Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Miért nem fejlesztik gyakoriké...

Miért nem fejlesztik gyakorikérdések weboldalt?

Figyelt kérdés
Régi design, elavult technológia

2019. nov. 22. 16:10
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
41%
Szerintem is, de ez kellő indok arra, hogy felesleges bármit fájleszteni egy nagyon szűk körnek. Az ilyen oldalak az évek során kihalnak, majd nem éri meg fenntartani őket és be is zárnak. Nekem emiatt nincs is elvárásom az oldal felé semmilyen más téren, csak hogy a trollok tiltását csinálják meg. De a számokból pont az látszik, hogy ha a trollokat is kiveszed, akkor meg megáll az élet.
2019. nov. 22. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
94%

Milyen szűk körről beszéltek, emberek? A gyakorikerdesek benne a leglátogatottabb 20 magyar weboldalak listájában.


Pont ezért nem fejlesztenek rajta. Minek?


Reszponzív nézet amúgy van, oldal alja.

2019. nov. 22. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
70%
Nincs belole annyi bevetel ami fedezne az uj arat.
2019. nov. 22. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
63%

Remélem nem fejlesztik tovább, ez így tökéletes!


Hiába lenne szebb a design, a sok hülye megmaradna! :-)


Az embereket kellene fejleszteni, pl. gondolkozhatnának vagy valami... :-)

2019. nov. 25. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
35%

Meg az adminokat kellene fejleszteni, hogy ne ész nélkül töröljenek válaszokat, csak ugye feléjük negatív kritikát megdogalmazni nem lehet, mert nem bírják, és törlik, figyelmeztetnek stb. Én azért mégis megpróbálom, már nem először:


1.) ha törölnek egy hozzászólást, akkor a hozzá kapcsolódó, arra reagáló többit is törölni kellene, mert borzasztóan h-ü-l-y-é-n néz ki, hogy egy választ random törölnek, mert nem tetszik nekik, de az összes többi ott marad, és egy kívülálló, aki a kérdésre jött válaszokat olvassa, nem bírja majd értelmezni, hogy miért kommunikál valaki “magába”, mert csak annyit lát, hogy van egy pár reakció, de a válasz, amire reagált, már nincs ott.


2.) nevetségesnek tartom, hogy pl. az előző pontomban használt nem is annyira trágár kifejezést gondolatjelekkel elválasztva kellett leírnom, mert, ha egybe írtam volna, akkor már megakad az automatikus trágárságszűrőn. Egy viccnek tartom az egészet. Nem igaz, hogy a XXI. Században nem lehet bármilyen kifejezést használni. Itt nem arra gondolok, hogy mindenkinek szidnia kellene a másik családtagjait, és mindennek elhordani a egymást, de ha valaki a hatás kedvéért használ erős kifejezéseket (nem a másikra, hanem a témával kapcsolatban fejezi ki magát így) azzal szerintem semmi gond nincs.


3.) a százalékos rendszernek semmi értelme nincs ilyen formában. Egy válasz hasznosságát néha jól mutatja a százalék, de az esetek nagy részében nem. Egy válasz még lehet jó attól, hogy egyeseknek sérti az egóját, ezért lepontozza, illetve egy válasz lehet rossz attól, hogy 100%-ban hasznos, csak mert épp senkit nem zavart és a kérdező meg más valaki felpontozta. Egy válaszíró valódi hasznosságát sem a százalék mutatja. Volt már olyan, hogy egy kérdésnél az egyik válaszoló egy rendkívül hasznos, tűpontos választ írt, de a válasza alatt az volt, hogy a válaszadó 34%-ban hasznos válaszokat ad. Szóval semmit nem jelent a százalék, lehet, hogy csak szimplán nem tetszik sokaknak, hogy nyers stílusban kimondja az igazat, ezért a lepontozást kapja. Pedig az igazság attól még igaz marad, hogy nem népszerű, ez tetszik vagy sem, így van.


4.) a válaszok kategóriákba sorolása/átsorolása is sokszor pontatlanul és ész nélkül megy. múltkor az elektronikus eszközök témakörben kiírtam, hogy milyen notebookot vegyek, mert nem tudtam dönteni. Erre pár perc múlva a kérdésem már a számítástechnika/hardverek pontba került.

Nos, nem azért nem oda írtam ki, mert nem tudtam a témakört, DIREKT az elektronikus eszközökbe akartam, mert egyrészt oda is illik, mivel elektronikus eszköz, másrészt ott nagyobb aktivitást tapasztaltam, mint számtítástechnika témakörben. Szerintem elfért volna ott is. Amikor valaki a hüvelygombáról érdeklődik a közoktatás, tanfolyamok témakörben, az bezzeg maradhat ott, vagy legalábbis hosszabb idő, mire átkerül.


Ezek az észrevételeim az oldallal kapcsolatban. Igyekeztem normálisan megfogalmazni, kíváncsi leszek törlik-e. Eddig minden kritikát töröltek, nem tudom valaha megfogadnak-e valamit.

2019. dec. 3. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
69%

"2012 óta azaz több mint 7 ÉVE ugyanaz a felület."

És?

Ja, igen, tudom, kétévente át kéne színezni, mondjuk most épp fekete-fehérre, mert épp a Microsoftnál az a divat, meg átvariálni a menük elhelyezkedését. És máris fú, mennyire nem lenne elavult.

Na, az ilyen hozzáállás miatt utálják sokan szívből a fejlesztőket. Miért kell elbarmolni, ami jó? Mi ez a beteges fétis, hogy ha valami pár évig ugyanolyan, akkor azt már élből le kell szólni? Ja, igen, csináljuk azt, mint a Microsoft Accessnél. Egyik verzióban függőlegesen voltak a fülek, a következőnél vízszintesen, utána megint függőlegesen. Tök jó. ;)

Én azt mondom, hogy napjaink egyik rákfenéje az, hogy mániákisan mindenbe bele kell piszkálni, akár jó, akár nem. Sikerült így már jópár rendszer unszimpatikussá, vagy nehezen használhatóvá tenni. (Khm... Windows 8, Start menü, utáljuk, mert évek óta ugyanolyan. Lett is nagy bukta.) Ami nem jó, azon igen, változtatni kell. De ami ellátja a feladatát, abba miért is kéne minden áron belepiszkálni? Az emberek többsége meg szereti az állandóságot, a megbízhatóságot, és a megszokott környezetet. Az elavulás nem egyenlő azzal, hogy adott kornál idősebb valami. Az az érv, hogy "mert hát több éve is ilyen volt", nem érv. Ez csak tartalom nélküli beakadr lemez. Az ajtókilincset sem cserélem le kétévente. ;)


#5: "nincs dark theme" -- És? Ja, igen, most ez az új fétis. Amiben nincs MS-DOS-t idéző mennyiségű fekete, az már rossz. Ja várjunk, hogy volt már egyszer "dark theme", és akkor meg az volt az elavult? ;)

"nem responsive kb használhatatlan mobilról" -- Érdekes, én tudom mobilról, meg tabletről is használni. Egyetlen probléma vele, hogy mobilról nagyítgatni kell, de ennyi bőven belefér. Ez a reszponzivitás-mánia meg még az átszínezési fétisnél is rosszabb. Igen, vannak trendek, amiket ész nélkül terjeszteni kell, tök mindegy, hogy tényleg előnyös-e vagy sem az adott alkalmazási területen. Mióta van internet, azóta már 4-5 ilyen trend végigsöpört mindenhol. Először jöttek a keretes oldalak. Ócska szemét volt minden, ami nem használt kereteket. Pár évre rá valaki kitalálta, hogy a keret az szutyok, csináljunk helyette táblákat. Akkor meg pár hónap alatt az lett szemét szutyok, ahol még keretek voltak. Aztán jött a doboz-modell, onnantól meg a táblás weboldalak ellen kellett inkvizíciót hirdetni. Mert éppen az a trend. Tök mindegy, hogy miben, és miért jobb (vagy rosszabb). Most ez az átkozott "reszponzív weboldal" a mánia. Igen, néha NAGYON jó tud lenni. De többségében felesleges, sőt, van, hogy zavaró. Lásd a menetrendek.hu-t. Sokkal jobb volt, ameddig olyan elavult vacak volt, és nem ez a hipermodern reszponzív. Mobilneten mire betölti a megállólistát, kézzel is beírtam volna. De nem, várni kell. Mert ettől modern.

"bénán néz ki" -- Nem bénábban, mint a nagy kezdőbetű és központozás nélküli hozzászólások. Na, egy automata szűrő mondjuk nem ártana, ami kiszűrné azokat, akik még a negyedik elemiben elvárt szinten sem tudnak írni. ;)


#7: (Vééégre valaki, aki érveket mond, és nem csak pár semmitmondó mondatot böfög ide gondolkodás nélkül!)

"Borzasztó sok a kihasználatlan, üres felület az oldalon." -- Igen, ez jogos. Legalábbis részben. Pszichológiai tény, hogy a rövidebb sorokat könnyebb olvasni, könnyebb a sorokat követni. Bár mentségükre legyen szólva, szélesebbre tervezve meg mondjuk mobilról lenne béna a kinézet. Persze, igen, meg kéne tervezni 30 féle eszközre, és dinamikusan a megfelelő stíluslapot betölteni. Vagy eleve felxibilisebbre csinálni.

"Nem lehet utólag szerkeszteni a beküldött kérdést vagy választ." -- Ezzel csak részben értek egyet. Elég komoly trollkodásokra adna lehetőséget, ha egy már kiírt (és megválaszolt) kérdést meg lehetne változtatni. Gyanítom, akkor nem ennyi troll lenne, hanem legalább kétszer ennyi.

"Ha egyszer értékeltél egy választ, nincs többet lehetőséged módosítani a döntést." Ezt én is hiányolom. Volt, hogy véletlenül félrenyomtam, de onnantól már nem volt mit tenni.

"Ha egy üzenetet törölnek a válaszok számozása elcsúszik, összekuszálva az esetleges válaszadók közötti beszélgetést, egymásra hivatkozást." -- Ez is igaz, bár a szabályzat külön kitér rá, hogy ez nem vitafórum, ne egymásnak válaszolgassunk (mint most ... de ironikus), hanem a kérdezőnek. De egyébként ez is jogos.

"Borzasztó gagyi privát chat/levelező rendszer" -- Azért annyira nem mondanám gagyinak. Arra tökéletes, hogy egy üzenetet eljuttassunk a címzetthez. Ha tovább akarják folytatni az ismerkedést, beszélgetést, akkor e-mail vagy Fb-elérést cserélnek, és folytatódhat ott. Ez az oldal soha nem is akart egy messenger-szolgáltatás lenni.

"Ha tárgy nélkül küldesz több ismeretlen felhasználónak privát üzenetet, fogalmad sem lehet, hogy melyikre üzenetre kaptál választ." -- Jogos. Kerültem már kellemetlen helyzetbe így, de igazából felhasználói lustaság, ha nem írunk tárgyat. :)

"Nincs automatikus tiltás az oldalról, ha valakinek nagyon alacsony az értékelése vagy rengetegen jelentik." -- Én ezt nem is tartanám jónak. Gondolj bele: regisztrál valaki 30 fiókot, gyakorlatilag bárkit automatikusan ki tudna tiltatni, akinek egyszerűen csak nem szimpatikus a válasza. Azon rendszereknél, ahol már AI (-nak csúfolt gépi tanuló algoritmus) végzi a moderálás egy részét (Youtube...), ez kifejezetten kellemetlenül érinti az amúgy tévesen (vagy aljasságból) jelentett felhasználókat. Kitesz az ember egy videót, valami automatika letiltja, majd 5 nap levelezés után egy "bocsi, neked volt igazad" kíséretében visszavonják a tiltást. Ha egy aktuális témáról szólt volna a videó, akkor már rég nem aktuális, mire a folyamat befejeződik. Ez pedig adott esetben bevételkiesést is jelenthez, főleg, ha van konkurencia. Szóval én azt mondom, óvatosan szabad csak automatizálni. A moderációs elveket viszont nem ártana átdolgozni. Néha borzasztóan következetlen az egész. Van, hogy egyértelműen szabályszegő kérdéseket nem távolítanak el, máskor meg olyanokat is törölnek, amire elég nehéz ráfogni, hogy nem oda való. Bár gondolom, nem túl sok moderátor dolgozik náluk, így valahol érthető, ha nincs energiájuk mindent részletesen elemezni és megindokolni.


#11: "Az ilyen oldalak az évek során kihalnak, majd nem éri meg fenntartani őket és be is zárnak."

Ezt már 3-4 éve is hallottam. Bár volt tényleg egy kisebb mélypont, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy a MyVip sorsára jutna ez az oldal. Lehet, hogy nem lóg mindenki ezen, de a magyar internetezők több, mint fele ismeri, így potenciális látogatója az oldalnak. Az, hogy valaki 10-20 kérdést kiír egy nap, na, az az irreális.

"ha a trollokat is kiveszed, akkor meg megáll az élet"

Nekem nem tűnik úgy. Nem az jön le, hogy a kérdések 90%-a trollkérdés lenne. Lehet, hogy kitaláció, de ha valós és érdekes témát boncolgat, akkor nehezen lehetne trollnak nevezni.

2019. dec. 30. 03:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
44%

Közben eltelt 30 nap, íme december első 30 napja:

3383 kérdést írtak ki összesen (tehát nem napi 1900, ahogy a főoldalon szerepel, hanem napi átlag 113 kérdés), amiből a felét - 1691-et - 30 darab felhasználó írt ki. Ebből 614-et (18%, közel minden ötödik kérdés) mindössze 5 felhasználó kreált (mind 100 és 150 közötti kérdéssel).


(továbbra is a nyilvános toplista adataiból érhetők el a számok)

2019. dec. 30. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 A kérdező kommentje:

"2012 óta azaz több mint 7 ÉVE ugyanaz a felület."


"És?


Ja, igen, tudom, kétévente át kéne színezni, mondjuk most épp fekete-fehérre, mert épp a Microsoftnál az a divat, meg átvariálni a menük elhelyezkedését. És máris fú, mennyire nem lenne elavult."


Nem csak maga a felület elavult, hanem a használt technikák, megoldások.

Ha esetleg még nem hiszed el, mikor is változtattak utoljára:

* https://static.gyakorikerdesek.hu/pic/gyk4.png

-Last-Modified: Tue, 01 Nov 2011 13:43:09 GMT



"Ami nem jó, azon igen, változtatni kell. De ami ellátja a feladatát, abba miért is kéne minden áron belepiszkálni?"


Igen ellátja csak elég régi. Ez olyan, mintha még mindig Windows XP-t használnál, csak mert bevált és minek változtatni. Az informatika nem az az ág, ahol egyszer megírnak valamit és jó is lesz több évig. Mindig követni kell az új technológiákat, megoldásokat, nem pedig lemaradni a jól bevált mellett.


"és nem csak pár semmitmondó mondatot böfög ide gondolkodás nélkül!"


Rendben, ha még nem lett volna elég a #7-es válasza, itt van még néhány elavult elem:


- nézzünk bele a HTML forráskódba - az oldal nagy része táblázatokból épül fel, ami már-már a 2005-ös évek weboldalait idézi:


"<tr><td class='menu'>  <a href='/szamitastechnika__internet'>Internet</a></td></tr>

<tr><td class='menu'>  <a href='/szamitastechnika__programok'>Programok</a></td></tr>

<tr><td class='menu_kiv'>  <a href='/szamitastechnika__programozas'>Programozás</a></td></tr>

<tr><td class='menu'>  <a href='/szamitastechnika__weblapkeszites'>Weblapkészítés</a></td></tr>

<tr><td class='menu'>  <a href='/szamitastechnika__egyeb-kerdesek'>Egyéb kérdések</a></td></tr>

<tr><td class='menu'><em><a href='/szamitastechnika__programozas__uj-kerdes'>Új kérdés</a></em></td></tr>"


- semmi sem valós idejű, tehát ha arra várok, hogy választ kapjak egyik üzenetemre, folyton újra kell töltögetni az oldalt


- ahogy már írták fentebb, tényleg hiányzik a moderátorok nagyobb szintű ellenőrzése, vagyis az automata komment ellenőrzés


- a regisztrációt nem kötik semmiféle captcha-hoz, tehát a trolloknak könnyebb spam/válaszoló botot írni


- az oldhoz még mindig jQuery-t használnak (v1.3.2, Date: 2009-02-19 17:34:21 -0500 (Thu, 19 Feb 2009))


- a gyakori kérdések 2006-ban indult, az angol "megfelelője" a Quora 2009-ben, mégis fényévekkel korszerűbb felülettel és android applikációval rendelkezik jelenleg

2019. dec. 30. 22:14
 19/27 anonim ***** válasza:
64%

#16 ""Nem lehet utólag szerkeszteni a beküldött kérdést vagy választ." -- Ezzel csak részben értek egyet. Elég komoly trollkodásokra adna lehetőséget, ha egy már kiírt (és megválaszolt) kérdést meg lehetne változtatni. Gyanítom, akkor nem ennyi troll lenne, hanem legalább kétszer ennyi." - Érdekes, a Prohardver lapcsalád egyik oldalán sincs trollkodás, pedig ott is tudsz szerkeszteni. Sőt, ők nem rég fejlesztettek, előtte ők is mondhatni GYK-szinten voltak + extrákkal (hozzászólás szerkesztése pl.). Itt a hangsúly csak a kivitelezésen van, ha időlimites szerkesztési lehetőséget biztosítanának, mint ahogy a Prohardver lapcsalád oldalain is van, akkor máris semmivel sem lenne több troll. Sőt, ezt még meg lehetne spékelni szerkesztés jelölővel is, ami minden szerkesztett részt megjelöl a kérdezésed nélkül (vagy szerkesztési előzmény, mint Face-n). Az időlimit persze kellene így is.

Egyébként meg nekem nem hiányzik a fejlesztés, pedig én aztán szeretem a csicsát ilyen téren.

2020. jan. 11. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:

"Elég komoly trollkodásokra adna lehetőséget, ha egy már kiírt (és megválaszolt) kérdést meg lehetne változtatni."

Ha nem is megváltoztatni, de legalább kiegészíteni ott helyben, ne két oldal múlva bukkanjon fel a korrekció.

Amúgy #7-es korrektül összeszedte a lényeget. Nem használhatatlan, meg is lehet szokni, de néha azért bosszantó tud lenni. Például én nagyon tudtam örülni, mikor végre megoldódott, hogy ha a válasz írása közben átkerül a kérdés egy másik témakörbe, akkor a válasz küldése is megtalálja az új helyen. (Nem egyszer pötyögtem be már úgy hosszabb választ, hogy küldéskor ment is egyből a levesbe.)


A hasznos százalékkal kapcsolatban: találóbb név lenne, hogy x %-ban egyetértenek vele. :)

Ami hiányzik, az a kérdések és a kérdező kommentjeinek értékelhetősége.

2020. jan. 21. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!