Hogy csinálják a meséket és az animéket?
3D ben nem rajzolnak, hanem modelleznek, a kettőnek semmilyen tekintetben nincs köze egymáshoz.
Csont animáció van 2d ben, és 3d ben is, mindkét esetben az az előnye, hogy nem minden részletet kell kézzel áthúzni\átrajzolni, hanem előzetes felkészítés után(skin\rig) csak bizonyos pontokat kell mozgatni. Kézi rajzos animációnál ezt nem lehet teljesen megúszni, általában a főbb elemeket csontokkal oldják meg, a többit meg kézzel átrajzolják.
A rajz részét pedig táblákkal csinálják, általában direkt erre a célra fejlesztett szoftverrel(nagy neveknél nem ritka az sem, hogy házon belüli eszközről van szó ~ nem tudod se megvenni, se letölteni sehonnan).
Úgy van, a 2D-figurák ugyanúgy becsontozhatók, mint a 3D-modellek. Egyszerű házi babrálásra kipróbálhatod a Pivot, Stykz, Creatoon, Synfig Studio programokat.
De annak sincs akadálya, hogy 3D-ben csinálj klasszikus rajzfilmre emlékeztető hatást. Például a szintén ingyenes Blenderbe épített FreeStyle renderelési lehetőséggel rajzos, egyszerűen színezett filmeket készíthetsz:
Ezen a kis próbán egy másik módszert alkalmaztam a Blenderben, egy sík modellt mozgattam csontozással:
https://www.youtube.com/watch?v=9QQ32klsJxo&feature=youtu.be
Nem, nem értem. Miért nem rajzfilm- vagy anime-szerűek a következők?
https://www.youtube.com/watch?v=bMW1hqTlM_w
https://www.youtube.com/watch?v=dG-MPHPO1FU
https://www.youtube.com/watch?v=QzSjo8riiSU
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!