Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Hogy csinálják a meséket és...

Hogy csinálják a meséket és az animéket?

Figyelt kérdés
Nem hiszem hogy manapság is a kézzel megrajzolás a beszkennelés színezés, háttér csatolás lenne a divat úgy halottam, hogy csontvázra húzzák rá a karaktert. De ahhoz hogy ez megtudják tenni egy 3d-s szoftverben meg kell először rajzolni a karaktert (legalábbis ha van térbeli kamera mozgás)viszont ha ott rajzolják meg akkor nem lesz rajzszerű, hanem olyan 3d-s animáció hatása lesz. Ha valaki tud erről az kérem írjon, valamint program nevet/neveket is. Köszönöm

2014. okt. 16. 21:52
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
2014. okt. 16. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

3D ben nem rajzolnak, hanem modelleznek, a kettőnek semmilyen tekintetben nincs köze egymáshoz.

Csont animáció van 2d ben, és 3d ben is, mindkét esetben az az előnye, hogy nem minden részletet kell kézzel áthúzni\átrajzolni, hanem előzetes felkészítés után(skin\rig) csak bizonyos pontokat kell mozgatni. Kézi rajzos animációnál ezt nem lehet teljesen megúszni, általában a főbb elemeket csontokkal oldják meg, a többit meg kézzel átrajzolják.


A rajz részét pedig táblákkal csinálják, általában direkt erre a célra fejlesztett szoftverrel(nagy neveknél nem ritka az sem, hogy házon belüli eszközről van szó ~ nem tudod se megvenni, se letölteni sehonnan).

2014. okt. 16. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 tabaki ***** válasza:

Úgy van, a 2D-figurák ugyanúgy becsontozhatók, mint a 3D-modellek. Egyszerű házi babrálásra kipróbálhatod a Pivot, Stykz, Creatoon, Synfig Studio programokat.

De annak sincs akadálya, hogy 3D-ben csinálj klasszikus rajzfilmre emlékeztető hatást. Például a szintén ingyenes Blenderbe épített FreeStyle renderelési lehetőséggel rajzos, egyszerűen színezett filmeket készíthetsz:

[link]

Ezen a kis próbán egy másik módszert alkalmaztam a Blenderben, egy sík modellt mozgattam csontozással:

https://www.youtube.com/watch?v=9QQ32klsJxo&feature=youtu.be

2014. okt. 16. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Igen ezt értem, jómagam is próbálkozo toon boom studióval, de ha 2d-ben csontvázolnak fel valamit akkor hogy oldják meg például azt hogy a kamera körbeforogjon a karakter körül és az ilyen nézetválltásokat?
2014. okt. 17. 09:10
 5/12 tabaki ***** válasza:
Valószínűleg 3D-ben. Kézzel is meg lehet rajzolni, de az manapság tényleg nem számít gazdaságos megoldásnak.
2014. okt. 17. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
akkor annak meg gru és társai hatása lesz nem pedig anime és rajzfilm...Szóval értitek a problémám...?!
2014. okt. 17. 11:20
 7/12 tabaki ***** válasza:
2014. okt. 17. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 tabaki ***** válasza:
2014. okt. 17. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim válasza:
Nos én nem igazán szeretem a 3D-set.
2014. okt. 17. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Értem, és akkor miben érdemes megcsinálni? Modellezni 3ds maxban és forgatni is ott vagy esetleg forgatni már mondjuk after efect-ben? Tudom kissé előre gondolkodom...
2014. okt. 17. 19:02
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!