Mi a különbség a klasszikus ipari szoftverfejlesztés és a játékfejlesztés között?
Előbbi alatt általános, valamilyen folyamatot segítő, automatizáló desktop/mobil/webes alkalmazást értek, utóbbi talán egyértelmű.
A szempontok: fizetés, munkalehetőség, pro és kontra érvek stb.
Nekem a startup - kkv == olyan cég ahol a fejlesztő brigád max 50-60 fő.
Multi: minimum 300 fejlesztő itthon és több országban legyen jelen.
Nem értem a sok okostojást. Ahogy a 17 is írta a beledet is kitapossák a kis cégeknél, és külön pszichológiai körök épülnek arra, hogyan rakjanak rád minél több melót anélkül, hogy te panaszkodni mernél. Természetesen a fizetésed annyi lesz amennyit kiharcolsz magadnak. Általában konkrétan a tulajdonossal fogsz leülni tárgyalni, és ha őt meggyőzöd arról, hogy jó munkát végzel, akkor a világ összes pénzét elkérheted, főleg ha fél éven belül keletje is lesz a munkádnak.
Egy multinál egy sokadik utolsó valaki leszel, aki csak egy ID a rendszerben. Minden gépiesített, automatizált, a fizetések is nagyjából egyenlőek.
Mindenki döntse el magának mi jön be: a vadnyugat, ahol lehet, hogy napi 20 órát is dolgoznod kell vért izzadva, de ezért pofátlanul el is kérheted a pénzt amit jó eséllyel meg is adnak, vagy egy multi, ahol 8 óra után leteszed a kapát, és senki nem fog keresni munkaidő után, viszont a fizetésed se lesz olyan magas.
Jézusom, ezen a multi-KKV vitán nyihegni :D Dolgoztam mindkettőben, számomra nagyon hasonlóak voltak, de lehet csak én fogtam ki. Most is kis cégnél dolgozok, és mégis használom azt a rövidítést, hogy KKV, ez egy nagyon elterjedt, mindenki által értelmezhető kifejezés, mi értelme van ezen problémázni?
Amúgy az eu-s és magyar szabályozás szerint a középvállalat azt jelenti, hogy 250-en vannak max és éves szinten több tízmillió eurós árbevételük van. Senki ne gondolja azt, hogy egy 250 fős KVV cég, olyan rohadtul nagyon különbözik egy 500 fős, nem KKV-től... :)
Kérdésre válaszolva: totál más eszközöket kell használni ha egy számlázószoftvert készítesz, ahhoz képest, hogy mihez nyúlsz akkor, amikor egy lövöldözős FPS-t. Gyakorlatilag majdnem minden szoftver fejlesztéséhez kell egy bizonyos egyedi szemléletmód és háttértudás, amit fel kell szedni.
Igazából anyagilag mindenképp a "nem játékfejlesztés" a nyerő. Főleg hogy itthon alig néhány cég foglalkozik játékfejlesztéssel és azok is mind pici, pár fős vállalkozások.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!