Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Számítógépes játék megírásakor...

Számítógépes játék megírásakor milyen matematikai, és fizikai képleteket és számításokat alkalmaznak?

Figyelt kérdés
Főleg 3D-s játékra gondolok. Azonbelül a tárgyak fizikája és mozgása során alkalmazott képletekre vagyok kíváncsi.
2021. júl. 19. 18:38
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
96%

Néhány példa, a képleteket meg hadd hagyjam ki, mert vagy benne vannak a 9.-es fizikakönyvben, vagy mérnöki diploma kell ahhoz, hogy fel tudd fogni.

Eséshez, ejtéshez gravitációs gyorsulás, esetleg valami légellenállással "lassított" egyszerűsített képlet. Járműveknél a különböző erők meghatározása (vonóerő, fékezés, ellenállások), rugózás. Ütközésnél, ha a tárgyak deformálódnak, akkor soft body dynamics. És akkor még szóba sem került az optika, de feltételezem nem a különböző fények-árnyékok érdekelnek.

2021. júl. 19. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
2021. júl. 19. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
83%
A játékfejlesztők általában semmilyet, hanem kész játékmotorokat használnak.
2021. júl. 19. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
57%

Igaza van hármasnak, nem nagyon van szükség a játékfejlesztőknek ezek használatára. Nyílván fizika tudás azért kell és egy emelt szinten (ami egyáltalán nem nehéz) érteni kell minimum, de ennél több nem kell.

Persze ha a nulláról csinálnál játékot, akkor felesleges is leírnom azokat amik kellenek, mert úgy se tudnád mit jelentenek, mert elég kemény matek/fizika kell hozzá.

2021. júl. 20. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

Teljeség igénye nélkül:

Matekból:

- Lineáris algebra (vektorok,mátrixok, transzformációk)

- Analízis (integrálás, deriválás többváltozós esetekben is)

Fizikából:

- Klasszikus mechanika

- Optika

2021. júl. 20. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%

Matek kicsit bővebben, de fizika is van benne (angol):

[link]


Csak egyetlen kiragadott példa a sok közül: pl. ütközésvizsgálat (collision detection), tehát hogy két tárgy ütközött, vagy érintkeznek-e.

[link]

2021. júl. 20. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

" Járműveknél a különböző erők meghatározása (vonóerő, fékezés, ellenállások), rugózás. Ütközésnél, ha a tárgyak deformálódnak, akkor soft body dynamics."


Az inkább a rigid body dynamics esete.

2021. júl. 22. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
Láttam már néhány közúti balesetet, és a járművek nem merev testként viselkednek.
2021. júl. 22. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

#2

Nem is rossz! Csak rá kell jönni, mi van a képeken. :D

The World's Most Beautiful Equations [link]

2021. júl. 22. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Virtual CRASH is a rigid body dynamics simulator


Virtual CRASH is a simulation package that uses rigid-body dynamics to simulate collisions between vehicle objects within its environment;

2021. júl. 22. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!