Legjobb 3D program? 3DS max, Cinema 4D, Maya vagy?
"Most kezdenék neki."
Akkor miért akarod a _legjobbat_? Nem kéne talán egy kicsit ismerkedned a műfajjal előtte? Mondjuk Blenderrel? Hátha szerzel annyi tapasztalatot, hogy utána magad döntsd el, melyik áll neked kézre? Az ugyanis gyermeteg elképzelés, hogy létezik "legjobb". Ezek mind kiváló programok, de a megközelítésükben eltérnek egymástól. Ha valamelyiknek a gondolatmenete megtetszik, válaszd azt. Érdekes elképzelés, hogy mondjuk a Maya logikája megegyezik a te gondolkodásoddal, de Maxben dolgozol, mert az a legjobb... Szóval, előbb tanulj annyit, hogy ki tudd próbálni őket. Így egy kissé muris: Rollerezni sem tudsz, de már vadászbombázóra kérsz tippet.
Nekem egy kicsit eltér a válaszom a többiekétől... az ellentetjét ajánlom.
Kezd a legprofibbal ha teheted, és megteheted. Minden van ingyenes tanulói verziója.
Miért vezetnél Opelt, ha a világ legjobb autó közül is válogathatsz.
A Blender is nagyon jó, a legjobb ingyenesen használható szoftver, de én azt ajánlom kezd 3ds Maxal vagy Maya-val. Ez a kettő a legtöbbet használt program, és az oka is megvan.
Kicsit bonyolultabb mint pl a Blender, de annyi videót/segítséget találsz a neten, hogy egyszerűen csak azért mert egyszerűbb, nem éri meg Blenderrel kezdeni.
Ezek (Max és Maya) a legjobbak, de a kettő eléggé különbözik egymástól. Soknak elég nehéz átváltani egyikről a másikra. Szerintem már van elképzelésed hogy mégis mit akarsz majd csinálni. Az alapján válassz a kettő közül. Mindkettő jó mindenre, de a Maya inkább organikus formák modellezésére jó, a Max pedig inkább geometrikus formákra megfelelő, de mint mondtam, mindkettő jó mindenre.
Nézz videókat és figyelj arra hogy mit hogyan csinálnak, az alapján el tudod dönteni hogy neked melyik tetszik jobban, meg persze letöltöd és te is próbálgatod.
Előző vagyok.
A C4D-ról is jókat hallottam, sokan használják, de nem próbáltam soha, videókat sem néztem róla... nem tudok arról vélemény mondani.
A hallottak alapján, talán a a ranglistán a Max és a Maya után van, viszont a kezelőfelület teljesen más mint az emlitett kettőnél.
Az Autodesk mindent megtesz hogy az övé legyen a legjobb, és a Max/Maya nagyon elterjedt program, fejleszteni fogják hogy mindig a legjobb legyen, tutorialokat készítenek, az AREA (area.com) nagyon sokat segíthet mindenkinek...
...de nem reklámozni szeretném, nézd meg magadnak, és döntsd el hogy neked melyik tetszik legjobban. Ha szeretnél vele (3D) komolyabban foglalkozni a jövőben, akkor nézd meg hogy azon a területen milyen szoftver használnak legjobban amelyik területen szeretnél fejlődni.
Persze, mert ingyenes. Ha valaki villantani akar, hogy ő milyen vérprofi, inkább a legdrágább fizetős programjaival fog hivalkodni, amelyekért nyilván számolatlanul dobta ki a drága pénzt, ahogyan 2D-ben a Photoshopért szokás... A Blender zseniális, izgalmas, komoly eredményeket tudhat maga mögött, csak ugye akkor tudsz vele dicsekedni, ha te is letettél valamit az asztalra...
Mindenesetre, ellenőrizheted, hogy nem egészen nudli program, ha belekukkantasz a vele készült animációkba:
[link] features-gallery/blender-open-projects/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!