Lehet programozó így is?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Elvben lehetsz "programozó" matek tudás nélkül is. Viszont akkor nem tervező/fejlesztő munkakörben leszel, hanem valószínű a kódoló feladatnál. Azaz megkapod a probléma pontos leírását, kódold le. Ez nem épp a legszórakoztatóbb munka, de ha jól tudom, azért keresett.
Amennyiben csak hobbi szinten szeretnél ezzel foglalkozni, akkor kerüld messziről a 3D és bonyolultabb grafikai dolgokat, és akkor önmagad szórakoztatására fogsz tudni egyszerűbb programokat írni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A programozáshoz (főleg) logika kell nem matek, pláne ha hobbiszinten csinálod. Az úgynevezett nagybetűs Zéletben leprogramozandó dolgok is főleg a logikára épülnek.
Nem azt mondom, hogy a matek nem fontos, mert NAGYON IS, de elkezdheted nyugodtan különösebb matematikai ismeretek nélkül.
tutorial: www.learncpp.com
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Copyzok ide egy másik topicból:
Alapvetően annak a rengeteg mateknak, amit egyetemen megtanulsz, kb. az 5-10%-át fogod használni a munkád során, szakterülettől függően. Nem is azért tanulod, mert anélkül nem lehet programozni. A programozó szakokon a matektanításnak - legalábbis az én meglátásom szerint - az az értelme és célja, hogy a logikus gondolkodást, az absztrakciós képességet, és a komplex problémák/rendszerek/logikai felépítmények átlátásának és megértésének a képességét [ki|tovább]fejlessze.
Enélkül is megtanulhatod egy nyelv szintaktikáját, és lehetsz koder, de én úgy vettem észre eddigi szakmabeli ténykedésem során, hogy az ilyen autodidakta/OKJ-s programozók többségénél gyengék/hiányoznak a fentebb leírt képességek, amik viszont kellenek ahhoz, hogy igazi profi legyen valakiből.
Akire rá lehet bízni azt, hogy ne csak egy megoldást találjon egy problémára mindenáron, és azt adott nyelven implementálja is le(ez kb. az indiai programozó szint: ) ), hanem a legoptimálisabb megoldást találja meg, értsünk optimális alatt akármit.
Leginkább persze a performanciát értjük optimális alatt, és ehhez már elengedhetetlen némi elméleti matematikai tudás.
Pl. az egyetemet/fősulit végzett koma kis gondolkodás után meg tudja mondani egy adott problémáról:
1. hogy itt a legoptimálisabb megoldás is O(n^2) futási időt igényel
2. nagy bemenetre elképesztően lassú lesz
3. szól a vezető fejlesztőnek és/vagy architect-nek
4. Vezető fejlesztő és/vagy architect jó esetben az adott komponensben/egész rendszerben végzett újratervezéssel kiküszöböli a problémát
5. A klienshez egy normális rendszer megy ki
6. Fele annyi support feladat sem lesz.
Ugyanez indiai megoldással: Eszébe sem jutnak ilyesmik, hogy futási idő, meg hasonló jelentéktelen dolgok, vagy ha igen, akkor sem fogja tudni megbecsülni.
1. Lekódolja a sz*ar algoritmust
2. leszállítják a rendszert
3. A kliens rinyál, hogy lassú, nyit egy support ticket-et
4. Indiai programozó elolvas egy cikket a neten, hogy : "XY language performance optimization", és akkor pl. c++ esetében fogja, és minden függvényt átír inline-ra. Adott nagyságú bemenetre ezzel a 60 sec futási időt lenyomja mondjuk 58-ra
5. Kimegy a bugfix
6. Kliens szemszögéből a 60 sec és 58 sec között kb. semmi különbség, ticket re-open
7. Megy vissza az egész probléma indiai programozónak -> 8. Indiai programozó megint elkezd guglizni ->Kiírtja a virtuális függvényeit az egész kódból(emiatt persze öröklődésnek lőttek, copy-paste minden osztályba a hajdani ős tartalmát), futási idő : 56 sec
9. Kimegy a bugfix
10. GOTO 6-os pont :)
És ez így megy, kivéve, hogy a kliens a 6-os pontban minden egyes ciklus után egyre növekvő valószínűséggel azt mondja, hogy break;, és viszi a rendszerét valami értelmes céghez, ahol lehet, hogy 2x az órabér, de tudnak is fejleszteni.
És ilyenkor nagyon rábaszott az, aki annál a cégnél dolgozik, mert egy ilyen össze-vissza gányolt indiai fosrakást rendbetenni nem fehér embernek való munka :D
Hát én sem vagyok matekzseni, viszont már 3 éve kiröhögöm.
Programozásból pedig a régi QB-ben írok olyanokat, hogy a tanárok esze megáll.
Koordinátageometria, mátrix-inverzével való transzponálás.. kell a forgatáshoz.
Most 3D-s forgatáson dolgozom... :)
Szóval szerintem lehet programozni így is.. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha a későbbiekben adatbázis kezelő alkalmazásokat akarsz írni, pl. nyilvántartó programok, felhasználói programok, akkor túl sok matekra nem lesz szükséged, a tört részét nem fogod használni annak, amit tanultál.
Ha tudományos, mérnöki munkát segítő programokat akarsz írni, akkor kell. Játékoknál is kelleni fog egy-két dolog, gráfok, 3D modellezés...
Viszont kreativitásra, logikára, rendszerszemléletre és precízségre szükséged lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!