Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Magyarázza el valaki?

Magyarázza el valaki?

Figyelt kérdés

RECTANGLE MyRectangle; //Ezt értem

std::cout << MyRectangle.GetUpperLeft().GetX(); //Ezt már nem

Itt a GetUpperleft függvény hívódik meg először vagy a GetX?

Nem értem mind a két függvény vissza ad egy változót és ki íratódik de csak az egyiknek az értéke akkor mi az istent csinál a másik függvény.


2012. febr. 15. 02:49
 1/9 A kérdező kommentje:

/ / Begin Rectangle.h

# Include <iostream>

osztály Point / / tart x, y koordináták

{

/ / Nincs konstruktor, akkor az alapértelmezett

public:

void SetX (int x) {itsX = x;}

void SetY (int y) {itsY = y;}

GetX int () const {return itsX;}

GetY int () const {return itsY;}

private:

itsX int;

itsY int;

} / / Osztály vége Point nyilatkozat


Téglalap osztály

{

public:

Téglalap (int Top, int bal alsó int, int jobb);

~ Rectangle () {}


GetTop int () const {return itsTop;}

GetLeft int () const {return itsLeft;}

GetBottom int () const {return itsBottom;}

GetRight int () const {return itsRight;}


Pont GetUpperLeft () const {return itsUpperLeft;}

Pont GetLowerLeft () const {return itsLowerLeft;}

Pont GetUpperRight () const {return itsUpperRight;}

Pont GetLowerRight () const {return itsLowerRight;}


void SetUpperLeft (helyének) {itsUpperLeft = Hely;}

void SetLowerLeft (helyének) {itsLowerLeft = Hely;}

void SetUpperRight (helyének) {itsUpperRight = Hely;}

void SetLowerRight (helyének) {itsLowerRight = Hely;}


void asztali (int top) {itsTop = top;}

void SetLeft (int balra) {itsLeft = left;}

void SetBottom (int alul) {itsBottom = bottom;}

void SetRight (int jobb) {itsRight = right;}


GetArea int () const;


private:

Pont itsUpperLeft;

Pont itsUpperRight;

Pont itsLowerLeft;

Pont itsLowerRight;

itsTop int;

itsLeft int;

itsBottom int;

itsRight int;


};

/ / Vége Rectangle.h



main.cpp


/ / Begin Rect.cpp

# Include "lista 10,7 nyilvánító Teljes Class.h"

Téglalap :: Téglalap (int felső, int bal alsó int, int jobbra)

{

itsTop = top;

itsLeft = left;

itsBottom = lent;

itsRight = right;


itsUpperLeft.SetX (balra);

itsUpperLeft.SetY (top);


itsUpperRight.SetX (jobbra);

itsUpperRight.SetY (top);


itsLowerLeft.SetX (balra);

itsLowerLeft.SetY (alul);

}


/ / Kiszámítja a téglalap területe találva oldalról

/ / Létrehozza szélességét és magasságát, majd szorozzuk

int Téglalap :: GetArea () const

{

int szélesség = itsRight - itsLeft;

int height = itsTop - itsBottom;

return (szélesség * magasság);

}


int main ()

{

/ / Inicializálni a helyi változó téglalap

Téglalap MyRectangle (100, 20, 50, 80);


Terület int = MyRectangle.GetArea ();


std :: cout << "Terület:" << Terület << "\ n";

std :: cout << "bal felsõ x koordináta:";

std :: cout << MyRectangle.GetUpperLeft (). GetX (); /*Nem értem itt mi hívódik meg? */

return 0;

}

2012. febr. 15. 02:53
 2/9 A kérdező kommentje:

Tudom teli van hibával de nem fontos lényeg,hogy nem értem itt mi is történik:

std::cout << MyRectangle.GetUpperleft().GetX();

2012. febr. 15. 03:04
 3/9 A kérdező kommentje:

/*Itt a jól működő forráskód és nem értem csak ezt a részt << MyRectangle.GetUpperLeft () .GetX () ; /*


#include <iostream>


class Point // holds x,y coordinates

{

// no constructor, use default

public :

void SetX ( int x ) { itsX = x; }

void SetY ( int y ) { itsY = y; }

int GetX () const { return itsX; }

int GetY () const { return itsY; }

private :

int itsX;

int itsY;

} ; // end of Point class declaration



class Rectangle

{

public :

Rectangle ( int top, int left, int bottom, int right ) ;

~Rectangle () {}


int GetTop () const { return itsTop; }

int GetLeft () const { return itsLeft; }

int GetBottom () const { return itsBottom; }

int GetRight () const { return itsRight; }


Point GetUpperLeft () const { return itsUpperLeft; }

Point GetLowerLeft () const { return itsLowerLeft; }

Point GetUpperRight () const { return itsUpperRight; }

Point GetLowerRight () const { return itsLowerRight; }


void SetUpperLeft ( Point Location ) ;

void SetLowerLeft ( Point Location ) ;

void SetUpperRight ( Point Location ) ;

void SetLowerRight ( Point Location ) ;


void SetTop ( int top ) ;

void SetLeft ( int left ) ;

void SetBottom ( int bottom ) ;

void SetRight ( int right ) ;


int GetArea () const ;


private :

Point itsUpperLeft;

Point itsUpperRight;

Point itsLowerLeft;

Point itsLowerRight;

int itsTop;

int itsLeft;

int itsBottom;

int itsRight;

} ;



Rectangle::Rectangle ( int top, int left, int bottom, int right )

{

itsTop = top;

itsLeft = left;

itsBottom = bottom;

itsRight = right;


itsUpperLeft.SetX ( left ) ;

itsUpperLeft.SetY ( top ) ;


itsUpperRight.SetX ( right ) ;

itsUpperRight.SetY ( top ) ;


itsLowerLeft.SetX ( left ) ;

itsLowerLeft.SetY ( bottom ) ;


itsLowerRight.SetX ( right ) ;

itsLowerRight.SetY ( bottom ) ;

}


void Rectangle::SetUpperLeft ( Point Location )

{

itsUpperLeft = Location;

itsUpperRight.SetY ( Location.GetY ()) ;

itsLowerLeft.SetX ( Location.GetX ()) ;

itsTop = Location.GetY () ;

itsLeft = Location.GetX () ;

}


void Rectangle::SetLowerLeft ( Point Location )

{

itsLowerLeft = Location;

itsLowerRight.SetY ( Location.GetY ()) ;

itsUpperLeft.SetX ( Location.GetX ()) ;

itsBottom = Location.GetY () ;

itsLeft = Location.GetX () ;

}


void Rectangle::SetLowerRight ( Point Location )

{

itsLowerRight = Location;

itsLowerLeft.SetY ( Location.GetY ()) ;

itsUpperRight.SetX ( Location.GetX ()) ;

itsBottom = Location.GetY () ;

itsRight = Location.GetX () ;

}


void Rectangle::SetUpperRight ( Point Location )

{

itsUpperRight = Location;

itsUpperLeft.SetY ( Location.GetY ()) ;

itsLowerRight.SetX ( Location.GetX ()) ;

itsTop = Location.GetY () ;

itsRight = Location.GetX () ;

}


void Rectangle::SetTop ( int top )

{

itsTop = top;

itsUpperLeft.SetY ( top ) ;

itsUpperRight.SetY ( top ) ;

}


void Rectangle::SetLeft ( int left )

{

itsLeft = left;

itsUpperLeft.SetX ( left ) ;

itsLowerLeft.SetX ( left ) ;

}


void Rectangle::SetBottom ( int bottom )

{

itsBottom = bottom;

itsLowerLeft.SetY ( bottom ) ;

itsLowerRight.SetY ( bottom ) ;

}


void Rectangle::SetRight ( int right )

{

itsRight = right;

itsUpperRight.SetX ( right ) ;

itsLowerRight.SetX ( right ) ;

}


int Rectangle::GetArea () const

{

int Width = itsRight-itsLeft;

int Height = itsTop - itsBottom;

return ( Width * Height ) ;

}


int main ()

{

Rectangle MyRectangle ( 100 , 20 , 50 , 80 ) ;

int Area = MyRectangle.GetArea () ;

std::cout << "Area: " << Area << std::endl

<< "Ball felso X kordinataja: "

<< MyRectangle.GetUpperLeft () .GetX () ;

return 0 ;

}

2012. febr. 15. 03:10
 4/9 A kérdező kommentje:

francba mindig elírom bocsássatok meg.

Nem értem ezt:std::cout << MyRectangle.GetUpperLeft () .GetX () ;

2012. febr. 15. 03:12
 5/9 anonim ***** válasza:
Mi a szent kleofás ez?
2012. febr. 15. 04:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Segíts megérteni a forráskódban ezt a két kódrészt:

itsUpperLeft.SetY ( Location.GetY ()) ; /*Ezt nem értem itt mi hívódik meg először,hogy van ez? */

//

std::cout << MyRectangle.GetUpperLeft().GetX() ; /*Ezt kezdem érteni.Azt hiszem itt a GetUpperleft nemcsak metódus hanem objektum is azért lehet utána pontot tenni és megadni még valamit.Ez akkor objektum és metódus is egyben ami Point típusú.A GetX pedig már egy Point osztály metódusa.

2012. febr. 15. 05:04
 7/9 zsomkovacs ***** válasza:

Nem olvastam végig a kódot, de ha jól értem a helyzet a következő:


Van egy rectangle és egy point osztályod. A point típusnak van egy X és Y változója, valamint GetX, GetY, SetX, SetY függvényei. A rectangle osztály rendelkezik egy GetUpperLeft függvénnyel, aminek visszatérési értéke egy point objektum. A point objektumoknak - mivel a point osztályba tartoznak - van pl. GetX függvénye. A MyRectangle.GetUpperLeft() egy point objektumot határoz meg, így meghívható a GetX függvénye. Tehát a MyRectangle.GetUpperLeft().GetX() a téglalap bal felső sarkának X koordinátája lesz. Ezek a kifejezések balrók jobbra értékelődnek ki. Pl. a MyRectangle.GetX() nem lenne értelmes, hiszen a rectangle osztály nem rendelkezik GetX függvénnyel.

2012. febr. 15. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Köszi ez teljesen érthető volt.

Léci magyarázd meg ezt is : itsUpperLeft.SetY ( Location.GetY ())

2012. febr. 15. 08:39
 9/9 A kérdező kommentje:
Már tudom,hogy mi át adja a függvény visszatérési értékét igaz?
2012. febr. 15. 10:13

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!