Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blenderben én miért nem tudok...

Blenderben én miért nem tudok fát modellezni?

Figyelt kérdés

Addig eljutottam, hogy betettem a fát, és ott állítottam rajta dolgokat, de pl.: a shape-nél bármit kiválasztottam maradt ugyan olyan ellentétben ezekkel a videóknál:

https://www.youtube.com/watch?v=lYWDK1ul0g4

https://www.youtube.com/watch?v=R5qQNq_T8eI

itt 0:55

és textúrázni sem tudom, a játékban sem jelenik meg.



2015. aug. 15. 19:26
 1/4 tabaki ***** válasza:

Engedelmeddel elsősorban a shape-problémáddal foglalkoztam, a többi remélhetőleg megoldódik menet közben.


A Blender folyamatosan változik, az újabb verziókban nem biztos, hogy ugyanúgy működnek a dolgok. Feltételezem, hogy te az aktuális változatot használod.

Az egyik lehetőség, hogy megpróbálod a szerkesztést egy régebbiben elvégezni. Az én gépemen történetesen a 2.73a a legrégebbi, amelyet sebtében elő tudtam kotorni, ott úgy veszem észre, hogy az Add Curve: Sapling engedélyezése után a videóban látható módon állítható be a Shape.

A másik, hogy figyelembe veszed a naprakész verzió figyelmeztetését: at least three "Levels" of branching are needed (kb.: legalább hármas elágazási szint szükséges), tehát a Geometry sort lenyitva a Branch Splitting beállításokra lépsz, és ott megnöveled a Levels értékét. Ezután a Geometrybe visszatérve már használhatod a Shape-et.


Ami a textúrázást illeti, nekem problémátlanul sikerült a szokásos UV-vel, igaz, hogy ezt már nem is néztem meg a videóban.


A Blender Game egy kicsit furcsán viselkedett: Alaphelyzetben én sem láttam semmit, ezek után a fát átalakítottam mesh-sé, onnantól fogva látta. A furcsaság abban nyilvánult meg, hogy miután Ctrl+Z-vel visszaléptem (tehát ismét görbe lett belőle), a Blender Game továbbra is látja, akkor is, ha új kamerával, más szögből nézem. Ezen az se változtatott, ha bezártam és újra nyitottam a fájlt. Az okát nem tudom, de izgalmas rejtélyek nélkül talán élni sem volna érdemes...

2015. aug. 15. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 tabaki ***** válasza:

Hazudtam! Valamit rosszul csináltam, a görbévé visszaalakított fa mégsem jelenik meg a BGE-ben (köztünk legyen mondva, ez a természetes). Tehát az elkészült fát Alt+C-vel mesh-sé kell alakítanod, akkor teheted be a játékba.

[link]

2015. aug. 15. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 tabaki ***** válasza:
Na tessék, mindig tanul az ember: A tutorialban látott sorrendben is működik: Ha beállítod a szürke Shape-et, akkor ugyan még nem csinál semmit, de ha utána megnöveled a Branch Splitting Levels értékét (pont úgy, mint a videóban), akkor utólag átvált a beállított formára. :)
2015. aug. 15. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! :)
2015. aug. 16. 08:21

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!