Milyen programozási nyelvet kell tudni a gamemaker studio használatához?
"A programot arra tervezték, hogy használói könnyedén, minden programozói tudás nélkül készíthessenek, fejleszthessenek egyszerűbb játékokat."
Oktatásban való felhasználása [link]
"A Game Maker programot Mark Overmars írta, az Utrecht-i Egyetem professzora, részben tanítási eszközként tanítványai számára. A programot hasznos tanítási eszközként kezdik felfedezni az általános iskolákban és középiskolákban, a könnyű kezdés és az összetett programozói nyelv miatt."
A Game Maker nyelv (GML) [link]
"A GML (Game Maker Language) egy programozási nyelv a Game Makeren belül, melynek segítségével összetettebb problémákat is meg lehet oldani szokásos programozással, szembeállítva az általános drag-and-drop rendszerrel. A nyelv szintaktikája kölcsönvesz elemeket más programozási nyelvekből, mint például a C, a C++, és a Pascal. Ez némi zavarhoz vezetett, és olyan tévhitet okozott, hogy az ilyen nyelvek egyenesen felhasználhatóak a Game Maker-ben.
Eredetileg a GML arra volt tervezve, hogy kiegészítse a drag-and-drop felületet, engedve ezáltal a tapasztaltabb felhasználók számára, hogy programjaikat további tartalommal töltsék meg. Ám az újabb verziójú Game Maker-ek valójában már a GML-t használták alapjukként, az összes drag-and-drop funkció pedig előre meg van írva GML scriptként.
A GML továbbá magában foglalja a DLL-ek betöltését és használatát. Ezt azt is jelenti, hogy engedélyezi, hogy némely funkciók és rutinok más nyelveken legyenek megírva, például C++, Delphi, vagy Pascal nyelven."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!