Melyik játék motort válasszam?
Kb másfél éve próbálgatom a különböző játék motorokat,de egyszerűen nem birok választani.
Amiket próbáltam eddig:
Dark Basic Professional
-szerintem nagyon szuper a rengeteg kiegészítővel rendkívül le egyszerüsíti a játék fejlesztést minden területen de nagyon gyengén optimalizált.Sokszor a vele készített program kemény 20FPS-el fut és akkor még komoly számításokat nem is kell végeznie.
Leadwerks
-imádom.Elképesztően egyszerűen nagyon látványos dolgokat el lehet érni benne.Egyetlen hátránya az hogy AI scriptekhez abszolút semmi segítséget nem ad a motor fejlesztője sem más felhasználók.Szóval a lényeghez ahol az igaz játék fejlesztés kezdődik,semmi segítség,támpont nincs.
Blender
-zseniális ötlet hogy egy modellező programba beépítettek egy játék motort amiben ráadásul sok mindent meglehet oldani kódolás nélkül de ez sem valami jól optimalizált,sok esetben hatékonyabb ha .blend fájlban hadjuk és a blenderrel játszák ám Linux esetében a Blender elég "változatos" úgy mond és van ahol el indul van ahol nem.Illetve a régebbi verzión gyártott .blend-ek az újabbakon nem futnak és vissza..Szóval nagyon gázos ezen a téren
Shiva3D
-a legvonzóbb számomra az ára és a crossplatform technológiája.Egy kevéske pénzért fejleszthetünk Windows-ra,MacOS-re,Linux-ra,Androidra,Palm-ra Web böngészőre jelentősebb módosítások nélkül.Egyszer megcsinálunk valamit majd pár kattintással több platformon is jelen van,tanulásra ingyenes.De ami tényleg lenyűgöz az-az hogy ezzel a sajátos technológiájával tökéletesen optimalizált mindenre.Elképesztően jól futnak a legtöbb Linux disztrón a Shiva-ban készített játékok.Ám ezt csak onnan tudom hogy néhány példával kipróbáltam,de magam az ég világon semmit nem tudtam még elérni benne.Iszonyat bonyolult scriptelni rá,egyszerűen nem tudom át látni.Nem magával a nyelvel van a gond hanem azzal ahogy használni kell ebben a motorban.Számomra iszonyat zavaros,annyit nem tudok megoldani 1 hónap után hogyha le nyomok egy billentyűt akkor a kocka mozogjon XP.De már többször neki nefutottam,mert tényleg érdekelne de nem egyszerűen nem megy:(
UDK
-fantasztikus motor mi rosszat is lehetne mondani róla,nagyon egyszerű játékot fejleszteni benne ráadásul még kódolni sem kell sokat és saját célra ingyenes.Hát nekem az nem tetszik benne hogy első sorban a High End konfigokat célozza és úgy vettem észre hogy magának az UDK-nak is egyre nagyobb a gép igénye.Nincs valami erős gépem,de amikor az UDK kezdetekben megjelent és a mérete 700Mb körül volt,gyönyörűen muzsikált a gépemen,Meg is lepődtem hogy maga a fejlesztő környezet így fut?Hát nem örülhetem sokáig,mert az újabb verziók olyan lassúak a gépemen hogy rá kattintok valamire és elmehetek nyaralni.
Unity3D
-bevallom sok figyelmet nem szenteltem ennek a motornak.sok jót hallottam róla,látom hogy mindenre rengeteg oktató anyag van hozzá és gyakorlatilag ingyenes kereskedelmi célra is.De nem tudom valahogy maga a motor nem tetszik nekem,nem szinpatikus a megjelenése.Mint amikor egy ember külsőre nem szinpatikus és inkább kerüljük a szó váltást.kb így vagyok a Unity-vel.Nem tudom miért.
Szóval ti mit gondoltok,melyik motorral érné meg tényleg le ragadni és a hibái,hiányosságai ellenére minden erővel hajtani,csinálni,tanulni?Én nem birok dönteni.A legnagyobb dilemmát a Shiva okozza mert Linux-ra is lehet fejleszteni.Tényleg már többször neki futottam utoljára egy hete,de nem megy.Próbálom de h*lye vagyok hozzá.
Minden tanácsot szívesen fogadok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!