Blenderben ezt,hogyan tudom megcsinálni?
Ez egy gyakorló feladat amit magamnak találtam ki.
Van egy szürkeárnyalatos falevél textúra és ez a falevél textúra csak egy levelet tartalmaz.
A blenderben shader nodest alkalmazva akarok ebből a levél textúrából olyan levél textúrát készíteni amely egy nagy falevél helyett sok kicsit tartalmaz , különböző elforgatási irányokba.
Valami ötlet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha jól értem, egy felületet akarsz levelekkel befedni (mint egy őszi járda).
A képeket az "Image texture" (Add -> Texture -> Image texture menüpont) csomóponttal adhatod meg, azokat a "Mix" (Add -> Color -> Mix Color menüpont) csomóponttal "keverheted" össze, majd a "Mapping" (Add -> Vector -> Mapping menüpont) csomóponttal forgathatod, mozgathatod, méretezheted át.
A "Mapping" csomópontnak szüksége lesz a textúra koordinátáira - az a "Texture Coordinate" csomóponttal (Add -> Input -> Texture Coordinate menüpont) adhatod meg.
Leegyszerűsített példa:
Köszi a választ de nem erre gondoltam.
Csak egy darab levél képét töltheted be szóval csak egy leaf kép node lehet több nem, te ott kettőt használsz. Ebből az egy db levél mintát használva akarok sok levelet random méretben,elforgatásban és pozícióban egy plane on ,hogy töltse be az egész plane ot.
A végtermék ehhez hasonló legyen:
Csak azt nem tudom megoldani,hogy egy levél textúrából hogy csinálok többet hogy azok aztán fullosan beborított levelekből álló textúrát kapjak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Köszi a választ de nem erre gondoltam."
Pedig a belinkelt képen az van, amit én leírtam. Egy őszi járda tele levelekkel.
"csak egy leaf kép node lehet több nem, te ott kettőt használsz"
Azért van több kép, mert több levél van a képen, és nincs olyan csomópont, ami egy "Color" bemenetet - amit az "Image texture"-tól kapna - és egy "Vector" bemenetet - amit a "Mapping"-tól kapna - várna el, és egy "Color" kimenetet - a kép eltolt változatát - eredményezné. Kvázi mint egy "Buffer".
És azért kettő, mert ez egy gyorsan összedobott példa.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez áll legközelebb, amit találtam hozzá..
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!