SDL2 vagy SFML2 ?
Jééé van még valami, amiről nem hallottam? Ezekszerint...
Utánanéztem ennek az SFML-nek:
Szerintem mindenki úgy dönt arról, hogy melyik a jobb, hogy egyrészt melyiket használta már, vagy melyik függvénykörnyvár szemléletét érzi magához közelebbinek.
Amúgy meg ez az egész arról szól (SDL, SFML, OpenGL, DirectX, stb, stb) hogy valaki elkezd az ő maga feje szerint készíteni egy függvénykönyvtárat (motor), majd ez megtetszik másoknak is, akik betársulnak és ha elég nagy vízhangot kap (jó a reklám+a marketing), akkor egyre többen használják, és amit sokan használnak, arról az lesz a közvélemény, hogy az jó!
Az OpenGL-t például véleményem szerint nagyon jól eltalálták, a DirectX esetében már érzek sok olyan felesleges kesze-kuszaságot, ami szerintem felesleges, de végülis nem kell belemenni a részletekbe!
Én az SDL-t használtam, nekem az bejött, de még arra is írtam egy egyszerűsítő függvénykönyvtárat, hogy az én magam szemléletéhez (logikámhoz) közelebb álljon. Ez lenne az SFML-el is, amiről így elsőre az nem tetszik, hogy erőltetik itt a "C++"-ra jellemző opbejtumorientált látásmódot és egy bonyolúltabb programnál már idegesítene a sok "::" meg idétlen krix-krax.
Ha megfigyeled:
[link] window-window.php
Hogyan nyit meg egy ablakot, és már natív módon programoztál is ilyet, akkor hamar rájössz, hogy tulajdonképpen CSAK a szemlélet az ami más, de nem látok benne semmi könnyebbséget, max annyit, hogy az ablak megnyitása esetében nem neked kell beállítgatnod azt a 10-15 paramétert... (ami persze nagy segítség, de általában minden motor ezt megteszi, azaz mi alapján is döntsük el, hogy jobb az egyik a másiknál???)
Tudod valaki szereti az Apple termékeket, valaki meg nem.
"de végülis nem kell belemenni a részletekbe!"
Te ezt meg se kockáztasd.
Egyik sem tartalmazza a másikat.
Ez egy nagyon stupid megközelítés.
Ezek arra valók, hogy a fejlesztőknek ne kelljen külön külön megírogatniuk a grafikát, az inputot és a hangot kezelő primitíveket, hanem legyen számukra biztosítva egy magasabb szintű interfész, egy API.
A kettő között nyilván találni bőségesen átfedéseket, de ez nem jelenti azt, hogy az egyik jobb lenne a másiknál. A mindenkori használó dönti el, hogy neki melyik felel meg jobban, és ezt az API függvényei alapján fogja megtenni.
Te ugyanerre még nagyon hosszú ideig nem leszel képes, ezért bátran használhatod bármelyiket.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!