Hogyan írnátok egy egyszerű sakk programot?
A sakkprogram gondolkozása annyira speciális, hogy erről már könyvek születtek. Körülbelül úgy kell elképzelni, hogy a gép kielemez minden szituációt, pontokkal kiszámolja a bábuk helyzete alapján, hogy egy-egy helyzet mennyire jó, majd sorban elmozdít minden bábut minden lehetséges irányba és kiértékeli az akkor keletkező helyzeteket is. Nyilván azt lesz érdemes választania, ami a legnagyobb pontszámot kapta. A jó sakkprogramok emellett több lépést gondolkodnak előre: megnézi a játékos miket léphet, majd újra nézi a saját lépését, stb. Annál jobb egy sakkprogram, minél több lépést tud előre figyelni, de sokkal előre gondolkozva egy-egy lépés kielemzése már annyi időt elvesz, hogy kell ennek egy határt szabni, amennyi gép-gondolkozási idővel még nem válik vontatottá a játék.
Úgy érzed, le tudsz egy ilyet programozni?
Persze nem ennek a leprogramozása a nehéz, hanem az állások kiértékelése. Azt vagy "ellopod" valahonnan, vagy ha saját kútfőből akarod megírni akkor jobb ha képben vagy a sakkelmélettel meg az algoritmus-optimalizálással is.
Szia,
Ha érdekel a terület akkor én itt kezdeném: [link]
Nem sakk program, de jó feladatok vannak, amivel sokat lehet tanulni. Ha komolyabban akarsz vele foglalkozni akkor érdemes elkezdeni a mesterséges intelligencia alapjaival és különböző algoritmusokkal.
Jó tanulást!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!