Aki tudja csinálja, aki nem tanítja. Mennyire jellemző ez az egyetemekre?
A kérdést alatt értelemszerűen az informatikai egyetemeket értem (proginfó, mérnökinfó, gazdinfó).
Ebben a szakmában kifejezetten megfigyelhető, hogy aki munkát vállal többszörösét keresi annak, mint aki tanít. Szóval felmerül a kérdés, ki az, aki mégis tanítani marad?
Azt még hozzátenném, hogy a magyar egyetemeket tekintsük elsősorban, magyar tanári fizetésekkel.
BME-ről.
Sok tanár tényleges dolgozik az egyetemen kívül különféle cégeknél és sokuknak saját vállalkozása is van.
Tehát nem érzem, hogy igaz lenne.
Pl.: Az AUT-on a tanárok fele az AutSoft-ban dolgozik. Ami egy közepes magyar cég éve 1,5 milliárd nettó bevétellel, 120 kollégával.
Pl.: Volt olyan oktató, aki a Thyssenkrupp-nál dolgozott több más egyetemi emberrel egy projecten.
Meg általánosságban is nagyon sok céges projectról hallunk.
Meg furcsa mód 1-2 cégnek van külön irodája a BMEn. Az I épület 4. emeletén van a Continental-nak valamije, de ezzel nem tudom pontosan mi a helyzet.
Szerintem a BME-n nem azért tanítanak a tanárok, mert amúgy nem lennének sikeresek az "iparban", csak gondolom szeretnek kutatni, meg tanítani.
1# Vagyok.
Most jutott eszembe. Volt egy random szabválom és ott is a tanárnak saját konzultációs cége van és a végén nekünk, diákoknak promózta, hogy ha majd cégvezetők leszünk akkor emlékezzünk rá és keressük őt :D
Az egyetemeken a professzorok kutatnak általában és a tanítás csak másodlagos.
Az egyetemi fizetésük nem a legjobb, de egy csomó jól fizető infós pályázat van, amit általában elvállalnak.
Az a véleményem, hogy ez vegyes, de talán több mint felére igaz, hogy nem tudja, ezért tanítja, bár nem mindnél a nem tudja játszik, sokuk csak nem elég talpraesett.
Vidéki egyetemen csináltam a BSc-t, illetve ismerek onnan olyanokat, akik hallgató társaim voltak, és ott maradtak PHD hallgatónak, majd adjunktusnak. Nos, egy részük tényleg totálisan életképtelen, és menedéknek használja az egyetemet, kutatásai is inkább kamu kutatások, a szakmához nem ért vagy csak lusta. De van köztük olyan is, aki már hallgatóként jó volt szakmailag, de egyetemi kutatói karriert akar csinálni, még ha kevésbé kifizetődő. Vannak projektmunkáik, tehát kapnak némi plusz pénzt, szóval vannak versenyszférás munkák, amikben benne vannak.
Most sok év munka után és mellett az ELTE-n csinálom az MSc-t, itt is vegyes az oktatói állomány, de talán több a hozzáértő oktató, illetve itt akadnak óraadók is a versenyszférából. De itt is van amelyik nulla szakmailag, de ezt nagy dumával és szivatással kompenzálja.
" Szóval felmerül a kérdés, ki az, aki mégis tanítani marad?"
Már a kérdés is bűzlik a tájékozatlanságtól.
Nézd, én például egyetemi adjunktus vagyok, de mellette fejlesztek egy cégnél. Illetve, igazából úgy a pontos, ha azt írom, hogy a cég mellett van egy egyetemi állásom.
Sörözések alkalmával, amikor néha előkerül a téma (mert van több kolléga is, aki óraadóként is működik) szoktuk megállapítani, hogy a tanítás a hobbink. Bár, meg kell adni, qrva drága egy hobbi. ;-)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!