Mért nem mutatja a texturát blenderben?
„Mit kell még csinálni?”
Ha már értelmetlenségeket beszélsz, legalább bemutatni a .blend-fájlodat, hátha magunktól is ki tudjuk találni, mit akarsz.
Az ilyesmit nem muszáj privátban... Nem rossz, csak így tovább.
Csináltam én is egyet a múltkori próbám újrahasznosításával:
Ez rohadt jó!:D
Elmondaád konyhanyelven hogyan kell mozgatni a kereket?
Na, lássuk... Remélem jó sorrendben linkeltem a képeket. A szövegek fordításakor nem használtam a Blender magyarítását, azok tehát valószínűleg eltérnek attól, ami a magyar képernyőn megjelenik. Szó szerinti tükörfordítás helyett megpróbáltam inkább az értelmüket visszaadni.
Elkészíted a kereket. Én most a szokásos helyzetben raktam be, tehát elölnézetből (Num1) látszik, vagyis az Y tengely körül kell forgatni. A példában 30 FPS-t használok, és azt szeretném, hogy a kerék két másodperc alatt tegyen meg egy teljes fordulatot. Az első képkockánál 0 fokos az elfordulás, ezt megjegyezteted a következő módon:
A jobb panel Rotation rovatának Y ablakocskájába kattintasz a JOBB egérgombbal, ekkor egy menütábla jelenik meg, amelyen az Insert Single Keyframe (önálló kulcspozíció beszúrása) pontot választod. Ezzel azt éred el, hogy a program kizárólag az Y tengely körüli forgatást jegyezze meg.
Az idővonalon vagy a kockaszámlálóba írt értékkel két másodperccel későbbre, azaz a 60. képkockára állsz. Ez a teljes fordulat, ezért itt 360 fokot kell beállítanod. Az én kerekem az óramutató járásával ellentétes irányban forog, ezért a -360 értéket használom. Írd ezt be a jobb panel Rotation rovatának Y ablakába, és az előző módon jegyeztesd meg vele.
Megjegyzendő, hogy a program az első érték beírása után már tudja, hogy ebben az ablakban újabb érték várható, ezért egyszerűbben is csinálhatod. A -360 beírása után maradj az egérrel az Y ablakon, és nyomd meg az I billentyűt. Ekkor a Blender a menütábla nélkül, azonnal feljegyzi magának az ablak tartalmát (ha még nem volt előzőleg bevitt érték, akkor mind a három tengely helyzetét rögzíti).
Ha most elindítod az animációt, láthatod, hogy a megoldás még nem teljes: A kerék puhán indul és érkezik -- vagyis először lassúbb, aztán felgyorsul, majd ismét lelassul -- ezenkívül a 60. képkockánál befejezi a mozgást. Állj át az Animation képernyőre, itt a görbeszerkesztő ablakban megfigyelheted a szóban forgó Y Euler Rotation mozgásgörbe lefutását (nálad vélhetőleg nem ilyen áttekinthetően jelenik meg, én már összenyomtam és a megfelelő helyre húztam a képét, hogy jól látsszon).
Az egérrel a görbeszerkesztő ablakban állva nyomd meg a T gombot, és a megjelenő Set Keyframe Interpolation (kulcsképkocka interpolációjának beállítása) menütábla Interpolation oszlopában válaszd a Linear (egyenes) pontot. Ennek hatására a görbe egyenletesen halad a fázisok között, ennek hatására a mozgás állandó lesz az eddigi gyorsuló-lassuló helyett.
Válaszd a Channel menü Extrapolation Mode / Made Cyclic (F-Curve) pontját (csatorna / extrapolálás módja / ismétlődővé tétel (F-görbe)). A rejtélyes kifejezések értelmét hadd ne próbáljam meg kibontani, a lényeg az eredmény: Az animáció az utolsó (itt egyszerűen a második) kulcspozíció után az elejére ugrik, és tovább ismételgeti a mozgást.
Mivel a kerék visszafordulása a befejező és kezdő kockák váltása közben történik, a renderelt videón nem látszik, vagyis folyamatos egy irányú forgást tapasztalsz.
Így néz ki az eredmény:
Két megjegyzés:
Ha a kerék egyszínű, nem pedig mintás, mint az enyém, akkor természetesen nincs is szükség teljes, 360 fokos fordulatra, ebben az esetben például elegendő lett volna egynyolcad fordulat, amíg az egyik küllő a másik helyére nem ér.
Ha az animált kereket egy másik tárgyhoz rögzíted (például egy tengelyhez parenteled), akkor azzal együtt mozgathatod úgy, hogy közben tovább forog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!