Programozással foglalkozó középiskola Szegeden?
Az alábbi topikban:
https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas..
a #1-es hozzászólásomban már leírtam: Szoftverfejlesztő- és tesztelő technikumi képzés után nézz:
az oldal alján van képzési hely kereső is - e szerint Szegeden két helyen indul képzés:
* [link]
* [link]
Nem szeretnék beleszólni abba, hogy mit választasz, de szerintem más területekről is érdemes lenne meggyőzni magad, úgymond B-tervként, mivel a Vasváriba elég szigorú a felvételi eljárás, így ide kisebb eséllyel kerülsz be, a Szent Benedek pedig állítólag elég lagymatag, nem fogsz akkora tudást szerezni.
De egyébként programozást sima gimnáziumokban is oktatnak informatika fakultáció címszó alatt, ahol nagyobb óraszámban tanulod a számítástechnikát, így nyilván több idő lesz ott is egyes témák átadására, köztük a programozásra is.
Ebben a technikumban is van informatika képzés, programozást itt is tanítanak, viszont a hangsúly itt már sokkal inkább a hardvereken van, gyakorlatilag inkább rendszergazdának tanítanak, mintsem programozónak.
Amit kozepsuliban fogsz tanulni, azt otthon is meg lehet tanulni autodidakta módon.
Szinte mindenhol az alapot tanítanak, lassan haladnak.
Pl nekem tök uncsi volt, az osztály 80% nem értett semmit.
"Amit kozepsuliban fogsz tanulni, azt otthon is meg lehet tanulni autodidakta módon."
Van aki tud tanulni autodidaktán és van - ez a többség, pláne hogy középiskolásokról beszélünk - aki nem (ez bizonyítja a "az osztály 80% nem értett semmit"-állításod is). Utóbbiaknak segíthetne a mentoráció.
"aki nem tud autodidakta módon tanulni ne menjen programozónak"
Egyetértek, de az autodidakta tanulást is el kell sajátítani - pláne hogy középiskolásokról beszélünk. Ez nem mindenkinek megy, ezért van szükség irányított oktatásra (meg azért is, hogy nebuló feltehesse a felmerülő kérdéseit, a megtanult anyagot vissza lehessen kérdezni, ellenőrizni lehessen, hogy tényleg sikerült-e elsajátítani az anyagot, hol kell javítani a tudásbeli hiányosságokon).
"Vannak tök jó könyvek, oktatóanyagok"
Persze vannak, de a passzív olvasgatásuk/nézésük nem mindig vezet előre, nem alakul ki a rutin (kb. olyan ez, mint könyvből autóvezetést tanulni), ezért kell gyakorolni.
"a középiskolás tanár nagyon valószínűtlen hogy többet(vagy ugyanazt jobban) tudna átadni azoknál, nem fizetik meg őket rendesen, aki tud programozni nem fog egy középiskolában programozást tanítani."
A középiskolai oktatásnak nem az a célja, hogy perfekt tudással rendelkező senior fejlesztőket képezzen. Nem célja, hogy az éppen aktuálisan divatban levő (majd pár év múlva "megunt") keretrendszereket bebifláztassa.
Az a célja, hogy egy erős alaptudást adjon, amivel a nebuló továbbmehet a felsőoktatásba.
"a világ összes óraszáma sem lenne elég"
Igen, az oktatás - úgy alle zusammen - fő problémája ez: a tanárnak át kellene adnia egy rakat tananyagot (amit idomítani kellene az aktuális trendekhez), azt gyakoroltatnia, ellenőriztetnie kell (ebből rakat adminisztrációja fakad), ha felmerülő kérdés merül fel, azt meg kell válaszolnia. A diák szempontjából sem egyszerű a helyzet, mert Ő sem csak programozást tanul, hanem sok egyéb tárgyat (edzések, képzések,...); pláne hogy fiatal, foglalkoznia kellene a közösségi/lelki életével (mert a Facebook, Tiktok nem helyettesíti azt).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!