Blenderben textúrázásnál a szerkesztő vonalak mentén a textúra nem úgy viselkedik ahogy kellene. Hogyan tudnám elérni hogy függőlegesen legyen a textúra, ne pedig így ahogy a képen van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem vagyok benne biztos, hogy jót mondok, talán mégsem ártott volna bemutatnod a .blendet.
Szerintem a szerkesztőpanelon meg van adva, hogy UV-textúrát akarsz használni. Nekem ez más textúrával, de a te anyagbeállításaiddal a következőt eredményezte:
Az anyagod egyébként tökéletesen megfejthetetlen enigma a számomra. Miért kapcsolod az (egyébként JPG-képen nem is létező) átlátszóságot a felület durvaságához? Mit remélsz a kép és a felület domborításának összekötésétől?
Visszatérve az UV-textúrára, az egyszerűbb esetben fölösleges, kifinomultabb változatban pedig pontosan meghatározandó az UV/Image Editorban. Itt a szimplább változat, UV nélkül, simán csak négy oldalról az anyagra vetített mintával:
Ennek az anyagbeállításai nálam (én is igyekeztem nagyon primitív anyagot csinálni, annak nincs jelentősége, hogy az enyém történetesen fényes):
Ez meg az UV-val, de annak tisztességes elrendezése után -- látható, hogy a minta így tökéletesen a helyére kerül, például az élek pontosan a zöld sávokra, így az a rész egységesen zöld, szemben az iménti megoldás véletlenszerűen odakerülő mintájával:
Az anyag -- Észreveheted, hogy itt a tárgy eredeti méretéhez, hanem az UV-hoz igazítva kértem a minta elrendezését, egyébként ugyanaz:
Itt látható, hogy hogyan helyeztem el a felület darabjait az UV-szerkesztőben:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
+ ...itt NEM a tárgy eredeti méretéhez, hanem...
(A fenébe.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ezen talán jobban látszik, hogy pontosan is illeszthető a minta (UV, a szerkesztőből mentett layoutra rajzolva):
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!