Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Mért nem mutatja a texturát...

Mért nem mutatja a texturát blenderben?

Figyelt kérdés
Sikerült texturáznom Composting módban de F12-nél simán mutatja :(! Mit kell még csinálni?
2017. márc. 23. 20:24
 1/7 tabaki ***** válasza:

„Mit kell még csinálni?”


Ha már értelmetlenségeket beszélsz, legalább bemutatni a .blend-fájlodat, hátha magunktól is ki tudjuk találni, mit akarsz.

2017. márc. 23. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
A problém megoldodott...Kell video? Igaz csak egy kis mozgas vam benne..De buszke vagyok rea
2017. márc. 24. 00:18
 3/7 tabaki ***** válasza:
Jöhet, kíváncsi vagyok rá.
2017. márc. 24. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 tabaki ***** válasza:

Az ilyesmit nem muszáj privátban... Nem rossz, csak így tovább.

Csináltam én is egyet a múltkori próbám újrahasznosításával:

[link]

2017. márc. 25. 02:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Ez rohadt jó!:D

Elmondaád konyhanyelven hogyan kell mozgatni a kereket?

2017. márc. 25. 08:44
 6/7 tabaki ***** válasza:
A másik kérdésednél már elmondtam, ettől függetlenül még részletezem, csak már fáradt vagyok hozzá. Legközelebb holnap este leszek gépnél, addig légy türelemmel.
2017. márc. 26. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 tabaki ***** válasza:

Na, lássuk... Remélem jó sorrendben linkeltem a képeket. A szövegek fordításakor nem használtam a Blender magyarítását, azok tehát valószínűleg eltérnek attól, ami a magyar képernyőn megjelenik. Szó szerinti tükörfordítás helyett megpróbáltam inkább az értelmüket visszaadni.


Elkészíted a kereket. Én most a szokásos helyzetben raktam be, tehát elölnézetből (Num1) látszik, vagyis az Y tengely körül kell forgatni. A példában 30 FPS-t használok, és azt szeretném, hogy a kerék két másodperc alatt tegyen meg egy teljes fordulatot. Az első képkockánál 0 fokos az elfordulás, ezt megjegyezteted a következő módon:

A jobb panel Rotation rovatának Y ablakocskájába kattintasz a JOBB egérgombbal, ekkor egy menütábla jelenik meg, amelyen az Insert Single Keyframe (önálló kulcspozíció beszúrása) pontot választod. Ezzel azt éred el, hogy a program kizárólag az Y tengely körüli forgatást jegyezze meg.

[link]


Az idővonalon vagy a kockaszámlálóba írt értékkel két másodperccel későbbre, azaz a 60. képkockára állsz. Ez a teljes fordulat, ezért itt 360 fokot kell beállítanod. Az én kerekem az óramutató járásával ellentétes irányban forog, ezért a -360 értéket használom. Írd ezt be a jobb panel Rotation rovatának Y ablakába, és az előző módon jegyeztesd meg vele.

[link]

Megjegyzendő, hogy a program az első érték beírása után már tudja, hogy ebben az ablakban újabb érték várható, ezért egyszerűbben is csinálhatod. A -360 beírása után maradj az egérrel az Y ablakon, és nyomd meg az I billentyűt. Ekkor a Blender a menütábla nélkül, azonnal feljegyzi magának az ablak tartalmát (ha még nem volt előzőleg bevitt érték, akkor mind a három tengely helyzetét rögzíti).


Ha most elindítod az animációt, láthatod, hogy a megoldás még nem teljes: A kerék puhán indul és érkezik -- vagyis először lassúbb, aztán felgyorsul, majd ismét lelassul -- ezenkívül a 60. képkockánál befejezi a mozgást. Állj át az Animation képernyőre, itt a görbeszerkesztő ablakban megfigyelheted a szóban forgó Y Euler Rotation mozgásgörbe lefutását (nálad vélhetőleg nem ilyen áttekinthetően jelenik meg, én már összenyomtam és a megfelelő helyre húztam a képét, hogy jól látsszon).

[link]


Az egérrel a görbeszerkesztő ablakban állva nyomd meg a T gombot, és a megjelenő Set Keyframe Interpolation (kulcsképkocka interpolációjának beállítása) menütábla Interpolation oszlopában válaszd a Linear (egyenes) pontot. Ennek hatására a görbe egyenletesen halad a fázisok között, ennek hatására a mozgás állandó lesz az eddigi gyorsuló-lassuló helyett.

[link]

[link]


Válaszd a Channel menü Extrapolation Mode / Made Cyclic (F-Curve) pontját (csatorna / extrapolálás módja / ismétlődővé tétel (F-görbe)). A rejtélyes kifejezések értelmét hadd ne próbáljam meg kibontani, a lényeg az eredmény: Az animáció az utolsó (itt egyszerűen a második) kulcspozíció után az elejére ugrik, és tovább ismételgeti a mozgást.

[link]

[link]

Mivel a kerék visszafordulása a befejező és kezdő kockák váltása közben történik, a renderelt videón nem látszik, vagyis folyamatos egy irányú forgást tapasztalsz.


Így néz ki az eredmény:

[link]


Két megjegyzés:

Ha a kerék egyszínű, nem pedig mintás, mint az enyém, akkor természetesen nincs is szükség teljes, 360 fokos fordulatra, ebben az esetben például elegendő lett volna egynyolcad fordulat, amíg az egyik küllő a másik helyére nem ér.

Ha az animált kereket egy másik tárgyhoz rögzíted (például egy tengelyhez parenteled), akkor azzal együtt mozgathatod úgy, hogy közben tovább forog.

2017. márc. 26. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!