Hogyan lehet a blenderben tárgyakat/texturákat hozzáadni?
Nem egészen világos, hogy a kérdésed miféle viszonyban van a leírásoddal. Természetesen egy fölvett videórészletet is lehet mozgatni, vagyis animálni egy másik videóban, mint ahogyan egy felvett helyszínbe is bele tudsz illeszteni más részleteket, ilyenkor a megoldás valóban a zöld háttér. Nagyon gyanakszom viszont, hogy te nem ezt kérdezed tulajdonképpen, hanem emberi munka nélkül akarsz térbeli tárgyakat a videófelvételből létrehozni. Ez nem fog menni, sem az ingyenes Blenderrel, sem a címkében megpendített méregdrága After Effects-szel. Az ilyesmihez vélhetőleg nem kamera, hanem különleges hardver szükségeltetik, mint például térszkenner, vagy a Leonar3Do program „madara”, speciális érzékelőkkel felszerelt stúdió, vagy legalább térbeli adatokat szolgáltató lézeres mérőeszköz. Vélhetőleg egyik sem két fillér, nem beszélve a működtetésükhöz szükséges egyedi szoftverekről, amelyeket aligha tudsz csak úgy bárhonnét letölteni.
A Blender kamerakövetési funkciójával természetesen lehet kísérletezni, ez azonban nem igazán könnyű műfaj, nehéz vele pontos eredményt elérni, és a hozzáértésen túl még elég sok munkát is igényel. Ha rám hallgatsz, ezerszer egyszerűbb a tárgyakat három nézetből lefényképezni, és a képekre rászerkeszteni. Ez sokkal kevesebb szakértelmet igényel, sokkal kevesebb szívással jár, és sokkal pontosabb modelleket eredményez. A videóba való beillesztésük még így is épp elég bonyodalommal jár, de ez álló kamera esetén nem is olyan vészes. Ebben az esetben nincs szükség a nehézkesen szabályozható zöld háttérre sem, csak a megfelelő, nem túl összetett node-beállításokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!