A unity mennyire jó? Könnyű megtanulni?
A francba.
Akkor nem ilyen bigyula szerkesztő, hogy ide dobom-oda teszem?
"Akkor nem ilyen bigyula szerkesztő, hogy ide dobom-oda teszem?"
Olyan része is van, de ha értékelhető dolgot akarsz belőle kihozni, ahhoz azért programozni is kell.
Ez nem olyan, mint pl. az RPG Maker, amiben akár egyetlen kódsor nélkül is készíthetsz teljes rétékű játékot. Cserébe a Unity sokoldalúbb. Általában minél sokoldalúbb valami, annál többet kell benne programozni, és annál kevesebb szerep jut a "kattintgatós-oaddobálós" szerkesztőnek. Minél kevesebbet kell valamiben programozni, annál behatároltabbak a lehetőségek. Pl. az RPG Makerben csak RPG szerepjátékokat lehet készíteni (vagy ha mást akarnál, ahhoz már nagyon át kéne mókolnod az egészet, és semmi előnyét nem látnád magának a szoftvernek), és még látványvilágban, grafikai technológiában is meg van kötve a kezed. Unityben már jóval több mindent el tudsz készíteni. Írhatsz benne 2D platformert, 3D platformert, FPS-t, RPG-t, stb, stb.
#1 "Az csak egy fejlett editor egy sdk hoz ennyi."
Távolról sem.
Játékmotornak (game engine) hívják, és messze több, mint egy szerkesztő. Mondjuk abban, hogy a játékok döntő többségében előforduló, és rendszerint nagyon repetitív folyamatokat (mint pl. ütközésvizsgálatok, fizika) megcsinálja a fejlesztő helyett.
Én több éve Unityzek és mindig van benne új dolog.
Vagyis nem feltétlen a Unityben, hanem a letöltött, vagy tovább fejlesztett részekben.
Jobb csapatban dolgozni, hogy érdemben tudj szépen haladni és minőségi munkát összerakni. Tudsz úgy is dolgozni, hogy a csapatban csak 1-2 ember ért a Unityhez.
Nálunk úgy megy mivel én vagyok a programozó én rakom össze a projektet, ezért én értek a Unityhez. A grafikus akivel együtt dolgozom nem jártas benne, de van egy modellező srác aki szintén csinál saját projekteket.
A Unity egy játékmotor, Entity Component System alapján működik. Megfelelő alapismeretekkel elég sok dolgot meg tudsz csinálni benne, viszont elég mély részei is vannak amikhez értened kell 1-1 komolyabb feladat megoldásánál.
Azért érdemes Unityt használni, mert NAGYON sok dolgot a kezed alá ad és nem kell rengeteg dolgot megírni (újra) és nem kell annyi matekot bemagolni, használni. Persze érdemes a működést ismerni és nem fejetlenül odadobálni mindent és "majd a játékos vesz erősebb gépet"...
Unity nagyon jo, evek ota hasznalom full time.
Viszont semmit nem konnyu megtanulni az eletben, a Unity-t se, vagy a programozast, vagy a jatekfejlesztest, de nem lehetetlen.
Erdemes youtubeon tutorialokat keresni, Brackeys-t szoktak ajanlani, en szemely szerint nem birom de jokat hallottam rola.
Ha nincs programozasi tudasod, ne csuggedj, vannak olyan eszkozok mint pl a Bolt, ami vizualis kodolas, es most tudom hogy az osszes programozonak kifordult a szeme a fejebol, de tolem tudd; nagyon jo eszkoz programozni tanulni, ha neked konnyebb tanulni ugy hogy latod vizualisan hogy mi micsoda. En total azt hittem hogy segghulye voltam a kodolashoz de ugy hozta az elet hogy egy munkahelyemen en lettem az akire harult egy prototipus kodolasa egy hasonlo eszkozzel es nagyon megszerettem, egy evre ra mar tudtam full irott kodot irni, nem volt ilyen eszkozre mar szuksegem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!