Melyik az a c++ libary amit a legtöbb cég használ játékfejlesztésre?
csak a DirectX-et szinte?
SDL, ALLEGRO stb...-vel már semmit nem lehet kezdeni a nagyvilágban egy cégnél?
A DirectX nekem túl magas, és nem találok hozzá megfelelő tutorialt se.
Semelyik. Nagyon kevés az a cég amelyik közvetlenül C++-ban dolgozik. A legtöbbjük liszenszel egy motort és arra fejleszt abban a nyelvben, amit a motor támogat.
A többiek OpenGL-ben v. DirectX-ben dolgoznak, attól függően, hogy hova szánják a játékot.
Nézzük sorban:
Alacsony szint: Grafikus API-k.
Példa: OpenGL, OpenGL es, Direct3D (igen a DirectX ide tartozó része)
Wrapperek: GLEW, GLEE, Managed DirectX
Intermedier keretrendszerek (middleware-ek): Grafikus és multimédia keretrendszerek.
Példa: SDL, Allegro, ClanLib
Magas szint: Játékmotorok.
Példa: Unity3D, Torque, Unreal Engine, CryEngine.
Lentről felfele csökken a fejlesztési idő és kevesebb programozó kell a projekthez, nőnek a költségek és szűkülnek a lehetőségek.
A használt eszközök sora elég heterogén. A régi cégeknek van saját engine-jük (amikbe sok időt és pénzt fektettek), a kicsik meg fizetnek érte, illetve csinálnak egy minimál engine-t.
A minőség és a fejlesztési idő mindig kiváltható pénzzel, az innováció nem.
tl;dr: Ahány cég annyi toolset.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!