Túlélők Földje, Ősök Városa szintű Play By E-Mail játékok leprogramozását kigondolni/átgondolni/megtervezni, majd idővel kivitelezni (ha lehetséges viszonylag "egyszerű" algoritmusokkal) mely programozási nyelvekkel lehetne a nulláról indulva?
Annyira kezdő szintről, hogy pl. az objektum orientált programozásnak, vagy memóriacímzésnek csak az elnevezéseiről tudok, de, hogy mennyire komoly dolgok ezek, vagy, hogy pontosan hogyan kell őket kivitelezni (vagy egyáltalán kikísérletezni) arról egyenlőre semmit nem tudok.
A mai gépesített és szinte kifejezetten reál szakosoknak életre hívott világban ez eléggé szomorú, tudom, de jelenleg sajnos ez a helyzet.
(Abban reménykedek - bár ez lehet ennyiben is marad, ha mégis rendkívül bonyolult egy PBEM játék programjának kikísérletezése, majd kivitelezése - hogy mivel egy levelezős játék egyáltalán nem grafikus, kiváltképp nem 3D-s, sem nem kell feltétlenül szerverekkel kapcsolatot tartania, hiszen E-Mail-ben küldik az utasításokat, melyet egyetlen gép értékel ki, hogy nem lesz/lehet annyira nehéz - természetesen majd idővel - az algoritmusok kigondolása és leprogramozása. Igaz ez jelen pillanatban valóban csupán remény.)
hát ha sima levelezés alapon megy a dolog, akkor szinte mind1 milyen nyelvről van szó, a lényeg tudja elérni az adatokat és írni, küldeni a kimenetet
ha ennyire egyszerű maradhatsz webes technológiáknál is, akár PHP, C#, JS backenddel
Ez eddig maximálisan rendben is van első (köszönöm neked, hogy írtál!), de pl. hirtelen olyan dolgok - mint írtam, teljesen az elején vagyok még - is nehézséget jelentenek (még csupán megoldási javaslatok kigondolása szintjén is), hogy több karakter különböző időben feldolgozott utasításai esetén, ha egyszerre egy időpontban (azaz játékidőben, nem a valóságban) érnek egy területre, akkor mindenképpen "lássa" egymást a kiértékelés során a két őket mozgató játékos (vagyis az eredményeket leíró levélben mindig mindenki tudjon egymásról, ha ugyanazon területi egységen tartózkodnak), hiába más órában dolgozta fel a cselekedeteiket a program. Valakiét ugye hamarabb, valaki cselekvéseit értelemszerűen később vitték be a programba.
De ha játékidőben ugyanazon helyen álltak, mindkét (vagy több) játékos levelében legyen ott a jelentés, hogy azon a helyen kik álltak akkor.
Lehet bonyolultan fogalmaztam, de remélem több átolvasás után érthető lesz azért. :)
A diplomacy online verziója is lényegében ilyen. Régen azt is email-ben játszották.
Ha jól tudom, nyílt forráskódú.
Játszottam ősök városával még nagyon régen. Akkor még postai úton küldtük be parancsokat és rózsaszín csekken fizettem a havidíjat. :)
Valahol írták, hogy php-ben volt megoldva a beholder rendszere. Amúgy az már régen is egy elég összetett játék volt és már akkor is azt mondták, hogy pár feature request implementálására egyszerűen nincs idő.
Ha nulláról indulsz, akkor ne olyan rendszert akarj egyből fejleszteni, amihez hasonló mögött egy komplett cég áll évek munkájával.
Amúgy technikailag bármilyen mainstream programozási nyelv megfelelő hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!