Hogyan tudom megoldani, hogy "rajzoljon"?
Szóval egy játékot próbálnék készíteni, de egy helyen elakadtam, nem találok hozzá segítséget sehol a neten. Szóval az a lényeg (most ebben a példában), hogy egy kockát lehet mozgatni a képernyőn. És úgy szeretném módosítani a programot, hogy ahol elhaladt a kocka, ott a nyomvonala legyen mondjuk zöld színű. Hogyan tudnám ezt megoldani? Ez lenne a kód:
<script>
var myGamePiece;
function startGame() {
myGamePiece = new component(30, 30, "red", 30, 670);
myGameArea.start();
}
var myGameArea = {
canvas : document.createElement("canvas"),
start : function() {
this.canvas.width = 1200;
this.canvas.height = 700;
this.context = this.canvas.getContext("2d");
document.body.insertBefore(this.canvas, document.body.childNodes[0]);
this.frameNo = 0;
this.interval = setInterval(updateGameArea, 20);
window.addEventListener('keydown', function (e) {
e.preventDefault();
myGameArea.keys = (myGameArea.keys || []);
myGameArea.keys[e.keyCode] = (e.type == "keydown");
})
window.addEventListener('keyup', function (e) {
myGameArea.keys[e.keyCode] = (e.type == "keydown");
})
},
stop : function() {
clearInterval(this.interval);
},
clear : function() {
this.context.clearRect(0, 0, this.canvas.width, this.canvas.height);
}
}
function component(width, height, color, x, y, type) {
this.type = type;
this.width = width;
this.height = height;
this.speed = 0;
this.angle = 0;
this.moveAngle = 0;
this.x = x;
this.y = y;
this.update = function() {
ctx = myGameArea.context;
ctx.save();
ctx.translate(this.x, this.y);
ctx.rotate(this.angle);
ctx.fillStyle = color;
ctx.fillRect(this.width / -2, this.height / -2, this.width, this.height);
ctx.restore();
}
this.newPos = function() {
this.angle += this.moveAngle * Math.PI / 180;
this.x += this.speed * Math.sin(this.angle);
this.y -= this.speed * Math.cos(this.angle);
}
}
function updateGameArea() {
myGameArea.clear();
myGamePiece.moveAngle = 0;
myGamePiece.speed = 0;
if (myGameArea.keys && myGameArea.keys[37]) {myGamePiece.moveAngle = -1; }
if (myGameArea.keys && myGameArea.keys[39]) {myGamePiece.moveAngle = 1; }
if (myGameArea.keys && myGameArea.keys[38]) {myGamePiece.speed= 1; }
myGamePiece.newPos();
myGamePiece.update();
}
</script>
egy LIFO kell neked
ha a kocka elmozdul, akkor berakod a koordinátájt egy tömbbe, így fogod tudni, hogy milyen pontok közzé rajzold majd a szakaszokat
ha a tömb mérete elér egy max méretet, akkor elkezded kiszedni a végéről az elemeket
Egyetértve a #2-es hozzászólóval, a meglevő kódból kiindulva, valahogy így oldanám meg:
így példányosítva:
myGamePath = new path(10, "red", 100)
előre mozgáskor így meghívva:
myGamePath.update(myGamePiece.x, myGamePiece.y);
majd a
myGamePiece.update();
után a
myGamePath.draw();
segítségével kirajzolni.
De ha szépen akarod kivitelezni, akkor csináld inkább így:
* kihasználjuk az ECMAScript 2015-ben megjelent osztályokat:
áttekinthetőbbé téve a kódot
* a window.setInterval() helyett window.requestAnimationFrame():
stabilabb
* a ctx.save() / ctx.translate() / ctx.rotate() / ctx.fillRect() / ctx.restore() helyett ctx.beginPath() / ctx.moveTo() / ctx.lineTo() / ctx.closePath() / ctx.fill() - gyorsabb, nem kell az egész context-tet mozgatni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!