Nehéz lenne egy ilyen játékot elkészíteni c++ ban? Hét hónapja tanulom a c++ - t, szerintem még messze vagyok ettől de szeretnék értelmes választ kapni a kérdésemre. Köszi.
Egyik:
/////
C++ ban lenne írva és OpenGL pedig a grafikára OpenAL a hangra.
Qt az fog kelleni hozzá?
C++ ban a legnagyobb projektem egy mini facebook a fekete konzol ablakban. :D
OpenGL,OpenAl,Qt -hez én nem értek ezek kellenek hozzá még hogy neki tudjak állni?
És engedjetek meg két bónusz kérdést.
Milyen ingyenes lib van fizika szimulálására?
Például kellhet egy billiárd játékba.
Akár írhatnék magam is,de ahhoz elég jó fizikusnak kéne lennem?
Köszi.
De légyszike ne egy sort írjatok mert vannak akik csak igen vagy nem el tudnak válaszolni még egy bonyolultabb kérdésre is.
És mi kell ahhoz,hogy egy általam elkészített póker játékkal játszhassak az egyik barátom ellen persze neten keresztül.
Ő is telepítené a póker játékot és tudnánk kapcsolódni egymáshoz.
És mi van akkor ha egyszerre 8 játékossal akarok játszani akkor azt hogyan?
Egyszerre 8 géphez csatlakozni,hogy mit kell tudni ehhez?
IP címes megoldás kéne.
Kihagytam.
Gondolom ahhoz,hogy csatlakozni tudjunk fog kelleni az SQL tudása profi szinten igaz?
A flashjátékok flashjátékok, némileg nehezebb őket elkészíteni C++-ban, de nem lehetetlen.
Hálózathoz pedig nem kell egy fika SQL tudás sem, rengeteg hálózatos lib van, legegyszerűbb a socket, van boostos asio, meg kismillió magasabb szintű lib magasabb szintű hálózatos marhasága.
Próbálok sorban válaszolgatni:
Qt nem nagyon fog kelleni, hacsak nem direkt azt akarod használni, mert anélkül is megoldható.
Valamilyen grafikai lib viszont kéne. Lehet az OpenGL, vagy valami kicsit már erre épített cucc, akár SDL, vagy SFML. (Ez utóbbi elég egyszerű!)
Fizikai libekből elég sok ingyenes van, de hogy jól tudd használni már ahhoz sem árt valamennyi fizikai/matematikai ismeret. (Pár név: ODE, Bullet, Box2D...)
Jó lenne, ha egyszerre egy dologgal foglalkoznál, ha belekezdesz 3 játékba, akkor jó eséllyel egyiket sem fogod befejezni. (Ráadásul 3 ennyire eltérőbe.)
A hálózatos játékhoz pedig valóban SQL tudás nem szükséges, elég csak kicsi hálózati ismeret.
Erre is van sok lib. (Pl.: A korábban általam említett SFML-ben is van akár hálózati kezeléshez segítség.)
A lényeg, hogy van a programnak kell szerverként is tudni üzemelnie, amihez a többiek kapcsolódnak, vagy esetleg (ez talán elegánsabb), lehet írni egy teljesen külön kliens programot.
Ez utóbbi annyival talán "jobb", hogy azt akkor később akár külön dedikált szerverre is lehet tenni és így jelentősen növelhető a játékosok száma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!