Van értelme LCD monitor esetében a 60 fps feletti game értéknek? Hiszen a monitor is fix 60hz-es így hiába akár 100 az fps a monitor úgyse képes erre.
Itt a gyk-n nemrég halálig győzködtek (volna) hogy de igenis van értelme, mert ha az a monitor 120 hz-es akkor ők bizpny látják a különbséget.
És amikor visszakérdeztem, hogy 120hz? CRT monitort használsz talán? Azt meg melyik múzeumból loptad? Akkor meg kiderült hogy azt se tudja a barma, mi az a crt és persze nem az van neki hanem LCD amely bizony fix 60-as.
De még utána is akartak győzködni hogy de ők látják a 120-as fps-t. Egy 60-as LCD-n.
Vérpistikék.
Léteznek magasabb frekvencián dolgozó LCD monitorok, csak jelzem.
Más kérdés, hogy az emberi agy feldolgozóképessége jó esetben is 40-45 képnél tetőzik másodpercenként, szóval 60 fölé menni már teljesen fölösleges.
Kicsit régi kérdés, de:
Nekem GTX 1070-em van, mindennel jócskán 60 fps fölött vagyok, semmi különbséget nem látok pl Shadow of Mordorban 60 és 100 között
Igazából ez körülményfüggő. A legtöbb esetben nemigen látsz különbséget 60 fps felett, viszont az emberek nem képkockákban látnak, hanem alapvetően a változásokat észleljük. Extrém esetben (fekete képernyőn egy hirtelen fehér villanás) akár 500 hz-es képváltás mellett is észlelni tudjuk a különbséget, viszont egy komplex képi világú játék esetében már ennek a töredékénél sem érzünk jelentős különbséget.
VISZONT!
A magasabb FPS-nek igenis megvannak az előnyei, még akkor is, ha nem igazán látjuk folyékonyabbnak a képet 60 fps felett. Szokták mondogatni, különösen CS:GO játékosok, hogy az ideális az, ha az fps ráta legalább kétszerese a képfrissítési aránynak. Miért? A monitor és a videokártya rendszerint nem dolgoznak szinkronban, így a videokártya meglehet, hogy aközben tol ki magából egy új frame-et, miközben a monitor frissíti a képet. Ez az ún. screen tearing-hez vezet, amikor a kijelző tetején még az előző képkocka látszódik, az alján pedig már a következő. AZ ilyet egy 60Hz-es monitoron könnyen észre lehet venni, hiába tart csupán a következő képfrissítésig. Viszont ha magasabb az fps rátád, akkor két képkocka között kevesebb idő telik el, tehát kisebb lesz a különbség, a screen tearing kevésbé észrevehető.
Ugyanúgy javasolják a kétszeres fps rátát az input lagg miatt. Mivel a monitor és a videokártya nem egyszerre dolgozik, ezért a kép amit a monitor megjelenít nem azt mutatja, ami abban a pillanatban történik, hanem ami az előző frame generáláskor történt, így lehet szó akár több századmásodperces késleltetésről is. A magasabb FPS ráta ezt a különbséget is csökkenti, és egy gyors reakciót igénylő játékban (állítólag) ez előnyhöz vezethet.
És végül, bár lehet, hogy a magasabb frame rate esetén nem látunk jelentős különbséget, de nem csak olyan fronton hasznos, amit látunk. Ugyanis a játékokban nem csak a kép kigenerálását határozza meg az fps, hanem az irányítás kezelését is. Az egérmozgatást is akkora időközönként dolgozza fel, ahogy a képeket kigenerálja, és a magasabb framerate esetén érezhető, hogy sokkal precízebben, sűrűbben értékeli ki az egérmozgatást, folyamatosabb, simább a kezelése. Ugyanis az egér mozgását nem kizárólag a látásunkkal érzékeljük, gondolom nem kell mondanom, hogy valahogy sokkal jobban tudjuk követni egy egér mozgását, ha mi irányítjuk, mintha csak nézzük ahogy más kezeli. Tudjuk merre, és hogyan fog mozogni, és ezért tetemesen jobb a reakcióidőnk ami annak az irányítását illeti. Elég gyors, hogy észlelhető különbség legyen a másodpercenkénti 60 és 120 mintavétel között.
Szóval a magas fps ráta igenis hasznos, de van egy nagyon fontos kikötés. A magas fps ráta mondhatjuk, hogy előnyös, és hasznos, de ami kiemelten fontos, az az, hogy az fps ráta fix legyen. Lehet, hogy 60 és 120 fps között nem észlelünk nagy különbséget, de a szemünk érzékeny a változásra, és ha hirtelen ugrik le az fps 120-ról 60-ra, azt igenis érzékeljük, mintha hirtelen belassulna a játék. Ha nagyon széles íven ugrál az fps, azt úgy fogjuk érezni, mintha akadna a játék, mintha 30 fps sem lenne meg. Pedig mondjuk 250 és 70 között ugrál.
Nekem ezek az észrevételeim ami az fps rátát illetik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!