Programozásban az X,Y koordináták miért baloldalt felüről vannak éretlemzve?
pl létrehozok egy felületet.
Width = 100
Height = 100
pygame.display.set_mode(X,Y)
akkor baloldal felűről értelmezi a 100-100 as eltolást,miért nem baloldal aluról?
Width = 100
Height = 100
-->
X = 100
Y = 100
bocsánat elírtam
Az oka a katódsugárcsöves kijelzőkből ered, ahol a képet alkotó elektronsugár a képernyő bal felső sarkából kezdődően kezdte el rajzolni a képet.
Az alábbi topikban:
is ezt pedzegetik.
"Az oka a katódsugárcsöves kijelzőkből ered"
Bár ez tűnik logikusnak, de a valódi ok a balról jobbra tartó írásmód térhódításának és a szekvenciális adatfeldolgozásnak az együttese.
A katódsugár onnan halad, ahonnan meghatározzuk neki és abba az irányba, ahova mi akarjuk. Tehát, lehetne éppen a bal alsó sarokból a jobb felsőbe tartó is. Ahogy például a 2D koordináta rendszerek esetében.
":D na úgy látom mást is érdekelt a kérdés, mert engem eléggé zavar ez a bal felső dolog :D"
Nekem valahogy mindig ez volt a default és a matekórán volt furcsa a bal alsó sarokból indulás.
"A katódsugár onnan halad, ahonnan meghatározzuk neki és abba az irányba, ahova mi akarjuk. Tehát, lehetne éppen a bal alsó sarokból a jobb felsőbe tartó is. Ahogy például a 2D koordináta rendszerek esetében."
Hát ez nagyszerű, és melyik megjelenítő készülék nem felülről, bal oldalról kezdi a kép kirajzolását? Elméleti lehetőség mindenre megvan, ezzel nem mondtál semmi újat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!