Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » 3d modell autó képekből?

3d modell autó képekből?

Figyelt kérdés
Lehet úgy forgatható 3D-s modell autót gyártani valamilyen programmal, amit képekkel adok meg (bal-jobb oldal, teteje, alja...stb)?
2011. máj. 18. 20:19
 1/3 anonim ***** válasza:

Két lehetőséged van:


1. Panoráma készitéssel:

Legnagyobb hátránya, hogy kell hozzá egy fényképezőgép panoráma képek készitéséhez használt optikával, továbbá szükséged lesz egy állványra és egy motorikus panoráma állványfejre.



Alsó hangos is kb 300.000 Ft-ba belekerülnek ezek, de ha profi cucc kell, akkor viszont akár milliókat is rá lehet költeni.


Igy néz ki egy panoráma kép, amit már egy panoráma makerrel fel is tudsz használni 360 panoráma elkészitésére:

[link]


Ezekkel az eszközökkel elkészitett képeket, pedig egy panorama maker szoftverbe importálod, ami automatikusan elkésziti a panorama képet.


Valami ilyen eredményt kell kapnod:

[link]


Ezzel a megoldással, csak egy fix pont körül tudsz mozogni.


2. 3D modellező és animáció készitő alkalmazással (3D Studio Max, Maya, Blender):


Legnagyobb hátránya, hogy egy ilyen alkalmazás megfelelő szintű elsajátitása akár évekbe is beletelhet.


Meg kell tanulnod a modellezést (jelen esetben blueprintek használatával)

Továbbá:

Texturázást

Bevilágitás és környezet használatát

animáció készitést

kamerák használatát


Ezekkel az alkalmazásokkal viszont tudsz már panoráma képeket is késziteni.


Bocsi a helyesirási hibákért, de a billentyűzeten nincs hosszú i, és nem akartam azzal tökölni, hogy a karakter numerikus kódját pötyögjem be folyton.

2011. máj. 19. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Azthiszem nem fogalmaztam világosan :) a hibákért semmi gond ^^. Szóval. Van egy autó amit terveztem. Ehhez külön szerzek alkatrészeket (google képek, megrajzolom) és azokból összerakni egy modell-t :) Ha erre tudod a megoldást/progit várom :)
2011. máj. 19. 15:58
 3/3 anonim ***** válasza:

A fent említett két lehetőség pontosan arra való, amit te akarsz.


Az első módszer neked nem kifejezetten megfelelő,mivel azzal egy fix pont kerül lehet csak mozogni.


Neked a második megoldásra van szükséged, aminek lépéseit most leírom részletesen.


Beszerzel egy 3D modellező és animáció készítő alkalmazást.

Elkészíted a modell blueprintjeit. valami ilyesmi legyen az eredmény:

[link]


Az elől- hátul-, oldal-, felül-, esetleg alulnézet képeit beimportálod egy 3D modellező és animáció készítő szoftverbe, mondjuk 3D Studio Max-be.

Itt egy kis segítség hozzá:

[link]


A blueprintek segítségével elkészíted a 3D modellt, ehhez viszont járatosnak kell lenni a modellezési technikákban.

A kész modellt textúrázni kell. Érteni kell a textúrák készítéséhez, és a materialok használatához. Ehhez jó, ha megfelelő szinten tudsz használni egy képszerkesztő alkalmazást, mondjuk az Adobe Photoshopot.

Az elkészített materialokat már csak rá kell húznod a modellre, itt említeném meg hogy az uvw használatát is ismerni kell.

Ezután jöhet a bevilágítás és környezet elkészítése.

Utána következik az ainmáció készítése, itt olyan sok lehetőség van, hogy csak néhányat megemlítek:

Reactor

Character Studio

Módosítók használata

Kamerák használata

Timeline

stb.


Végül jön a kész scene renderelése.

Kezdőknek a V-ray renderelő motort szoktam ajánlani, ami viszont nem szerves része a 3DS Max-nek, viszont a használata sokkal egyszerűbb mint a Mental-ray-é (kezdőnek nem ajánlom), ami viszont része a 3DS Max-nek.

Itt egy kis segítség a V-ray használatához:

[link]

A render beállítások elvégzése után már csak a scene renderelése van hátra.


A végeredménty flash, ActionScript programozás használatával nagyon egyszerűen lehet vezérelni.

Esetleg van egy másik lehetőséged is, méghozzá az hogy magát a kész modellt/modelleket (objectet/objekteket) használod fel.

Ehhez viszont erre a programra lesz szükséged:

[link]

Ehhez is elengedhetetlen az ActionScript programozás ismerete.

Másik lehetőséged a C#, DirectX, OpenGL.

Programozási ismeretekre mindenképpen szükséged lesz.


Szvsz olyan szoftver nincs ami a vetületi képek alapján elkészíti neked a modellt.

Viszont lehet modellt készíteni dispacement mapek használatával, de ehhez érteni kell a displacement mapek készítéséhez, és azok 3D modellező alkalmazásban való felhasználásához. Szvsz egy autót discpacement-tel megvalósítani nagy ostobaság, mivel szerintem az eredmény förmedvény lenne.

Itt egy displacement példa:

http://www.youtube.com/watch?v=K9YxcVKizcg


Itt megtalálod pár 3D modellemet és animációmat, hogy lásd miről is beszélek:

[link]

[link]

[link]

2011. máj. 20. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!