, pl OpenAL ( [link] )
Ha nem "csak" a Windows a cél, akkor mindenképpen az OpenGL-t ajánlom.
(Amúgy tanultam mind a kettőt, de inkább ez jött be... Valahogy kényelmesebb volt.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!