Profi informatikusok, programozók! Szerintetek mennyire lehet nehéz és mennyi időt vehet igénybe egy DOTA2/LOL szerű játék elkészítése?
Tudni kell hogy nagyobb cégeknél ugye nem minden lépést egy ember csinál szóval így lényegesen "felgyorsul" a munka, de akkor is több hónap / év is lehet mire mindent megcsináljanak hogy játszhtó legyen gondolok itt a fizikára / hogy ne legyen bugos a textúra stb... Tehát nagyon sok dologra kell figyelni.
Alapvetően úgy gondolom aki benne van a programozásban mint szakmában vagy hobbi szinten kicsit komolyabban csinálja az tudja, hogy programozásban nincs olyan hogy lehetetlen csak maximum hosszú idő megvalósítani :D
De a lol meg a dota is egy elég komplex játék ami nyilván nem minden funkciójával együtt jött ki, tehát pontosan nem lehet ezt meghatározni hogy mennyi idő mert folyamatosan fejlesztik a játékokat és mindig mutatnak valami újat, de a legelső kiadáson is dolgozhattak rengeteket az biztos
"However, it took Feak and Mescon, together with Riot Games developers, four years to materialize their idea. League of Legends was announced in 2008, much to the joy of MOBA fans growing tired of the ageing and limited DOTA mod."
Nem vagyok profi, nem tudnék ilyet csináni, de azt tudom, hogy pl egy triple-aaa játék fejlesztését már évekkel a kiadás előtt elkezdik. Szóval ott valószínűleg bőven több mint a lolnál.
"Szerintetek mennyire lehet nehéz"
Profi programozónak is esélytelen, hát még neked, nyulam-bulam.
Ha kész grafikai elemekkel, zenékkel, hangokkal, stb-vel dolgozol, és egyszerűsíted a játék komplexitását, de azért a lényeget megtartod, akkor szerintem mondjuk 1-2 év alatt össze lehet dobni egy létező grafikus motorral, HA már csináltál ilyet. Attól mert valaki profi informatikus, még nem feltétlenül játékfejlesztő.
Jó és tartalmas nem lesz, a játék, a mai AAA színvonalat sem fogja távolról sem megütni, de azt tudni fogja, hogy pár kis szutyok rohangál a képernyőn, amit játékosok irányítanak és egymást gyepálják.
Ha minden melót te csinálnál egyedül, az összes assetet, a teljes programozást, akkor szerintem ítéletnapig lehetne írni. De tényleg. Ezeket a játékokat ma akár több száz fős csapatok készítik, 2-3-4 vagy több évig, akár 100+ millió dolláros költségekkel. Jó, mondjuk a LOL talán nem AAA játék minőségre és tartalom mennyiségre, de ezt egyedül szerintem egy emberélet alatt nem lehetne reprodukálni.
na ezek a gamek kimaradtak, de nagyjából tisztában vagyok az alap mechanikájukkal
hobbi szinten játékfejlesztéssel foglalkozok (programozóként)
egyedül neki sem állnék ilyen játéknak, nem azért, mert nem lehetne megcsinálni, hanem azért, mert egyedül jóval több, mintha csapatban csinálná az ember
mi úgy toljuk, hogy a grafikát 2 másik srác csinálja, én meg csak programozok, a hangeffekteket netről szedjük, vagy néha sajátot csinálunk (az egyik grafikus ért hozzá valamilyen szinten), de volt régebben egy ismerős aki ezzel foglalkozott, a zene meg fizetős opció, de pár 10ezer az egész (ha nem akarsz túl sokat ugye)
ha megnézel pár unity tutorialt valójában nem olyan nehéz ez a click to move, tower defense mechanika, sőt még a hálózati kommunikáció megvalósítása sem, ha megfelelő toolt/libet használsz hozzá
ami sok idő lenne egy ilyen játékban az inkább a különböző képességek, ezt mind animálni, effektelni, karakter kinézetek, ugye hangokkal együtt
az, hogy ez mennyi idő, ez ember/csapat függő, nehéznek nem nehéz, HA ért hozzá az ember
Ma már, értékelhető, pénzért eladható játékot nem lehet egyedül csinálni.
Legalább három-négy ember, minimum fél éves megfeszített munkája kell.
Ahhoz, hogy egyedül játékot fejlessz, a hordozható kütyük piacán sincs már esélyed. Ott még úgy 7-8 éve el lehetett adni az egyszerűbb játékokat is, de ma már nem.
Még a mojang terméke, a minecraft is több emberes történet volt, pedig az relatív egyszerű, ráadásul kevés, szimpla assetet igénylő játék.
No hát azért vannak még egyszemélyes projektek, amik eladhatók, csak ügyesen kell behatárolni a játékot és javarészt kész assetekre kell építeni és kell bele valami extra ötlet.
Persze többségben vannak az olyan projektek, amik túl sokat akarnak, aztán végtelen időre húzódik a fejlesztésük és nem lesz belőlük semmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!