Programozásban az X,Y koordináták miért baloldalt felüről vannak éretlemzve?
pl létrehozok egy felületet.
Width = 100
Height = 100
pygame.display.set_mode(X,Y)
akkor baloldal felűről értelmezi a 100-100 as eltolást,miért nem baloldal aluról?
tizeske!
Ha nem lennél ilyen reménytelenül ostoba, kötözködő f@sz, akkor önerőből rájöhettél volna, hogy én nem azt akarom bizonyítani, hogy nem felülről és balról jobb oldalra rajzol képet a katódsugár, hanem azt cáfolom, hogy azt csak így lehetett volna megkonstruálni. Ebből eredően, az egy hibás felvetés, hogy a számítógépes képalkotásra ez a mód lett volna a befolyásoló tényező.
A balról jobbra, fentről lefelé tartó képalkotási metódus az európai kultúrában uralkodó írásmódot követi.
A régi számítógépek kimenete írógép* volt, ami szintén úgy lett megkonstruálva, hogy annak a módnak kedvezzen, ahogy az ember a papír alapú betűvetést itt európában meghonosította.
A számítógépekben alkalmazott karakterkészletek ezért tartalmaznak olyan karaktereket mint a soremelés (Line Feed), kocsivissza (Carriage Return), tabulator (Tab), stb.
Amikor szöveget olvasol, akkor hol kezded? Bal felül
Amikor szöveget írsz, akkor hol kezded? Bal felül
Máris cáfolom, mi van ha épp a lap közepére írok?
Igen ez lehetséges! Mint ahogy sok játékban is van -X és -Y koordináta :)
Itt a fejlesztő szabja meg honnan indul és hogyan kell számolni.
Mentésnél a word pl az 1. oldal tetejéről kezdi menteni az adatokat, viszont játékoknál hiába van valami más koordinátán a másikhoz képest, nem ez befolyásolja a mentés sorrendjét, hanem a spawnolási sorrend, vagy épp az eltárolási sorrend.
"Itt a fejlesztő szabja meg honnan indul és hogyan kell számolni."
És ezzel gyakorlatilag meg is magyaráztad, hogy miért nem jó eltérni a jól bevált bal felső saroktól.
Ha csak azt nézzük, hogy 4 sarokból lehetne elindulni, meg mondjuk legyen egy lehetőség középről, akkor az 5 lehetséges nullapont a kijelzőn, 5-féle SZÜKSÉGES implementáció az esetek lefedésére. Nem csak firmware szinten, hanem szoftveresen, driveren, bios szinten is, hiszen a váltottsoros képmegjelenítés, a vsync, gsync, stb. esetén is mind lényeges, hogy honnan kezdi el kirajzolni a képet a megjelenítő eszköz. Szimplán nincs értelme megváltoztatni a jól bevált bal felső sarkot, mert csak bonyodalmat hoz a konyhára, előnye nincsen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!