Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Miért használnak a játékok...

Miért használnak a játékok poligonokkal ábrázolt köröket, hengereket szabályosak helyett?

Figyelt kérdés
2015. dec. 17. 20:52
 1/2 anonim ***** válasza:
A való világban nincsenek pixelek, minden folytonos. Ezt digitálisan nem lehet reprezentálni. A technika fejlődésével a kör egyre szabályosabbnak tűnik, egyre több pixelből áll, de soha nem fog végtelen pixelből állni, mint a "valóságban". Akkor végtelen mennyiségű memória kéne a tárolásához, végtelen időbe kerülne kiszámítani, kirajzolni stb. A jelenlegi informatikai infrastruktúrával kivitelezhetetlen.
2015. dec. 17. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 tabaki ***** válasza:
A 3D-programokban a mértani testekre használnak más alapú leírásokat is. Anélkül, hogy mélyebben ismerném a témát, valószínűsítem, hogy ezek a módszerek nem olyan hatékonyak, mint a poligongeometria. Azt is el tudom képzelni, hogy a textúrázáshoz végül mégis poligonokká kell átszámolni felületeket -- ha így van, az máris többletszámolást jelent. Végül pedig: A játékokra nem jellemző, hogy csupa szabályos testből épüljenek fel, és az egységes leíró módszer vélhetőleg egyszerűbb és gyorsabb, mintha többfélét kellene kombinálni.
2015. dec. 18. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!