Mi a különbség a klasszikus ipari szoftverfejlesztés és a játékfejlesztés között?
Előbbi alatt általános, valamilyen folyamatot segítő, automatizáló desktop/mobil/webes alkalmazást értek, utóbbi talán egyértelmű.
A szempontok: fizetés, munkalehetőség, pro és kontra érvek stb.
Játékfejlesztői lehetőséget sokkal nehezebb találni, és sokkal kevesebb a fizu általánosságban. Összehasonlításképp, én és húgom is teszterek vagyunk, ő valamilyen egészségügyi masina szoftverét teszteli én pedig egy játékot, mindketten kb. egyidőben kezdtünk, teljesen pályakezdőként. Az ő fizetése ~350k (amit kézhez kap), az enyém ~200k. Viszont cserébe az én munkám nagyon élvezetes és imádom, amit csinálok. Húgom se utálja az övét, de azért szokta mondogatni, hogy hova menne tovább.
Szóval a játékfejlesztés inkább szerelem munka mint egyenes út a gazdagsághoz. Annak ajánlom, akinek ez az álma.
Semmi különbség nincs.
A játékprogramok is programok. Ott is ugyanazok a technikák, metodikák használatosak.
Az indie fejlesztők egy másik szakkör.
Ők amatőr szemlélettel, amatőr eszközökkel készítenek, jobbára amatőr szinvonalú dolgokat.
Jatekfejlesztes kevesebb lehetoseg, kevesebb fizu, tobb munka jellemzoen.
Persze nem mindegy, hogy egy Epic Games-nel dolgozol, vagy mondjuk egy 5 fos KKV-nal.
Nem mindegy mit csinálsz. A játékfejlesztés egy igen tág terület, sok olyan pozícióval, ami egy ipari szoftverfejelsztésnél nincs jelen, és sok olyan pozícióval aminek nincs sok köze az IT-hoz úgy egyáltalán. Más mondjuk level designer-ként dolgozni, mint gameplay programozóként, vagy mondjuk network engineerként, tesztelőként. Hogy a "távolabbeső" pozikat ne is említsem, mint animátor, hangmérnök, író, miegymás.
Ha a programozói vonalon maradunk, és mondjuk gameplay programozót nézzük, hát... szeretni kell. Sajna a játékfejlesztésben világviszonylatban nézve is relatíve alacsonyak a programozói fizetések, és nyilván a game development sem mentes a szokásos betegségektől: szűkös határidők, változó igények, túlóra, meg miegymás. Szóval ha játékfejlesztői közeg önmagában nem nyűgöz le annyira, hogy ellensúlyozza az átlagnál picit rosszabb körülményeket, akkor jobb, ha az ember inkább marad az iparnál.
#6 nem tudom te hol elsz, itt Magyarorszagon ez egy kozismert, hasznalt rovidites.
Irhattam volna kis- es kozepvallalkozast is, csak minek?
9 nem egészen értem mire gondolsz, de elmondom mit jelent a 2x annyi: tehát amikor kapsz 640-et és kussolnod kell róla, mert a többi csak 5 körül keres átlagban, de neked megemelik néha, és tudod jól, hogy te olyan munkát végzel amihez nem sokan értenek. Elmész egy interjúra egy startuphoz, és letesznek eléd egy kiló egyes ajánlatot, mert "aztakrvaistenkirályvagy gyere csináljuk"
Ezt jelenti. A multinál egy fogaskerék vagy a gépezetben. Kicsiben meg tudsz világot megváltani, de ahhoz egy bizonyos dologhoz nagyon kell érteni, vagy amblokk zseninek kell lenni. Én egy dologhoz értek nagyon, mivel 5 éve azt csinálom, tehát akarva akaratlanul rám ragad. Magyarországon ennek a tudásnak a reális értéke lehet 6 kiló és 1,1 millió is. De én azt mondom itt már leginkább a körülmények diktálnak, és már nem annyira a számok.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!