C++ os programozás folytatása?
"C++ ba kezdtem el a programozást tanulni" - jómagam is hajlamos vagyok belecsapni a lecsóba és rögtön kódolásba fogni. Ez sokszor kimondottan hátrányos módszer, sokkal célravezetőbb, ha megtervezed, mit is szeretnél. Mondhatni _algoritmusokat_ írsz, nem programokat. Az algoritmusok (akár általános infóórán a folyamatábrák) nyelvtől függetlenek. A nyelv (mint a C++, ami egyébként nagyon állat, jó nyelv, én szeretem) csak eszköz, amivel a gép számára érthetően írjuk le az algoritmust.
Ha nem az algoritmussal van bajod, akkor tudom ajánlani a prog.hu oldalt, ahol szakmai segítséget kérhetsz (probléma körülírása, részletes leírása, milyen konkrét problémába ütközöl, kódrészletek) és kaphatsz (indoklás, megoldás, kódrészletek).
21F prog.terv. inf. hallgató
(ezt a megjegyzést azután írom, hogy a következő 15 sort már begépeltem. Most látom, hogy a számológép már megvan. Bocsesz, nem láttam.)
Javasolnám, hogy először oldj meg néhány egyszerű feladatot. Ahol megakadsz, azt a problémát járd körül egy kicsit!
0. Hello World
1. egy szám bekérése billentyűzetről és a szám kiírása
2. két szám bekérése és a szorzatuk kiírása
3. egy szám bekérése és a faktoriálisának kiírása
4. egy szám osztóinak kiírása
5. az osztók tömbben tárolása (a tömb mérete legyen ugyanannyi, mint a szám maga, és vezess be egy size változót a méret nyomonkövetésére) és a tömb elemeinek összegének kiírása
6. Legendre-algoritmus implementálása (leprogramozása)
7. 1-től n-ig a prímek kiírása
8. Adott tömbből a legnagyobb elem kiválasztása.
Ha ezeket megcsináltad (60-90 perc alatt megvan), akkor a számológéppel se lesz bajod!
---
Szóval ami neked kell: [link]





@10:44: Immi jegyzetét reklámozzuk? :D
Kérdező, nézegesd ott tovább a dolgokat és tudd megoldani mindent. :)
A printf-es és cout-osra annyit, hogy printf-ez sima C-ben szoktak használni, a cout a C++-ban jelent meg és bár a fordító érti és működik a printf, de jobb inkább az újabbat használni.
Ez előnyökkel jár, például C++-ban nem kell megadni helyettesítő karakterekkel, hogy milyen típust akarasz kiírni/használni, hanem csak elég egy <<-el betenni a helyére. :)
Ha már, ajánlok még 2 ELTE-s anyagot:
Programozás alapismeretek (1. féléves tárgy): [link]
Programozás (ez az előzőre épül): [link]
Elég jó dolgokat lehet elsajátítani ezekből.
+ A korábban már lineklt oldalon ( [link] szintén sok jó leírást találhatsz.
(Esetleg less bele a Programozási nyelvek C++ anyagba is: [link] )
Szintén egy ELTE Prog. Inf.-es hallgató. :)
A fordított "A" és "E" betűk rendre: "minden" és "létezik". Tehát "A a eleme kutyatömb : a.szín=barna, vagy a.szín=fekete..." jelentése, hogy "minden kutyatömb-beli a elemre igaz, hogy a színe barna, vagy a színe fekete, ..."
illetve az "E a eleme kutyatömb: a.szín=barna" azt jelenti, hogy "kutyatömb elemei között létezik olyan a elem, amelynek színe barna"
Tulképp. ha ilyeneket látsz, ott 99% eséllyel egy ciklust (for, while, do..while) kell majd a programkódodba írnod.
Ugyanez igaz a `szumma` jelre is, tehát az is 99% ciklus lesz. Így az összegzésnél használt "szumma i=1 től n-ig ai" azt jelenti, hogy "a tömb elemeit az 1 és n index között (inclusive) összeadva"
A fordított "A" és "E" egyébként két KVANTOR. Keress rá, mi az!
(hajnali 3/4 körül a fenti is nagy teljesítmény, de szerintem érthető.)





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!