Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egy Quaket megirni mennyi...

Egy Quaket megirni mennyi ido? Gondolom 10en 20an dolgoznak egy jatekon, es irnak hozza egy alapprogramot ami aztan futtatja. De ezekba programozok annak koszonhetik hogy befutnak ezek, mert olyan nagy tehetsegek, rengeteget tanulnak?

Figyelt kérdés
Az uj jatekokban az ujdonsag az a grafika, a hang esetleg uj storyk..hogyan fejlodik a jatekok vilaga, tudtok valamilyen erdekesseget?

2019. aug. 4. 18:35
 1/3 anonim ***** válasza:
86%

Mivel gyakorlatilag 6 különböző kérdést tettél fel egyben, vegyük apránként:


"Egy Quaket megirni mennyi ido?"


Attól függ hogy mekkora méretekben gondolkozol, és mennyire értesz hozzá. A ma elérhető technológiákkal seperc össze lehet dobni egy Quake szerű játékot, de nyilván a pályatervezés, meg a különböző kreatív folyamatok továbbra is időigényesek.


"Gondolom 10en 20an dolgoznak egy jatekon"

Újfent, attól függ. Vannak ún. single developer játékok, amelyeket egyetlen ember készít, és vannak a spektrum másik végén a AAA játékok, amelyeken többszáz ember dolgozik.


"... es irnak hozza egy alapprogramot ami aztan futtatja."

Igenis meg nem is. A játékfejlesztés a game engine-el kezdődik, amely rengeteg eszközzel segíti a játék fejlesztését, és a különböző folyamatok összevonását. Jobb esetben már meglévő engine-el dolgozol, de van amikor az engine-t is meg kell először írni (ezt rendszerint nagy fejlesztőstúdiók csinálják, akiknek megvan a kapacitásuk erre). Aztán ebben az engine-ben készítik el a játékot magát, itt érnek össze a különböző resource-ok, karaktermodellek, hangeffektek, pályadesing-ok, ebben írják meg a játéklogikát, és így tovább, mígnem az eredmény egy működő játék lesz.


"De ezekba programozok annak koszonhetik hogy befutnak ezek, mert olyan nagy tehetsegek, rengeteget tanulnak?"

Először is, nem programozók, játékfejlesztők. A játékfejlesztés egy igen széles spektrumon történik, ami nem merül ki a programozásban, grafikusok, hangmérnökök, írók, animátorok, pályatervezők, és még sokan mások dolgoznak egy-egy játékon.

Másodszor, igen is, meg nem is. Ahhoz, hogy jó játékot készíts, kell tapasztalat, kellő mennyiségű tudás, és sok esetben tehetség. Ahhoz, hogy sikeres játékot készíts kell ez, és még rettentő sok szerencse, amit helyettesíthetsz rettentő sok pénzzel. Teljesen mindegy menynire jó egy játék, ha senki sem hall róla, vagy senkit sem tudsz meggyőzni róla, hogy érdemes játszaniuk vele. Marketing. Újabb fontos aspektusa a játékfejlesztésnek.


"Az uj jatekokban az ujdonsag az a grafika, a hang esetleg uj storyk"

Az új játékokban az újdonság az lényegében minden. Folyamatos a technológiai fejlődés, a technológiai fejlődés pedig utat nyit a kreatív megvalósításoknak. A grafika nyilván a legfeltünőbb, de rengeteg más aspektusban is a technológia fejlődése tette lehetővé a kifinomultabb kreatív munkát. Ékes példa, karakterdialógusok. A Witcher 3-at tartják az egyik legjobb RPG játéknak az elmúlt jópár évben. Számos kvalitása van, jó sztori, érdekes világ, csilivili hair grafika. De az egyik legkiemelkedőbb erénye a dialógusrendszere. Már régebben is használtak számos játéknál úgynevezett dialógusrendszereket, amelyekben félig automatizálva tudnak komplett karakterdialógusokat összerakni, ami meghatározza, hogy mikor melyik karakter hogyan mozogjon, melyik animációt játssza le, szövegre illeszti a szájmozgásukat, és így tovább. Példa akad dögivel, elég csak végignézni pl a Bioware játékait, Mass Effect, Dragon Age, KotOR, mindenhol iylen dialógusrendszert használtak. De a mai napig senki nem tudta überelni azt a dialógusrendszert, amit a CDPR rakott össze a Witcher 3-hoz. Abban a játékban azért tűnnek a karakterdialógusok olyan élethűnek, és sokszínűnek, mert a valaha látott legjobb dialógusrendszert írták meg mögé, ezzel szélesítve az animációért felelős személyek eszközkészletét, és felgyorsítva a munkájukat.

2019. aug. 4. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

amennyi alapot ad az Unreal/Unity engine (ha ezeket használod), akkor elég hamar meglehetsz vele


én is hobbi szinten játékfejlesztéssel foglalkozom (programozóként), mellette van egy komolyabb projekt amit csinálunk

szerintem egész jól néz ki és ha komolyabban ráfekszik az ember relatíve "hamar" meg van vele (értsd ez több hónap legalább)


utazási időmet hasznosítva egy egyszerűbb kártyajátékot összeraktam 3 hónap alatt úgy, hogy a grafikát nem én készítettem (főleg ez volt időigényes)


ha megnézel 1-2 tutorialt meglátod, hogy mennyi mindent meglehet csinálni, HA értesz az adott enginehez

2019. aug. 5. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Te milyen reszt vallalsz a programbol, es mi a masik projekt?
2019. aug. 5. 12:08

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!