Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Magyarországon hol lehet...

Magyarországon hol lehet játéktervezést tanulni?

Figyelt kérdés

2012. febr. 18. 15:15
1 2 3
 21/28 Szerdzso válasza:

Na jól van akkor látom nem beszél a levegőbe senki. Tudom igen, hogy a C/C++ és a C# egy családfa, de mégis akkora szakadék tátong a kettő között, hogy én mire átebickélnék a túlpartra addig kétszer kilyukadna a csónakom.


pcmanus rólad nem tudom mit gondoljak. Biztos nagy szaki vagy hogy ilyen nagy volumenű játékok fejlesztésében részt vettél és szerintem hatalmas dicsőség is lehet, de könyörgöm ne álljatok már le veszekedni egy játékról. Van akinek tetszik, van akinek nem. Mindenki másmilyen, mindenki más szeret.


Azonban meg szeretném említeni, hogy nulla gyakorlattal a semmiből elindulva csak nehéz egyedül felépíteni egy játékot. Kitalálni az egészet, kivitelezni, megírni minden egyes részletét, stb. Nem tudom mennyire ástad magad bele a fejlesztésbe, de én arra merek gondolni, hogy esetleg egy meglévő projectbe csöppentél bele és lényegében a sok fejlesztő között csak egy kis részét kellett megírni a játéknak, ami lehet hogy talán pont annyi, mint egy kisebb játékot az elejétől a végéig megírni.


Bevallom neked őszintén a felsorolt játékokból egyedül a COD sorozatot toltam végig, mert nagy fan vagyok, de az NFS sorozatból még utoljára a Carbon tetszett, a BF3 meg már egyáltalán nem. Nekem megint más játékok tetszenek. Szeretem a minél valósághűbb játékokat tolni. Rossz szót használtam,bocs realisztikus lenne a jobb szó rá, vagy ezeknek a keveréke.

2012. febr. 20. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:

@Szerdzso:


Már nem a játékon veszekszünk. Én azért vitázom, mert a kis töki jön pattogni, hogy ilyen-olyan hülyeségeket beszélek, 33 ÉV TAPASZTALATTAL A HÁTAM MÖGÖTT.


@másik gyerek:


Nocsak. Látom megtaláltad a template-t amit felraktunk pár oldalra. A WGC több template-t is használ, és kicsike átalakítással mindig felrakjuk egy-két template oldalra. Hurrá. És? Mi van azzal, hogy a WGC templatejét felraktuk máshova? Attól még így néz ki a WGC oldala. Te azt kérted screenshotoljam le. Megtettem. Ennyit erről. Bebizonyítottam, hogy létezik az az oldal. ;)

2012. febr. 20. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 Szerdzso válasza:

@pcmanus


Ja értem. Akkor már régen nem arról beszéltek. Jól van akkor ezt majd lerendezitek egymás között :).

2012. febr. 20. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:

@Szerdzso:

Arról a kijelentésről ment a vita, miszerint ingyenes eszközökkel nem lehet jó játékot csinálni.

pcmanus állítja, hogy MINDEN HITELES értékelés téved a példának hozott Torchlight nevű játékról, mert egy csak ő általa ismert, sehol meg nem található világszervezet privát oldalán lepontozták.


@pcmanus:

Ohh, szóval már a tiéd az a szuper titkos oldal? (Szép kis többesszám...)

Összesen annyit bizonyítottál, hogy van egy valamilyen oldal esetleg valahol. De SEMMI-t nem bizonyít ez még.

Ilyet bármikor csinálok neked én is... ;)

33 év, na ne viccelj, akkor értékelhetőek lennének a megnyilvánulásaid... :D

2012. febr. 20. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:

OKs. Akkor nézzük csak.


elismert oldal? Az rpgamer.com egy nagy rakás szar, a szavuk a számítógépes játékok világában sza*t sem ér.


az ign-nek van kisebb befolyása, de ott általában a hozzá nem értők, és a 12-18 évesek szavazgatnak. A wgc pedig világhírű szakértőket kér fel a pontozásra.


"csak én ismerem az oldalt" - aha. Furcsa, hogy csak én ismerem. Hiszen az Apple is, a Google is, a MicroSoft is csinált felmérést, hogy hányan kérnek több információt a WGC-től. És hányan bíznak/helyeslik az ítéleteit.


Átlagot vontak az egy-egy kérdésre kapott számból (3 cég, 2-2 kérdés) és arra a kérdésre, hogy ki szeretne több információt a WGC-től arra a 3 cégnek átlagban 3.197.392.714 jött ki.

(hárommilliárd-százkilencvenhétmillió-háromszázkilencvenkettőezer-hétszáztizennégy)


A 2. kérdésre, hogy ki tartja helyesnek, ki bízik a WGC döntéseiben. 3.197.320.192 lett az eredmény.

(hárommilliárd-százkilencvenhétmillió-háromszázhúszezer-százkilencvenkettő)


Azaz az átlagok szerint kb. 72.522 ember gondolja rossznak a WGC megítéléseit.


És ismétlem. ki rendezte a felméréseket? Apple, Google, Microsoft. A felmérés 18-tól 60 éves korig számított, szóval akinél lényeges lehet egy játék megítélése. Tehát majdnem mindenki bízik a wgc-ben a világon.


Miről beszélsz, hogy enyém az oldal? Nem! Mit írtam?:


"Látom megtaláltad a template-t amit felraktunk pár oldalra. A WGC több template-t is használ, és kicsike átalakítással mindig felrakjuk egy-két template oldalra."


Tehát. Ez azt jelenti, hogy sokan jelezték, hogy nagyon tetszik nekik a design, és ők is szeretnének ilyen kinézetű oldalt. Így a WGC úgy gondolta, hogy akkor rakjuk fel egy két oldalra, alacsony áron,hogy az emberek hozzájussanak, de mégis legyen belőle egy kisebb bevétel, hiszen mégis csak fenn kell tartani a szervezetet. És több millió emberrel, több 10millió oldalra felrakatták a template-t, persze nem ingyen mint azt már mondtam. Az, hogy t/1-ben beszéltem, nem azt jelenti, hogy a szervezethez sima tagságon kívül más közöm lenne, hanem hogy én is részt vettem a template elhelyezésében az internetes template gyűjtő oldalakon.


II. pont


Mivel van egy olyan érzésem, hogy bele akarsz majd kötni abba, hogy mi az a kérdés, hogy akarnak-e az emberek több információt a wgc-től, így elmagyarázom a szervezet rendszerét.



:


A WGC honlapja privát. Azaz a domain cím minden éjfélkor megváltozik. A weboldal nem publikus, azaz csak az láthatja, akinek a címet e-mailben elküldik, automatikusan minden éjfélkor. Ez kb 1milliárd embert jelent. A WGC 1998-ban jött létre. A tagok jelentkezését 2006-ig fogadták nyilvánosan, majd 2007 azzal telt, hogy a nagy neveket, mint Steve Jobs, Bill Gates és a többiek, terjesszék a híreket.


A WGC weboldala konkrétan csak a nagy neveknek és a tagoknak elérhető. (+ magának a WGC embereinek) Az oldal cikkeinek hozzászólásai mellett lehetőség van videochatre konferencia módban, így a fejesek dönthetnek a játékról, sőt a döntésben a hozzáértő tagok is részt vehetnek. Az 1milliárd tag közül körülbelül 700-800millió ember ért a játékprogramozáshoz magas szinten, vagy a grafikához, netán "játéktörténet írók". Ők mind egyszerre konferencia-beszélnek. Egyszerre csak egy szólhat, és a többi mind hallgatja, természetesen online szöveges tolmácsprogrammal, különben a magyarok nem értenék a kínai véleményt. Mindenki véleményét meghallgatják a hozzáértők közül, majd átlagoznak, és azt teszik közzé. De simán az oldalon, viszont sokszor megjelenítik a prezentáció szövegeit, felvételeit, stb, ami a WGC tagoknak elérhető, de egyébként nem publikus. Ezért nem tesznek mindent közzé, ezért privát az oldal. És csak úgy mellesleg. A VILÁG LEGJOBB SZAKEMBEREI úgy vélték, hogy a Torchlight 1.5-1.6-ot ér a 10-es skálán. Csak a sok más ember véleménye vitte fel 2.6-ra, de a LEGHOZZÁÉRTŐBBEK 1.6 alá rangsorolták.

2012. febr. 20. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:

"Az 1milliárd tag közül körülbelül 700-800millió ember ért a játékprogramozáshoz magas szinten"


Hát érdekes lenne, ha a világon minden 9.-10. ember magas szinten értene a játékprogramozáshoz.

Milyen honlap az, amit nem lehet elérni senkinek, csak annak a bizonyos 1milliárd embernek, akik egyáltalán valamilyen szinten értenek a játékprogramozáshoz, illetve nagy nevek a szakmában?

2012. febr. 23. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

"Milyen honlap az, amit nem lehet elérni senkinek, csak annak a bizonyos 1milliárd embernek, akik egyáltalán valamilyen szinten értenek a játékprogramozáshoz, illetve nagy nevek a szakmában?"


Jó honlap. Mint mondtam, itt játékokat kritizálunk, pontozunk, véleményeket adunk elő. Ha nyilvános lenne az oldal, jönne ide a sok kis szőnyegcirkáló, hozzá nem értő 12-18 éves. Arra pedig nincs szükség, hogy ezek itt pattogjanak nekünk. Azért csak nekünk elérhető, mert mi értünk hozzá.


"Hát érdekes lenne, ha a világon minden 9.-10. ember magas szinten értene a játékprogramozáshoz."


Tudod te, hogy megy egy játék beprogramozása? A COD9 fizikájának beprogramozásával csak 700 ember foglalkozik. És ez csak a fizika beprogramozása. Még nem írtunk grafikai motort, cselekvést, különböző játéknehézségi szinteket. Csak a COD9 programozásán kb 1,5 millió ember dolgozik. Ha csak távmunkában, és pár sornyi kóddal, vagy binárisan valamennyivel, vagy tanácsadással, de a programozáson ennyi.

És még nincs történet író, grafikusok.


Úgyhogy az a minden 9.-10. ember, még kevés is lesz pár év múlva.

2012. febr. 23. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 Szerdzso válasza:
De pcmanus én nem értelek téged. Akkor most mondtátok azon megy a vita, hogy "amely játékot egy ingyenes szoftverrel csinálták az jó nem lehet". Hogy bizonyítsd igaz felhozol egy weboldalt, ahol egy ilyen játék rossz kritikát kapott a játék. Most azt hagy kérdezzem már meg, hogy te másoknak a véleménye alapján döntöd el, hogy egy játékkal most játszani fogsz vagy sem ? Én ha hallok egy játékról akkor arról nézek gameplay videókat, ha a videók alapján megfogott akkor utána olvasok fórumokon, leírásokban és utána ki is próbálom. Ha nem tetszik akkor letörlöm és akkor állítom, hogy nekem ez a játék nem tetszik. Nem egy weblap alapján döntöm el, hogy mivel játszok. Bolond az aki ez alapján választja ki játékait. Most ha teszem azt én az xyz.ab weblap értékeléseire adok akkor ezek alapján azzal fogok játszani, amit nekem ott ajánlanak. Nem akarok én korlátok között élni, hogy megmondják nekem, hogy mi a jó és mi a nem. Majd én kipróbálom és utána eldöntöm, hogy tényleg olyan rossz, mint amilyennek mások mondták vagy az elvártaktól jobban teljesített. Visszakanyarodva a vitához. Én néztem gameplay videókat erről a Torchlight játékról és nekem elnyerte a tetszésemet. Beleszámítva hogy ingyenes játékról van szó. A Terraria is hasonló körülmények között született. Az is ingyenes eszközökkel készült és mégis leköti az embert és jól ki van találva, valamint kivitelezve.
2012. febr. 23. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!