Unity-vel játékkészítésd, de programozás NÉLKÜL!?
Igen, lehetséges játékot készíteni programozás nélkül is. Bár, a legtöbb esetben a játékfejlesztéshez szükséges valamilyen programozási tudás. Viszont, ha nem szeretnél programozni, akkor is van néhány lehetőség, amelyekkel játékot készíthetsz.
Az egyik ilyen lehetőség a GameGuru. Ez egy nagyszerű eszköz arra, hogy belépjünk a 3D-s játékkészítés világába. Gyakorlatilag nulla programozási tudás kell a használatához, és bár lehetőséget ad arra, hogy saját 3D modellekkel és grafikákkal dolgozzunk, ha erre sem fecsérelnénk időt, az sem gond, van hozzá temérdek objektum, környezeti elem és karakter. Az alap program 20 dollár, ami nem nagy ár, ha azt vesszük, mi mindenre képes, de a Premium Pack, amiben már több csomagot találunk csokorba kötve a programon felül, is mindössze 45 dollárba kerül. Ennyit kell tehát befektetnünk, hogy elkezdhessük a játékgyártást.
Másik lehetőségként a Game Builder-t ajánlom. Ez egy olyan program, amelyben hagyományos platformer játékoktól az FPS-en keresztül az autós játékig mindent készíthetsz. A program használata nem vészesen bonyolult, gyorsan bele lehet jönni. Gyakorlatilag egy 3D-s szerkesztőben rajzolhatod meg a pályákat és adhatod meg, mi, mit csináljon a játék során, vagyis állíthatod fel a szabályrendszert. Nem bonyolultabb, mint egy Heroes vagy Age of Mythology pályaszerkesztőben összerakni egy terepet. A grafikus motor persze nem hozza a most debütáló 3D játékcsodák élethűségét, de ettől még jónak mondható, ráadásul azokhoz képest elég visszafogott a rendszerigénye ahhoz, hogy a készülő játékokhoz és az elkészítésükhöz, ne legyen szükségünk egy erőműre.
2-esnek köszönöm a választ.
És ha éln unityt szeretnék használni? Vagy ahhoz kötelező programozni is?
Tudod, pont a "barom programozás" az, amitől a játékod működni fog, ugyanis anélkül nem lesz a játéknak mechanikája. Programozás nélkül csak azokra a lehetőségekre hagyatkozhatsz, amit az adott game engine, vagy egyéb játékkészítő szoftver fejlesztői előre megvalósítottak. Ez egy specializált játékkészítő szoftver esetén (pl. RPG Maker) meglehetősen magas szintű, bár azért valamilyen szinten ott sem árt programozni, ha nem csak sablonos dolgokat akarsz megvalósítani (csak legfeljebb nem C#-ban, hanem pl. blokkprogramozással), egy általános játékmotorban (pl. Unity, Unreal Engine, Godot) viszont az előre implementált mechanikák jellemzően csak az alapvető feladatokra korlátozódnak.
Szóval a lehetőségeid:
- Megtanulsz programozni.
- Váltasz valami specializáltabb játékkészítő szoftverre, bár programozás nélkül ott is csak sablonos dolgokat fogsz tudni készíteni.
- Összeállsz valakivel, aki tud programozni, és hajlandó besegíteni fejlesztésbe.
"És ha éln unityt szeretnék használni?"
Olyan nincs, hogy a kecske is jóllakjon, és a káposzta is megmaradjon.
Szerintem neked a Scratch kell, nem a Unity.. Ja várj, ott is kell barom programozni! Hát gyerek, ez sakk-matt! :/
Számodra találták ki a GameGurut, ott kb a hozzáállásoddal egyenértékű szinvonalú játékot összetudnál tákolni magadnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!