A directX miben más, mint pl. az openGL vagy az Unity?





Röviden: a DirectX és az openGL egy grafikus könyvtár. A unity pedig egy játékmotor. Innentől kezdve nem is összehasonlíthatóak, mert más a céljuk.
A DirectX tartalmaz még további médiakezelési lehetőségeket (pl audio), ennyivel tud többet az OpenGltől, de a DX Microsoft termék, windowsra.
Az Open Graphics Library pedig egy olyan könyvtár, ami szabványos interfaceken keresztül teszi lehetővé a grafikus kártya kezelését, fontos tulajdonsága még, hogy opensource.










A grafikus kártyát (és a mindenféle media perifériáit a számítógépnek) alacsony szinten tudod kezelni, pl C nyelven is akár, de ez túl macerás, túl sok kódot kell írnod --> kell egy magasabb szintű megvalósítás, ami megkönnyíti a kezelését az eszközöknek, na erre valók ezek a szabványosított könyvtárak.
A játékmotor ezeket a könyvtárakat tudja használni, mint külső komponens, de alapvetően nem (csak) ez a célja, hanem az, hogy egy még magasabb szintre vigye a játékok fejlesztését ezáltal sokkal megkönnyítve és meggyorsítva a játékfejlesztési folyamatot.
Tehát amíg a grafikus könyvtárak csak a videokártyád kezelését teszik könyebbé, addig a játékmotor segít abban, hogy strukturáltabban és könnyebben készíts egy játékot. Pl könnyebb vele pályákat, karaktereket, játékbeli objektumokat készíteni, azt is megkönnyíti, hogy ezeket összekapcsold egymással és logikát tegyél mögéjük. És még sok más, a játékfejlesztés során felmerült problémáknak a megoldására eszközöket kínál.
Remélem érthetően írtam, egy picit hosszú volt ez a nap...





A grafikus könyvtár lehetővé teszi, hogy a legalapvetőbb elemekből építkezhessen a fejlesztő, úgy mint pl. egy térbeli háromszög kirajzolása a három vertex megadásával.
A játékmotor komplexebb lehetőségeket nyújt, pl. térbeli modellek betöltése, ahhoz különféle fizikai paraméterek alapján a gravitáció szimulálása, ütközésdetektálás, pályakezelés, stb.





Lehet, hogy nem hangzott el, de a Unity-t összehasonlítani az UnrealEngine-el lehetne. De minden játékmotor függ valamilyen grafikus könyvtártól. Tehát OpenGL vagy DirectX nélkül a játék motort sem tudnád alkalmazni.
Megfordítva, a játékmotorok kezelik/paraméterezik a grafikus könyvtárak funkcióit.
Pepitában:
Ez majdnem olyan, hogy Mi a különbség a benzinmotor és a sportautó között. Hát... A sportautó függ a benzin motortól. Tehát vezérli az autó (Unity) a motort (OpenGL/DirectX).





Unity és az UnrealEngine is ismeri az OpenGL-t és a DirectX-et is.
Tehát eldöntheted melyiket használnád.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!