SOS van itt olyan, aki ért a Wordhöz? Kettő egyszerű feladatot kellene megcsinálni, de holnap még írunk egy töri témazárót és már nincs időm megcsinálni. Help pls
Ha valami konkrétumot beraktál volna, azóta _esetleg_ valaki segített volna benne. De így se kérdés, se feladat.
Vagy akkor mondd meg a tanárnak, hogy másra kellett készülnöd, adjon még időt.
Oké, örüök neki, és minden jót kívánok a TZ-hez, de na...
Félre ne érts, nem macerálni akarlak, de az ilyen kérdésekkel érdemben csak a potenciális válaszolók idegeit lehet cirógatni. (És azért #2, az vesse rá az első követ, akivel soha nem fordult elő, hogy a hétvégi házikat vasárnap kezdte el megcsinálni. Egyébként is megvan a véleményem a hétvégére adott házikról.)
Szóval...
Igaz, én már jó ideje nem használok Wordöt - legfeljebb csak akkor, ha valaki ismerősnek segíteni kell benne -, de (más) szövegszerkesztőt majdnem napi szinten kénytelen vagyok használni. De ha tudok, szívesen segítek az ilyen jellegű problémákban.
Persze, a félreértések elkerülése végett, ez nem azt jelenti, hogy szívesen megoldom mások házi feladatait. Nem azért, mert egy aljas kis beképzelt pöts lennék, aki nevelési célzatúnak hazudva arra végez mentális maszturbációt, hogy csakazértsem árul el egy 2 szavas megoldást sem a kérdezőnek, hadd szenvedjen az; hanem egyszerűen azért, mert egész egyszerűen nincs hozzá kedvem. Nem a kedvenc témám a tipikus iskolai szövegszerkesztési feladatok oldogatása, és ezek jó része elég időrabló és monoton feladat tud lenni, és úgy érzem, bőven elég hasonlót oldottam meg életem során ezekből.
Ettől függetlenül azt mondom, még ha az ilyen feladatok kb. 80%-a életszerűtlen is, hasznos dolog rutint szerezni a szövegszerkesztésben, mert ez lesz az egyik olyan szpftvercsoport, amit elkerülhetetlen lesz, hogy használd. (Még akkor is érdemes energiát befektetni, ha a tanerők kb. fele-kétharmada rémesen pocsék módon oktatja azt.)*
Ha pedig valamit kérdezni akarsz, akkor kérlek szépen, írj le konkrétumokat is a kérdésbe! Eleve csodaszámba megy, hogy nem törölték zsigerből ezt a kérdést, hiszen a szabályzatban le van írva, hogy amiből a kérdés lényege nem derül ki, az törlésre kerül.
Ráadásul ha nem tudjuk, hogy mire kell válaszolni, akkor nem is fogunk tudni segíteni. A tapasztalat pedig azt mutatja, hogy az ilyen "írjon nekem, aki ért XY-hoz", "XY-ban jártas zseniket keresek", stb. kérdések (amik inkább kérések) hatékonysága nagyon alacsony. Most már mindegy, de ha legközelebb kérdést teszel fel, ezeket szerintem tartsd szem előtt, hiszen a te érdeked is, hogy segítséget kapj.
* A szövegszerkesztés oktatásával pedig két fő probléma van (nyilván vannak kivételek, de a tanárok/oktatók kb. 50-70 százalékára ez sajnos igaz, arról nem is beszélve, hogy a fantasztikus oktatási rendszerünkben sok helyen már nem is szakos tanárok tanítják az informatikát...)
1. Egyszerűen sok minden életszerűtlen. A feladatok 90%-a abból áll, hogy pixel pontosan másold le az adott tokumentumot, általában pontos utasítások alapján, miközben az sokkal lényegesebb, és hasznosabb lenne, ha arra helyeznék a hangsúlyt, hogy a tanuló képes legyen egy normális dokumentumot maga összedobni.
2. Tisztelet a kevés kivételnek, de a legtöbb helyen még mindig Microsoft termékismeretet tanítanak szövegszerkesztés helyett. Nagyon jól benyalatják, hogy a Microsoft Word X. verziójában mi honnan, merre, mennyire található, nagyon jól benyalatják, hogy Microsoft Word X. verzióban ezt a beállítást melyik szalag melyik almenüjének melyik menüpontjában kell beállítani, csak éppen szöveget szerkeszteni nem tanítanak meg. Aztán ha vált egy verziót a MS Office, vagy netán más szerkesztővel kell dolgoznia az illetőnek, és már egyből jön a pánik.
#5 vagyok.
Nem szoktam hangoztatni, de a pályám első 3 évét tanárként kezdtem, szóval bőven láttam a másik oldalról is a problémákat. Ezek közül a pénz csak az egyik. Mondjuk az egyik legégetőbb is, hiszen emiatt van az, hogy egyre kevesebb a normális, lelkiismeretes tanár a pályán, hiszen - főleg informatikából - aki jobban ért hozzá, az általában elmegy a versenyszférába dolgozni alsó hangon is kétszer annyi bérért, csak tényleg a legelhivatottabbak maradnak, vagy azok, akik "máshová alkalmatlanok". (Vagy olyanok, akik tojnak bele, hogy mennyit keresnek tanárként, mert az ausztriában informatikus férjük pénze úgyis elég mindenre, és ezek után még szidják azokat, akik tüntetnek, mert hát nincs itt semmiféle probléma a bérekkel... Igen, ismerek ilyet.)
Mivel ezt a pályaválasztás előtt állók is látják, ezért már eleve tanár szakokra csak "ha ló nincs, jó a szamár is" alapon megy a többség, és talán 10%-uk az, aki tényleg tanítani akarna.
Én a 2000-es évek első felében voltam főiskolás. Kb. 130-an kezdtünk a szakon, amiből pár hónap alatt le is morzsolódott több, mint a fele, és végül kicsivel több, mint harmincan diplomáztunk le. Ebből hárman mondtuk azt, hogy tanítani akarunk. Hogy ténylegesen hányan lettünk tanárok, azt nem tudom, de azt igen, hogy én pár év után kiléptem, és nem csak a pénz miatt.
De ami a többi problémát illeti: sajnos maga a tanárképzés is sok helyen színvonalon aluli. Az, hogy a "matematika" nevű tárgyat véresen komolyan vették, de a "szöveg- és weboldalszerkesztésnél" meg nullához közeli tudással is át lehetett menni, nem egy jó ómen. Más területeken meg rémesen kisarkított, és egyoldalú volt a képzés. Például: el lehetett végezni a tanárképzőt anélkül, hogy a Windowson kívül más rendszerről érdemben hallottunk volna. Sőt! A rendszerinformatika szakirányt is el lehetett végezni úgy, hogy azt hitted, hogy a Linuxnak csak parancssoros felülete van. Szövegszerkesztés címén gyakorlatilag MS Word termékismeretet oktattak, azt mondjuk nagyon jól és alaposan, de itt is igaz, hogy egy leendő tanárnak még csak arról sem kell tudni, hogy léteznek más szerkesztők is. Arról nem is beszélve, hogy a szövegszerkesztés logikájáról, esetleg némi tipográfiáról lövése nem lesz annak, aki pár éven belül azt tanítani fogja. Általában egyetlen szó sem szokott elhangozni arról, hogy mik a talpas, és mik a talp nélküli betűkészletek, melyiket mikor célszerű használni, stb. Mint ahogy általában stílusokról, és körlevélről sem, pedig ezek ismerete később fontosabb lenne, mint hogy egy teljesen életszerűtlen feladatlapon sikerüljön beállítani valami huszadrendű marhaságot.
Ami pedig még talán ezeknél is nagyobb baj, az az, hogy a tanárképzőkben a szó tényleges értelmében nincs tanárképzés. Persze, van egy halom elméleti pedagógiai előadás, meg módszertan "gyakorlat" olyanoktól, akik gyereket legutoljára saját gyerekkorukban láttak, csak épp ha neked nincs meg a "tanári vénád", akkor nem lesz belőled tanár. Sőt... a pedagógiai dolgok 90%-ára magadnak kell rájönni, mert alig tanítanak olyasmit, amitől te pedagógus leszel. Gyakorlatilag csak egy papírt ad. (Nem, nem vagyok valami diplomaellenes hülye, mielőtt még valaki ezt gondolná.) Ha magadtól nem érzel rá, hogy hogyan kell tanítani, mit hogyan kell csinálni, milyen helyzeteket hogyan kell kezelni, akkor az a diploma semmit nem ér.
Én személy szerint azt is hiányoltam, hogy egyáltalán nem voltun kfelkészítve arra, hogy milyen váratlan helyzetet hogyan kezeljünk. Eleve: hogyan tarts rendet? Hogyan taníts úgy, hogy az hatékony legyen? Mit tegyél, ha mondjuk valaki nem akar együttműködni? Mit tegyél, ha a halmozottan hátrányos helyzetű, kétszer bukott tanuló lek**vaanyáz? Mit tegyél, ha az igazgatóhelyettes újgazdag haverjának a fia egy ásványvizes palackkal akar fejbe dobni? Vagy ellenkezőleg: hogyan reagáld le - hacsak nem akarsz az állásoddal játszani,a nyilvánvaló elutasításon túl -, ha pl. a végzős csajszi életed első órája végén könyörögni kezd, hogy ugyan már, legyél a pasija?
Rengeteg probléma van a rendszerben sajnos...
Nem teljesen értem a kérdést. A tabulátorok törlésére gondolsz? Bekezdés / Tabulátorok... / Összes törlése. Ha nem erre gondoltál, akkor kérlek, írd meg pontosan, hogy mire gondolsz!
A privátban történt megkeresésre pedig (nem tudom, hogy te voltál-e az, vagy másvalaki, de nem is lényeges): nem fogok Ms Office telepítőt küldeni senkinek, az teljes mértékben jogellenes lenne. Létezik számtalan legális módja annak, hogy egy házi feladatot megírj.
Ha diák vagy (nyilván, hiszen másképp nem kaptál volna házi feladatot), a tanulói jogviszonyod idejére ingyen jár neked a Microsoft Office 365 előfizetés. Ennek részleteiért az iskola rendszergazdáját kellene megkeresni.
Második lehetőség: használsz mást. LibreOffice, OnlyOffice, OpenOffice, Softmaker FreeOffice, WPS Office, stb. Van jópár ingyenes termék, amivel ugyanazt meg lehet oldani, és még a Word formátumait is kezeli.
Harmadik lehetőség: sok irodai programcsomagnak van online verziója. A MS Office-nak is. Igaz, kissé kiherélt verziók ezek, de hacsak nem valami nagyon specifikus feladatról van szó, ezek is bőven megfelelőek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!